• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Majestic
    Madde01 skrev 2010-05-22 15:14:32 följande:
    okej, för det är lixom bara en kråka.. Det hör man. Men problemet är att vi inte kommer åt med tops heller, kan man bara låta den sitta o hoppas att den kommer ut av sig självt förr elr senare?
    Madde01- Vi kör med Renässans nässprej (Fysiologisk saltlösning)  sprejar in i näsan och det mjukar upp kråkor som man sen plockar bort med en tops !
    I´m because we are...
  • Madde01
    Majestic skrev 2010-05-22 15:19:12 följande:
    Madde01- Vi kör med Renässans nässprej (Fysiologisk saltlösning)  sprejar in i näsan och det mjukar upp kråkor som man sen plockar bort med en tops !
    okej, usch nu är det mer än kråkan.. han har 38,6 i temp efter att ha sovit hela dagen.. misstänkte att det var nått mera efter att ha varit vaken hela natten han o jag.. Och han har vägrat ta ersättningen o bara ammat i typ 5 min varje gång..
  • Ain
    Madde01 skrev 2010-05-22 15:47:00 följande:
    okej, usch nu är det mer än kråkan.. han har 38,6 i temp efter att ha sovit hela dagen.. misstänkte att det var nått mera efter att ha varit vaken hela natten han o jag.. Och han har vägrat ta ersättningen o bara ammat i typ 5 min varje gång..
    Ojda, da ska du nog ringa och fraga en läkare vad du ska göra. Atminstone rekommenderar de här nere att ga till läkare om bebisar har sa hög feber. Och om han inte äter sa mycket finns ju risken att han blir uttorkad.
  • 7 michelingodingar

madde:stackars liten hoppas inte det är nått allvarligt bara!!

hipphipphurra:jobbigt med ögoninfektion
    mens ja usch jag fick tillbaka min nu i veckan o blödde igenom en binda på 30 min först som värsta syndafloden, sen var det lungare ett par dagar o igår var det samma igen blödde som tusan!!

här är freya fortf urusel i magen o inatt hade hon sån diarre så hon hade bajsat ner sig från topp till tå o hela sängen
    alwin stackaren trodde jag skulle slå sig halvt fördärvad igår, han fick en rutschkana i trä över sig o ramlade med den ner i asfalten vid altanen o slog en rejäl bula i pannan , skrapade upp ovanför ögat samt under ögat o hela vägen ner mot näsan o ena näsborren så han ser inte för fin ut precis usch vad rädd jag vart

i morgon kväll kommer maken hem från irland phjuuuu säger jag bara längtar!!!!!!!!

• helene306
    Madde01 skrev 2010-05-22 15:14:32 följande:
    okej, för det är lixom bara en kråka.. Det hör man. Men problemet är att vi inte kommer åt med tops heller, kan man bara låta den sitta o hoppas att den kommer ut av sig självt förr elr senare?
    Som Ain skriver: ring och rådgör med sjukvårdsupplysningen. Så länge han äter och kissar är det ok men är han slö ska det kollas upp! Det låter ju så eftersom han inet vill ha ersättning och ätit så lite. Hoppas han piggar på sig snart!

Barbamamma: Huh! Usch, jag kan tänka mig att det skreks när han ramlade och skrapade upp sig?! Fy, förstår att du blev rädd!

Snart ska maken dra igång grillen och jag smuttar en liten Baileys
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01

Sambon kom hem med alvedon förut, så nu har han iaf ammat ett tag ... och han är inte gnällig nu, nu ligger han o sprattlar lite med benen.. Så jag hoppas tempen gått ned lite till i kväll iaf..

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-05-22 13:43:15 följande:
    måste fråga er om ni har testat den där nässugen? Isåfall var den bra? Tar emot lite för mig, vet inte om jag ska köpa en sådan elr inte, sonen har en snorkråka som ligger högt upp i näsan som inte vill åka ut, försökt med bröstmjölk o koksalt o pillat med tops, fast med topsen tog jag ju lite längre ner så klart :) För då visste jag inte att snorkråkan satt så högt upp... Vet inte hur vi ska få ut den? :S han besväras av den när han äter.. Men när han sover så tar han så små andetag så då kommer den lixom inte åt..
    Vi hade näsfrida förut. nu har vi köpt en ny på apoteket, den är TOPPEN!
  • 7 michelingodingar

helene:ja han var helt ifrån sig först o jag fick ju panik ut o fick upp honom för o kunna trösta o kolla läget men så fort jag frågat om vi skulle gå in o tvätta av med lite vatten då det blödde en del så vart han glad igen!!

här kommer en bild på agathon,han blir 6 veckor i morgon!!

P5220244.JPG
    för en gångs skull är han vaken

• Annamamma 83

Hej hopp!
    Idag vaknade jag sur! och ja kommer förmodligen somna lika tvär{#lang_emotions_laughing}
    Blir så trött på att vara den enda som tänker i detta hus SUCK!
    Idag bet hunden min sambo, rätt åt han. Ne fy, va ja hemsk.
    MEN att skaffa hunden var ett gemensamt beslut. Jag tror inte sambon har läst en enda rad om hur man ska träna hunden mentalt, medan jag verkligen försökt satt mig in i det. Jag gör då övningar med hunden ständigt i samband med vardagliga saker.
    tex, ska hunden alltid "be mig om lov". Går vi ut,så går hunden ut sist, han ska titta på mig innan han kliver över tröskeln för att kolla att de är ok.
    Samma sak innan han får äta något osv.
    Detta vet sambon att ja gör, men ändå skiter han i o göra likadant. Han går bara ut genom dörren o hunden går först o drar i kopplet.
    Blev även totalt trött på sonen på 8 år. Man kan väl inte begära så mkt av ett barn, men jag använder bara ordet NEJ till hunden, vilket ja säger VARJE dag att alla andra ska göra. Men de säger lägg av ,sluta,ge dig osv.
    tro sjutton han inte lyssnar tillslut.
    Idag hade jycken snott en pommes frites från köket. vilket min sambo bara ryckte ur munnen på han, då bet han honom i handen.
    Läskigt absolut, ja vill inte ha en farlig hund, speciellt inte när ja har barn.
    På mig skulle han aldrig göra så, för han vet att han inte får ha den,så han släpper saker så fort han ser mig titta på han.
    Va sjutton gör ja nu? vågar ja behålla hunden ens? Tänk om någon av barnen tar en matsak från hunden.
    När ja förklara för sambon att de bror på att han aldrig tränat kontaktövningar med hunden, visste han inte ens va ja mena. ÅÅÅÅÅÅÅ

Ursäkta blev långt o väldigt OT i vår bebistråd!{#lang_emotions_wink}

• Madde01
    Anna- jag skulle nog inte våga behålla hunden då tyvärr :( barnen kan ju få för sig o ta mat från hunden..
Svar på tråden Aprilmammor 2010