• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83

Bäbä
    Haha, vad ger du han? vispgrädde ellerTungan ute
    8,6 vägde Algot nu =)
    Kan du inte lägga in en bild?
    Algot är jätteförkyld men ingen feber.
    Jag är hemma själv med smågrabbarna idag då sambon och äldsta sonen är på hockeymatch.
    Men båda de små har skött sig riktigt bra hittils faktiskt. Peppar peppar ta i träSkrattande
    Idag ryckte Algot ner mina gardiner, jag hade förträngt hur de var med det. Bäst o byta till kappa då...
    Slänger in en nytagen bild på min gangster

• Armani

Hej allihopa

Här har vi legat nockad med förkylning och feber, jag och barnen, och Noel har varit sååå dålig stackarn. Nu var det tredje gången han blev förkyld på fem månader! Dessa dagisbaciller som syrran drar hem... Obestämd

Annars rullar allt på. Första tanden sprack igenom inatt och nu funderar jag, än en gång, på att sluta amma. Han biter mig nästan varje gång han ammas och nu när han dessutom har en tand... Utan tänder gör det helt galet ont ändå och han reagerar inte ens på att jag skriker till, säger aj, tar bort han från bröstet eller något alls så jag vet inte vad jag annars skulle kunna göra.

Hoppas det är bra med er allihopa

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Apple Pie

Hej hej.....var har inne i början (graviditet och April) men fick sen min Tara den 30 Mars....fast i MArs tråden är alla så långt före, de är nästan 8 månader och min bebis e ju fortfarande bara 6! Så nu tänkte jag titta in här lite igen och bara att läsa de sista inläggen, men förkylda nätter amma 10ggr på natt tänka på att sluta nattamma eller inte, vara sugen på kladdkaka ;) gör att jag känner igen mig här!!!! Så nu kommer jag tillbaka lite, kikar in ibland iallafall!

• Annamamma 83
    Apple Pie skrev 2010-10-27 10:37:29 följande:
    Hej hej.....var har inne i början (graviditet och April) men fick sen min Tara den 30 Mars....fast i MArs tråden är alla så långt före, de är nästan 8 månader och min bebis e ju fortfarande bara 6! Så nu tänkte jag titta in här lite igen och bara att läsa de sista inläggen, men förkylda nätter amma 10ggr på natt tänka på att sluta nattamma eller inte, vara sugen på kladdkaka ;) gör att jag känner igen mig här!!!! Så nu kommer jag tillbaka lite, kikar in ibland iallafall!

Algot kom ju 22 feb, men jag är ju med här ändå =)
    Han var ju beräknad 1 April, så han är ju ändå nästan en aprilbebis =)
  • Ain

hej Apple Pie!

Benjamin föddes ju ocksa 30 mars, och jag läser här inne, sa du är ju välkommen med. Tyvärr har jag inte varit sa aktiv pa sistone, har sa mycket att göra med tva barn... (fast du har ju tre...)

Hur är läget annars i London?

Vad jobbigt för alla som har bebisar som bits vid amning. Benjamin har nu tre tänder men han biter inte tack och lov! Men ammar gör han för fulla muggar. Helst pa natten konstigt nog... Pa dagen blir han ofta distraherad av andra saker, men pa natten vaknar han flera ganger och ska snutta... Suck. Trött blir man ju...

• helene306

Vad alla barn har fått tänder Alva är fortfarande en tandlös skit

Kämpar med hennes sömn. Hon sover väldigt oroligt, skriker till och gråter i sömnen. blir orolig och får komma till mig. Då ammar/snuttar hon sig igenom natten. När hon inet gör det vevar hon med armarna, sprattlar med benen och sparkar av täcket och kastar huvudet fram o tillbaka. Snart hänger mina påsar under ögonen nere vid knäna. Tack för smink säger jag bara

Förhoppningsvis sover hon ett tag nu. Nähä ... där fick jag. Hon har sovit 15 minuter idag  

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    Tokis skrev 2010-10-27 15:06:34 följande:
    Engla är oxå tannalös =)
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • bäbbä
    helene306 skrev 2010-10-27 14:15:54 följande:

Vad alla barn har fått tänder Alva är fortfarande en tandlös skit

Kämpar med hennes sömn. Hon sover väldigt oroligt, skriker till och gråter i sömnen. blir orolig och får komma till mig. Då ammar/snuttar hon sig igenom natten. När hon inet gör det vevar hon med armarna, sprattlar med benen och sparkar av täcket och kastar huvudet fram o tillbaka. Snart hänger mina påsar under ögonen nere vid knäna. Tack för smink säger jag bara

Förhoppningsvis sover hon ett tag nu. Nähä ... där fick jag. Hon har sovit 15 minuter idag  

Emil har inga tänder än heller, han är 8 månader nu. Men ev hörntänderna på väg... Ser så ut iaf och han gnuggar allt han kommer åt just där.

Kämpar med nätterna fortfarande. Går lite upp och ned men är MINST 6-7 uppvak/natt.
    Sambon har semester nästa vecka då vi ska försöka styra upp hans sömn.
Svar på tråden Aprilmammor 2010