Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Usch för provhyttar!
Jag kände mig rätt smal i morse men en spegelbild i provhytten fick mig att känna mig som en blekfet valross ... Hittade en amningsbh på Lindex, Triumf och jag provade den nu hemma. Med amningsinlägg i och tröja på lyser det igenom. Jädra skit ... Det var inte värst läckert att skönja 2 vita ringar över bröstvårtorna. Med andra ord får jag bara ha bh:n under vissa kläder. Näpp, så vill jag inte ha det för 389:- Maken sa att vi får gå till stans "bh-expert" och kolla istället. De har bra, dyrare märken och sist köpte jag amningsbh där när David var född och den kostade 400:- då.
mähhhääää vad tråkiga ni är då som inte vill byta med mig
inatt hade ni mer än gärna oxå fått byta med mig
alwin hade skyhög feber o så värmen på det så vart han som en kamin igår kväll, skulle ge ipren vid 21 men då spydde han som tusan sen har agathon varit så snuttig så han bökade o hade sig från 02 till 03.30 då la jag honom jämte mig o till slut somnade han iaf men 5.30 vaknade jag av freya som spydde ner sig o hon har haft sån hemsk diarre så jag har nog aldrig sett på maken
det fullkomligen dröp ur blöjjan som vatten så här fick jag skura golvet oxå!!
EoWynAurora: så söt!!
Rosanapp:jobbigt o sköta allt packande inför flytten själv
skönt att bli av med torsken men ajaj för o få svamp
helene:¨så typiskt att det lyser igenom
dom gångerna jag ammat o haft såna inlägg så retade jag mig på att det lyste igenom att man hade sånt!! men finns det bh som gör att det inte syns.....
26 maj får jag iaf BB för agathon
i morgon ska jag dra iväg med dom 3 stora samt agathon o köpa sandaler samt avslutningskläder phuuu kan bli en pärs
Barbamamma: Uschaligen för kräkstuga ... *ryser* Hoppas de blir bättre snart och att du får sova inatt!
Den sportbh jag har nu lyser inte amningsinläggen igenom på. Det var ju jägarns fult att det syntes, för det syntes så mycket! Hade amningsbh:n bara sytts i tjockare tyg/fodrat så skulle det inte lysa igenom. I en vadderad bh lyser det inte igenom och det finns ju bh:ar som är typ fodrade men inte vadderade. Hmmm ... hur blev den där förklaringen nu då?
![]()
hej hej alla läser nästan dagligen vad ni skriver men har inte speciellt mycket tid till att skriva själv. Får se om jag lyckas i dag 
Såg att ni pratat om prev medel här blir det inget för mig. Mannen ska steralisera sig i aug september beroende på när han blir kallad. Skönt att slippa alla hormoner.
Giftemål har jag också läst att det pratats om, vi gifte oss i smyg med lånade vittnen. Hade en mysig picknick efteråt bara jag och mannen med fiske och mys.
Isak är nu 8 veckor vi hade BVC tid i dag. Han växer så det knakar väger 5928g och är 57cm lång, han ler jätte mycket mot oss och har börjat låta lite när vi pratar med honom. Hans öga har varit kletigt sedan han låg på neo och solade (då va han 1 vecka typ) vid varje besök på bvc har jag påtalat detta men de har sagt att det varit trång tårkanal och att det bara är att tvätta. Det har jag inte godtagit och i dag säger hon att det ska kollas upp eftersom han haft det så länge
Jaja det är bra att det kollas upp men det borde gjorts tidigare.
Hans navel har börjat peta utåt ganska mycket, det va visst bråck och de skulle se hur det va runt ett års ålder om han behövde operation. Håller tummar och tår för att det blir bättre.
I går kom den hemska mensen tillbaka... blä
Oj det blev visst en hel roman ursäkta ego inlägg
Ha en underbar helg och många soliga kramar till er
hipphipp: Man behöver inte hänga med i svängarna och kommentera, det är trevligt när det blir en titt och lite uppdatering
Härligt att han växer och frodas! Trist med mens dock ...
Davids ena öga kletade länge också, kanske inte jättemycket men vi tvättade och tvättade och han blev bättre runt ca 2 månaders ålder. Lika bra att kolla upp men det är irriterande att man inte blir tagen på allvar.

måste fråga er om ni har testat den där nässugen? Isåfall var den bra? Tar emot lite för mig, vet inte om jag ska köpa en sådan elr inte, sonen har en snorkråka som ligger högt upp i näsan som inte vill åka ut, försökt med bröstmjölk o koksalt o pillat med tops, fast med topsen tog jag ju lite längre ner så klart :) För då visste jag inte att snorkråkan satt så högt upp... Vet inte hur vi ska få ut den? :S han besväras av den när han äter.. Men när han sover så tar han så små andetag så då kommer den lixom inte åt..