• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • lunaria

mullinuffan: fin mage du hade . jag hade också en rejäl kula i slutet, men det beror väl på att vi får stora barn, hehe.

RosaNapp: FK sa att de har en månads handläggningstid, sen kan det ytterligare dröja då så det är därför vi får så sent . hade ju kallt räknat med att man iaf skulle få innan 9:e juni för det är ju bara 11 dagar innan man får nästa. lite tråkigt för vi var på marknad idag o de hade ju egentligen så mycket man ville köpa, men inte hade råd med när det blev så här då.. 

barbamamma: nää vill absolut inte byta med dig just nu . håller på att vänja mig med tvåbarnschocken man fick .

Armani: skönt att allt såg bra ut . här är det också sjukt varmt idag!!

• EowynAurora
    Harry 3veckor gammal får prova napp för första gången.

hej här inne

ville bara kika in o meddela att jag fortfarande lever. jag kastar ett getöga på tråden ibland,men orkar(hinner) inte skriva så ofta. d e lite svårt o hänga med i konversationer när jag har Harry att se efter. jag förstår inte hur så många av er hinner/orkar här e iaf en bild på harry när han var 3 veckor,d var helgen vi åkte upp ti sthlm för att visa upp han för min sida av släkten. men redan nu på lördag så blir han hela 5 veckor!! jag fattar inte vart tiden tar vägen
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • RosaNapp

am zandra: ok. Ja, det är väl vad som hänt här också då.

Måste nu ta med mig alla barnen till ett köpcenter, har en massa ärenden som behöver göras. Ser inte fram emot det, bb-dag och allt. Men så blir det!

Blir kalas till helgen då äldsta pojken fyllde år igår. Och nästa helg är det kalas för storasyster! Sen är det flytt som gäller. Har massor av saker som behöver göras, men som inte går pga kalasen bla. Känner mig lite stressad över det.

Har också svårt att få in i huvudet att lillebror snart är 1 månad! Det har gått otroligt snabbt.

Här har det åskat och blixtrat, men inte regnat så jag gissar att vi var i utkanten av ovädret. Kvavt är det dock.

• helene306
    RosaNapp: Hoppas det går bra med alla barn

Barbamamma: Nja, jag vill inte byta med dig Det räcker med de 2 jag har Trist att Agathon  blivit förkyld! Alva blev förkyld när hon var 2 veckor och det är fortfarande lite envist tjockt kvar i näsan.

EowynAurora: Kul att höra av dig och se bild av sötnosen! Jag passar på att surfa när det ammas, med undantag nu då, hon sover

Armani: Skönt att det var bra med höften!

Apgar: Jösses, jag kommer inte ihåg vad Alva hade, då måste jag kolla journalen Jag vet bara att hon inte hade bra apgar eftersom hon var medtagen och livlös när hon väl kom ut.

Mullinuffan: Tycker du hade en fin mage! Fast, jag går väl emot strömmen och tycker inte den var så jättetsor ändå om du fick ut en liten klump på 5 kilo
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Hej allihop!

Det var nog bara en engångsgrej igår när Algot log mot mig,men han gjorde de flera ggr på raken o hade inte ont i magen! Ja skulle ju visa sambon när han kom hem,men de gick inte =)

Jag tycker ju Algot blivit en bamseklump nu! Jag har tänkt,att nu har nog kommit ikapp de flesta. Träffa dock en annan mamma på dagis häromdagen,som fick sin tös en vecka efter oss. Hoppsan, de va lite skillna{#lang_emotions_surprised}. Vi har nog en liten bebis trots allt, men men så småningom växer han nog om de där töserna!

Skönt med barnb idag, de va efterlängtat här kan ja säga =)
    Passa på o fyllde upp frys o kyl lite.
    behöver köpa nya dojor till stora grabben men vete sjutton vad ja ska ta för några.
    Han har redan lyckats slita ut 2 par gympadojor denna säsong, alltså sen vi sluta med vinterskor. Hmm,hur ska detta sluta???
    Visserligen billiga skitskor från skopunken a 199kr. Men ska inte ett kardborrband hålla längre än 2 veckor kanske? Blir inget mer köpt därifrån kan ja säga!
    Men sen vill ja inte lägga ut för mkt heller,när han sliter dom så fort.
    Spelar fotboll på grus i skolan varje dag osv... svårt,svårt!

