• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83

Så, nu har Algot varit och gjort sin 6 mån kontroll. Han fick Mvg! Flört
    Han var starkare och sånt än 6 månader, så han börjar komma ikapp nu enligt doktorn,
    Men sen tror jag de inte har så "stora krav" , jag själv tycker han bara är som 6 mån...
    8,6 vägde han 68 lång. Så nu börjar han bli en klump. De är inte alls långt kvar tills han når medelstrecket nu. tummen upp!

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-10-15 11:10:39 följande:
    Så, nu har Algot varit och gjort sin 6 mån kontroll. Han fick Mvg! Flört
    Han var starkare och sånt än 6 månader, så han börjar komma ikapp nu enligt doktorn,
    Men sen tror jag de inte har så "stora krav" , jag själv tycker han bara är som 6 mån...
    8,6 vägde han 68 lång. Så nu börjar han bli en klump. De är inte alls långt kvar tills han når medelstrecket nu. tummen upp!
    Han börjar bli stor som sagt. Skönt att han växer och gör det bra
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

EowynAurora: iom att han får gröt och så sår ädet ingen fara för hans mage att helt sluta amma tvärt. Värre för dina bröst. Det kommer spänna så mjölka ur precis så att trycket släpper bara. Och kom ihåg att man kan ha kvar mjölk länge efter man slutat amma. Månader. Inga större mängder, men om det kommer någon droppe, så bli inte förvånad.

Igår trodde jag det var framgång på matområdet, Er blev fullkomligt rasande när han inte fick min macka så han fick gurbit, ostbit och brödbit att smaka på själv och det gick jättebra. Så bra att jag gjorde iordning lite gröt, men det gick ju bara ner 3 skedar ändå
    Vilket som, idag var det inte samma framgång.

Men han har börjat dra upp knäna under magen och stå på armbågarna. Han vill mycket. Är ju inte länge sen han snurrade ett varv egentligen. tand nummer 2 är snart igenom också.

• Cillizan

I måndags ställde sig T på alla fyra och idag tog hon sina första "krypsteg" förvisso bakåt men jag är stolt ändå! Glad

• helene306

Men vad duktiga era små är! Alva ligger platt fall

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-10-16 09:41:18 följande:
    Men vad duktiga era små är! Alva ligger platt fall
    Algot gör inte de heller.
    Han ligger bara på mage o "simmar" dvs viftar lite på armar o ben. Böjer ej upp knän eller gör minsta tendens att vilja krypa. Han bara rullar... Sitter gör han inte heller. Men han avskyr o sitta i knät med. Har bara stått o hoppat i vårt knä de senaste två månaderna ca. Märkligt att inte sambon o jag får muskulösa armar vid de här lagetFlört
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-10-16 11:06:17 följande:
    Algot gör inte de heller.
    Han ligger bara på mage o "simmar" dvs viftar lite på armar o ben. Böjer ej upp knän eller gör minsta tendens att vilja krypa. Han bara rullar... Sitter gör han inte heller. Men han avskyr o sitta i knät med. Har bara stått o hoppat i vårt knä de senaste två månaderna ca. Märkligt att inte sambon o jag får muskulösa armar vid de här lagetFlört
    Alva rullar inte ens men hon lyckas förflytta sig lite när hon ringlar överkroppen Lik bror sin
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-10-16 13:55:05 följande:
    Alva rullar inte ens men hon lyckas förflytta sig lite när hon ringlar överkroppen Lik bror sin
    Jag tyckte de var skönt när han låg still!
    De är därför han sover så kass nu. Vaknar stup i ett för han rullat runt, tappat nappen, eller ligger på tvären i sängen och slår i huvudet. Han som sov som en stock förut, men tji fick jag!
  • Annamamma 83

Testade o ge Algot kokt potatis idag med smör i. Fy vad han rös, han vägra ät det,
    Men sen tog jag fram barnmatsburken med potatis o palsternacka, då smaska han och åt med god aptit.
    Ingen ide och göra sig till där inte. Å så tråkigt att han föredrar burkmatFlört

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-10-16 15:17:56 följande:
    Testade o ge Algot kokt potatis idag med smör i. Fy vad han rös, han vägra ät det,
    Men sen tog jag fram barnmatsburken med potatis o palsternacka, då smaska han och åt med god aptit.
    Ingen ide och göra sig till där inte. Å så tråkigt att han föredrar burkmatFlört
    Jag köpte puré på äpple, blåbär och jordgubb från Hipp. Perfekt att ha med och god var den. Alva rös som aldrig förr Hon blir nog en lchf-brud. Igår smaskade hon i sig hemmagjord beasås, äggula mumsar hon friskt och vispad grädde är grejer Idag käkade hon mosad banan med lite turkisk yoghurt och grädde.
Svar på tråden Aprilmammor 2010