Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Så, nu har Algot varit och gjort sin 6 mån kontroll. Han fick Mvg! 
Han var starkare och sånt än 6 månader, så han börjar komma ikapp nu enligt doktorn,
Men sen tror jag de inte har så "stora krav" , jag själv tycker han bara är som 6 mån...
8,6 vägde han 68 lång. Så nu börjar han bli en klump. De är inte alls långt kvar tills han når medelstrecket nu. tummen upp!

EowynAurora: iom att han får gröt och så sår ädet ingen fara för hans mage att helt sluta amma tvärt. Värre för dina bröst. Det kommer spänna så mjölka ur precis så att trycket släpper bara. Och kom ihåg att man kan ha kvar mjölk länge efter man slutat amma. Månader. Inga större mängder, men om det kommer någon droppe, så bli inte förvånad.
Igår trodde jag det var framgång på matområdet, Er blev fullkomligt rasande när han inte fick min macka så han fick gurbit, ostbit och brödbit att smaka på själv och det gick jättebra. Så bra att jag gjorde iordning lite gröt, men det gick ju bara ner 3 skedar ändå
Vilket som, idag var det inte samma framgång.
Men han har börjat dra upp knäna under magen och stå på armbågarna. Han vill mycket. Är ju inte länge sen han snurrade ett varv egentligen. tand nummer 2 är snart igenom också.
I måndags ställde sig T på alla fyra och idag tog hon sina första "krypsteg" förvisso bakåt men jag är stolt ändå! 
Men vad duktiga era små är! Alva ligger platt fall ![]()

Testade o ge Algot kokt potatis idag med smör i. Fy vad han rös, han vägra ät det,
Men sen tog jag fram barnmatsburken med potatis o palsternacka, då smaska han och åt med god aptit.
Ingen ide och göra sig till där inte. Å så tråkigt att han föredrar burkmat