Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Vad är apgar för något? ;p Undrade det när jag kollade igenom förlossnings journalen förut, på min står det 9-10-10 är det bra elr dåligt? ;p
Glömde förresten säga tidigare att det finns en solkräm som är godkänd från 3 månader om man nu skulle känna att man vill ha en sen. Kommer inte ihåg vad den heter, men den säljs på babyproffsen här iaf och på nätet.
Madde Apgar är poäng som barnet får beroende på hur det ser ut och mår efter (hoppas jag säger rätt nu) 2,5 och 10 minuter efter förlossningen. Det är 5 olika saker man bedömer (hjärtfrekvens, andning, hudfärg, muskeltonus och retbarhet) och man kan få 0 som minst och 2 som högst på var och en så 9-10-10 är ju jättebra ![]()
ALGOT LEEEEEERRRRR!!!!!!!!!!!!!!
o mamma smilar stört av alla *äntligen*

Armani: nä det står inte för vad hon fick avdrag för, men som sagt, min fl-journal var nog den tunnaste i sitt slag..men det är väl ganska bra ändå om jag fattat det rätt, men det ärr dålit att det inte står..
helene: oj ja då äter du ju redan en del tabletter!! hoppas det ger med sig iaf, inte roligt att vara yr.
annamamma: ååh så mysigt
.
min aurorabm ringde mig nyss o vi pratade en del om min fl för de har gjort en del fel trots att jag gick på auroramottagningen o uformade en tydlig förlossningsplan. o då sa hon att det stod att jag skulle få kallelse så jag ska på efterkontroll senast den 22/6 till spec-mvc. men då har det inte ens gått 8 veckor, är inte det tidigt?? i vilken vecka ska ni tillbaks på efterkontroll??