• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306
    bäbbä skrev 2010-10-27 16:15:18 följande:
    Emil har inga tänder än heller, han är 8 månader nu. Men ev hörntänderna på väg... Ser så ut iaf och han gnuggar allt han kommer åt just där.

Kämpar med nätterna fortfarande. Går lite upp och ned men är MINST 6-7 uppvak/natt.
    Sambon har semester nästa vecka då vi ska försöka styra upp hans sömn.
    David fick sin första tand när han var 8 månader så det kanske är samma här?
    Ni verkar ju ändå ha gjort framsteg! Var det inte en 15-20 uppvak/ natt förut?

Alva är skittrött, bokstavligen. Hon gnuggar ögonen konstant och är disträ. Vad lätt det är att få i henne gröt när hon knappt orkar hålla fokus. De är underbara men ibland har jag bar lust att köpa en enkel biljett härifrån. Maken nämnde i helgen att han tycker det är semester att vara hemma. Klart det är det, jag gör ju allt ... Nä, nu ska jag var atyst, är rätt sur just nu efter en dust med David ...
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • hipphipphurra
    Apple Pie skrev 2010-10-27 10:37:29 följande:
    Hej hej.....var har inne i början (graviditet och April) men fick sen min Tara den 30 Mars....fast i MArs tråden är alla så långt före, de är nästan 8 månader och min bebis e ju fortfarande bara 6! Så nu tänkte jag titta in här lite igen och bara att läsa de sista inläggen, men förkylda nätter amma 10ggr på natt tänka på att sluta nattamma eller inte, vara sugen på kladdkaka ;) gör att jag känner igen mig här!!!! Så nu kommer jag tillbaka lite, kikar in ibland iallafall!

Isak kom den 25 mars =)
  • hipphipphurra

här bakas det för fullt i dag. Stora killen blir 4 den 12 nov så i dag har vi bakat 100 kanel bullar...

Någon som är duktig på tårtor? vill göra en fin tårta men är så dålig på sånt. Någon som har tips?

• bäbbä
    helene306 skrev 2010-10-27 17:44:32 följande:
    David fick sin första tand när han var 8 månader så det kanske är samma här?
    Ni verkar ju ändå ha gjort framsteg! Var det inte en 15-20 uppvak/ natt förut?

Alva är skittrött, bokstavligen. Hon gnuggar ögonen konstant och är disträ. Vad lätt det är att få i henne gröt när hon knappt orkar hålla fokus. De är underbara men ibland har jag bar lust att köpa en enkel biljett härifrån. Maken nämnde i helgen att han tycker det är semester att vara hemma. Klart det är det, jag gör ju allt ... Nä, nu ska jag var atyst, är rätt sur just nu efter en dust med David ...
    Ja usch när det är som värst är det 15-20 uppvak på natten. I helgen som var så vände det tillfälligt till det bättre men är nu på väg utför igen. Har ingen aning vad det är som styr att han vaknar, vi har inte gjort nån ändring alls än. Fattar nada...

Enkel biljett, var köper man det nånstans?
    Just nu längtar jag efter allt som inte har med barn och hemmet att göra! Jag vill jobba, shoppa, lata mej, fixa naglarna eller bara sitta på stan och fika. Suck...
  • EowynAurora

hej! här inne jag tänkte jag skulle uppdatera lite info.

harry var på 6 månaders-kontroll förra veckan och han är 8,5kg tung och hela 71cm lång( har växt 4cm på 5 veckor IGEN!) o i lördags var vi på simhallen hela familjen, vi badade inte så länge och harry hade jättekul,men blev trött efter badet.
    här är även en bild på harry tagen härom dan
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • helene306
    bäbbä skrev 2010-10-27 19:00:25 följande:
    Enkel biljett, var köper man det nånstans?
    Just nu längtar jag efter allt som inte har med barn och hemmet att göra! Jag vill jobba, shoppa, lata mej, fixa naglarna eller bara sitta på stan och fika. Suck...
    Drömmer mig bort, håller helt med. Satt nyss i ångduschen länge. Alav stör väl inet på dagarna när hon hela tiden är vaken men bara det här att få vara i fred, utan att någon tjuttrar, tittar eller skriker på en. Jösses vad jag saknar det.
    Idag funderade jag på hur 17 jag kan göra för att få henne sova. Jag försöker allt! Tidigare kunde hon sova efter promenad, nu vaknar hon direkt eller 5 min efter att vagnen stannat. I spjälsängen flinar hon bara och sen blir hon förbannad, i vår säng samma sak ...

Hoppas det vänder för er snart!
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

Jag är glad att Er, eller för den delen alla mina barn sovit bra. Även om en hade lite fel rytm i början (sov på dagen och var vaken på natten).

Er har nu fått smaka på mer mat med bitar i, men inte heller det faller unge herrn i smaken. 6 månader är han nu. Ska till bvc om ca 2 veckor.
    Börjar bli stadigare i sittandet och försöker komma upp i krypställning. Förut stod han i mitt knä och höll sig i, jag höll inte i honom. Han var skitnöjd
    Han tar ju inte napp så jag är glad att han sover och somnar gott i vagnen när han är trött, för annars ska han somna vid bröstet. Har börjat med att kunna somna om om jag ligger bredvid, då bökar han runt ordentligt först. Men att somna själv i egen säng är uteslutet än så länge. Det gick ju bra ett tag i början, men det slutade han med sen.

• Annamamma 83
    hipphipphurra skrev 2010-10-27 18:32:29 följande:
    här bakas det för fullt i dag. Stora killen blir 4 den 12 nov så i dag har vi bakat 100 kanel bullar...

Någon som är duktig på tårtor? vill göra en fin tårta men är så dålig på sånt. Någon som har tips?
    Ett tips är att göra vanlig gräddtårta och sen köpa en sån här:

www.cakedreams.se/category119/subcategory118/Barn

vips så har du en tårta sonen kommer avguda och du har sluppit lägga flera hundralappar på detSkrattande
  • Annamamma 83

Algot är också tannalös Skrattande

eowyn Aurora
    Algot väger lika mkt som Harry, men är bara 68 lång.
    Harry ser liksom äldre ut tycker jag...
    Vad är de för någon cool barnvagn du har i bakgrunden? Du måste lägga in en bild på hela!

Svar på tråden Aprilmammor 2010