• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • EowynAurora
    Annamamma 83 skrev 2010-10-28 17:51:21 följande:
    Algot är också tannalös Skrattande

eowyn Aurora
    Algot väger lika mkt som Harry, men är bara 68 lång.
    Harry ser liksom äldre ut tycker jag...
    Vad är de för någon cool barnvagn du har i bakgrunden? Du måste lägga in en bild på hela!
    harry växer som ogräs, han har växt 8,5cm dom senaste 3 månaderna!!! d kanske e därför han ser äldre ut?

vagnen i bakgrunden är en Gesslein Panorama från ca 1976 (den vagnen är även min avatar-bild) det var en av harrys många vagnar,men den används inte längre, då vi gått över till sittdel sen en månad tillbaka.

bilder på den vagnen o alla andra finns i galleriet under "vagnar" och vagndetaljer".
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Annamamma 83
    EowynAurora skrev 2010-10-28 18:20:07 följande:
    harry växer som ogräs, han har växt 8,5cm dom senaste 3 månaderna!!! d kanske e därför han ser äldre ut?

vagnen i bakgrunden är en Gesslein Panorama från ca 1976 (den vagnen är även min avatar-bild) det var en av harrys många vagnar,men den används inte längre, då vi gått över till sittdel sen en månad tillbaka.

bilder på den vagnen o alla andra finns i galleriet under "vagnar" och vagndetaljer".
    Supercoolt!
    Emmaljunga Rondo ser ungefär ut som den jag själv åkte i som bebis.
    Men min var nog inte manchester (hur de nu stavas). Utan min var vinröd o mer i sammet aktigt trot jag.
    Sambon hade dock turkos manchester på sin... O hans mamma har sparat den...
  • EowynAurora
    Annamamma 83 skrev 2010-10-28 19:08:20 följande:
    Supercoolt!
    Emmaljunga Rondo ser ungefär ut som den jag själv åkte i som bebis.
    Men min var nog inte manchester (hur de nu stavas). Utan min var vinröd o mer i sammet aktigt trot jag.
    Sambon hade dock turkos manchester på sin... O hans mamma har sparat den...
    om din vagn var i sammet(eller möjligtvis plysch?) så kan d ha varit en Emmaljunga Rodeo. både Rondo och Rodeo är snarlika i utseendet men det är några detaljer som skiljer.   om rondo fanns just i turkos manchester e jag inte så säker på. men skulle ni vilja veta mera om nån vagn så kan du o sambon höra er för i retrovagnstråden här på FL, där finns det många samlare med MYCKET info om retrovagnar
  • hipphipphurra

Tackar för hjälpen angående tårta Skrattande

• EowynAurora

peppar peppar ta i trä, nu har jag inte ammat harry sen i morse innan vi steg upp,o han sover i egen säng i eget RUM!!! vi ska köra stenhårt på d här hela helgen o se om d funkar

ps. hur ofta måste man lätta på trycket för att förhindra mjölkstockning?.

• RosaNapp

Jag vill göra er uppmärksamma påmin vän Linda Carlgren, en av finalisterna i årets hjältemamamma på Mama. Rösta på henne. Hon fick bröstcancer som hon kämpar tappert mot, men det har nu spritt sig till skelettoch vidare. Hon var gravid när det upptäcktes! Hon kämpar staekt, är positiv och slåss både mot cancer och myndigheter om vartannat ( för att få hjälp att få vardagen att få runt). Vi är många som dagligen tänker på henne och hennes familj. Mitt i allt har dom 4 barn att ta hand om, den minste är inte året än.

Eowyn: så ofta du känner att det behövs, men det ska som sagt bara lätta på trycket så det är inga mängder som behöver pumpas.

• helene306
    EowynAurora skrev 2010-10-29 20:35:16 följande:
    peppar peppar ta i trä, nu har jag inte ammat harry sen i morse innan vi steg upp,o han sover i egen säng i eget RUM!!! vi ska köra stenhårt på d här hela helgen o se om d funkar

ps. hur ofta måste man lätta på trycket för att förhindra mjölkstockning?.
    Nämen vad skönt! Hoppas det håller i sig! Hur ser kvällen ut innan han läggs i sängen? Får han bara gröt/välling?

Du lättar på trycket så ofta du känner att du behöver om det spänner och gör ont. Bara så det släpper, inte pumpa fullt ut.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

Idag har Er stälkt sig i krypställning och gungat. Har även så smått börjat komma framåt på golvet (åla) så snart är det väl ramaskri hos storasyskonen när dom inte får ha sina leksaker ifred

Svar på tråden Aprilmammor 2010