• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01

Ja, för jag tänkte ju ha kortärmad body o ha han i skuggan.. För han är så jäkla varm av sig, så tänkte bara stackars krake som måste ligga med långärmad mitt i sommaren :) Han blir ju svettig av att bara ligga i min famn :D

• miamie
    helene306 skrev 2010-05-18 16:20:57 följande:
    Jag har inte fått någon bekräftelse på flerbarnstillägg. Jag fick hem en lapp om att jag får barnbidraget insatt på mitt konto om vi inte meddelar annat. Jag räknade kallt med att få barnbidrag för båda denna månad, så fattade jag att man skulle få, månaden efter. Om man inte får det denna månad, får man denna månad retroaktivt då?  
    Vi fick för Dominic den 5e maj (han föddes ju den 29e mars så det var därför som det vart försenat) och på torsdag får vi för båda två. Borde blir detsamma för er tycker jag!

Madde01: Clara har också legat i bara blöja under parasoll när vi har varit på stranden, eller så har hon haft en kortärmad body på sig. Hon låg dessutom i bara blöja i vagnen ett tag, för det var ju så otroligt varmt sommaren -06. Härligt att er lillkille växer, Dominic är nu 57 cm och väger 5380 g, en riktig liten gosis!

Idag har jag varit flitig och jagat maskrosor på baksidan samt klippt gräset på både fram- och baksidan utan att få allergichock. Min allergi har alltså förbättrats ytterligare sedan jag fick Dominic, härligt

Annars går allt framåt, även om det finns många orosmoment just nu (ekonomin, framtiden på jobbet, etc) men jag försöker fokusera positivt och eftersom vi har haft en så underbar dag så har jag verkligen fått ladda batterierna! Solen skiner fortfarande och nu ska jag gå ut och hänga tvätt!

*kram på er*
    Mamma till Clara född 060604 och Dominic född 100329
  • miamie
    Annamamma 83: Tänkte på din fråga om dopet, vi ska döpa Dominic i Svenska Kyrkan i juli och både jag och maken har gått ur Svenska Kyrkan (vi är medlemmar i Kävlinge-Furulunds Missionsförsamling) men vi får ändå döpa honom där. Tror att det bästa du kan göra är att ringa och fråga. Tror att det går bra att döpa i vilken kyrka som helst.
  • Ain

dop: som jag förstatt det funkar det med viljen kyrka som helst. Min syster döpte inte sin son i församlingen de bor i och det gick bra och var gratis. Jag bor inte ens i Sverige och det gick bra det med.

• miamie
    helene: Förstår precis hur du känner det, är ju samma här. Känns som om det bara är "nej, nej, nej" och "kan du vara snäll och lyssna på mig och göra som jag ber dig?" och sådant som jag säger till Clara för tillfället. Får också grymt dåligt samvete för att jag skäller och blir arg på henne, men vad ska man göra. Det hör ju till åldern säger de som "vet", att de testar gränser men jag blir tokig varje dag. Så mysigt iaf att hon och jag fick en liten egenstund nu vid läggdax (första gången vi får henne i säng och somnad innan 21 på hur länge som helst!!) med saga och mys, så härligt. Mycket kramar och pussar så då känner jag "igen" min gosunge!

*kramar*
  • Annamamma 83

Tack för era erfarnheter av dop.. Ska gesast kolla upp om vi kan få tid i en kyrka när vi åker dit då. nu är de bara val av kyrka, göteborg har ju några stycken!

• Mullinuffan
    Rosanapp 

Vi får 1910 kronor för Hannes i morgon eller jag förmodar att det e han Och 3604 för töserna på torsdag Räkna ihop det och titta sen på FK sidan och då stämde det
    (¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • RosaNapp
    Mullinuffan skrev 2010-05-18 21:50:39 följande:
    Rosanapp  Vi får 1910 kronor för Hannes i morgon eller jag förmodar att det e han Och 3604 för töserna på torsdag Räkna ihop det och titta sen på FK sidan och då stämde det
    Aha, vad bra

Jag har döpt barnen i min hemförsamling, men har inte bott i den på många år. Har inte kostat en krona. Lillkillen blir väl döpt där också. Är inte bestämt än.
  • Armani

Ja inte behöver jag oroa mig för Noel's kräkningar iaf! Var och vägde honom igår och då hade han gått upp 300 g på en vecka Så skönt!

Sen måste jag fråga er, är det nån av er som haft piercing i bröstvårtan? Jag hade en tidigare som jag tog ut då jag väntade dottern -08 och märker nu att det inte alls är samma flöde i det bröstet, visst kommer det mjölk i det men det är långt ifrån det tryck som det är i det andra bröstet där det sprutar oordentliga strålar då han säpper bröstet. Tänkte om det beror på piercingen eller om det kanske bara produceras mindre mjölk där..

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
Svar på tråden Aprilmammor 2010