Kan meddela att de är bra priser på sommarkläder på Lindex.se just nu. Fick MASSOR för en tusenlapp. 7 par shorts, 4 bodies,1 suit,1 par byxor, 3 tshirts!
    Hitta en sååå söt body med kanelbullar på!,så gulligt så ja smälte, kanske till tjej egentligen,men den är ju brun o vit så den ska väl en grabb kunna ha med!

• helene306

Annamamma: Jag köpte skor till David här på hemmaplan och den kardborren vsade sig vara värdelös! Den var för kort och David fixade inte att dra åt så skon åkte upp och kardborren trasades upp. Vi köpte nya på Skopunkten för 2 veckor sen. Undrar om Lindex har bra priser i butiken också? Jag ska dit och spana amningsbh imorgon.
    Jag som tycker Alva är liten med sina 5420 g Han växer ifatt sen, var så säker!

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Mullinuffan

helene

Den låg en bra bit över tvillingkurvan Men jag är ju rätt lång så därför kanske den inte ser så stor ut Men jag e bara glad att den e borta

(¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Madde01
    Anna- Så den där bodyn på nätet, skit gullig ;p haha.. Var också sugen på den, äsch den kan ju både killar o tjejer ha :D
  • lunaria

EowynAurora: naw va gullig!! ja tiden går ju så himla fort . jag tyckte aldrig man hade tid att sitta så här på forumet när man fick sonen, men med andra barnet har man vanan inne o vet vad man ska göra lixom så allt från blöjbyten till att få vardagen gå ihop ggår snabbare (o så bryr man sig mindre om att hemmet ser ut som kaos när sonen ändå röjer allt i sin framfart så fort han kommit hemfrån dagis ).

RosaNapp: så du ska redan flytta då, men du har ingen som kan hjälpa dig med packning o sån't?? jag kan förstå hur du känner, jag känner mig lite stressad över packandet trots att vi är två o kan göra det..

Annamamma: du kan inte hitta några speciella skor med dragkedja eller liknande?? tycker de flesta skor är dåliga när det gäller kardborrband oavsett var man köper de..många kläder är ju unisex nu för tiden så det passar nog till pojke med . har köpt vissa plagg till sonen bland de kläder de anser vara "tjejkläder", har en del rött tillhonom för det tycker jag han ser snygg ut i utan att se ut som en flicka ändå .

appropå magar så har jag de sista magbilderna från mina två graviditeter under mappen magbilder. jag tycker de är stora, men har alltid legat på normalt sf-mått iaf. min bm som trodde jag skulle få bebis på max 3,5 kg blev chockad över att Linn blev såå stor .

• RosaNapp

am zandra: nej, jag gör packandet själv sen. Ser inte fram emot att gå igenom allt och dela upp det kan jag säga...
    Ja, flytta är ju alltid ett jobb. Jag slipper flyttstäda iallafall ...

Har massor att göra idag och det är så kvavt och klibbigt väder så jag vet inte hur jag ska orka. Barnen blir griniga och jag blir grinig.

Torsken blev lillebror av med, men nu har nog jag fått svamp på bröstvårtorna för fy f-n vad ont det gör när han ska amma. Men han har iallafall drygat ut tiderna så nu äter han inte varje timme längre. Somnar heller inte bara vid bröstet längre. Fast napp vill han fortfarande bara ha i vagn, om ens då. Gott det, på ett sätt.
    Nu somnade han själv i sängen medans jag stod bredvid, vek tvätt och småpratade lite och förde allmänt oväsen

Jag måste också hitta en amningsbh känner jag. Dom jag har räcker inte till.

Svar på tråden Aprilmammor 2010