Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
miamie: Tack! Det är skönt att höra att jag inte är ensam om att thata nej, nej, nej hela dagarna
Igår var en bättre dag, han har fått leka av sig på dagis och jag fick lite ensamtid. Det var nödvändigt för oss båda. I morse tog jag det lugnare, det hjälpe inte att stressa, för någon av oss.
Armani: Jag har ingen erfarenhet av piercing där och egentligen tycker jag inte det borde påverka men man har ju ändå tryckt hål och haft smycke där så det kanske det gör? Ammade du Alicia? Var det skillnad då?
Vad/var har ni andra för amningsbh och var har ni köpt den? Jag har ingen amningsbh utan en sporttopp, Svegmark från Lindex och den har funkat tills nu när den är för stor runtom. Själva "bh-delen" är perfekt. Byter jag till en annan topp med mindre mått runtom blir "bh-delen" för liten. Sen börjar det bli svettigt mellan brösten eftersom de är ihoptryckta hela tiden
Jag måste ha något annat för det är rätt irriterande när det känns som den glider upp i ryggen hela tiden
Bvc-dags idag. Alvas navel har varat ett tag och idag såg sköterskan att det är en bit navelstump kvar (granulom tyckte jag hon sa) så nu är det penslat med lapis och det får hon göra några gånger så den skrumpnar ihop. Alva väger nu, 6 veckor, 5420 och är 56,5 cm lång. Hon väger 300 g mer än vad David gjorde vid samma ålder. Jag fick mitt blodtryck kollat eftersom jag varit lite yr då och då men blodtrycket var jättebra så det är bara skallen som inte hinner med när jag reser mig fort, jag får ta det lite lugnt

miamie: härligt att din allergi blivt bättre, många som har så ont av det denna årstid.
armani: din son växer på iaf, skönt
. vissa barn äter ju på så himla mycket o äter mer än vad de behöver o då kräks de ju mer också...jo imorse spände det riktigt ordentligt så därför blev jag så ledsen. orkar inte med mjölkstockning en gång till lixom. men nu känns det lite bättre iaf
. fast jag tyckte det var så skönt när jag gick på medicinen o mjölken försvann för då gjorde brösten inte alls ont så jag vet inte bara om jag blir allmänt känslig om brösten när det finns minsta mjölk i de..
helene: men kan det ha nå't med ditt blodvärde o göra för man kan ju bli sån om man har järnbrist??
Jag fick min fl-journal idag o Linn hade apgar 8-10-10. det står inget om varför hon fick en 8 för hon var då fin i färgen o skrek när hon kom ut o allt. min son som kom 2007 var mer blå o han fick 9. det var nog den sämsta fl-journal jag sett i övrigt, stod ingen vettig info om något
. I fl-journalen från gävle fick jag mycket mer info om allt, men de i Uppsala törs väl inte skriva något med tanke på den dåliga fl jag fick...