• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-05-23 11:27:43 följande:
    Måste fråga en till sak, massa frågor som dyker upp nu :)Är det normalt att barn skriker tills dom tappar andan? Julius kan skrika så mycket så han inte får luft när han är riktigt missnöjd.. fast han har inte svimmat ännu elr så, man han får lixom ingen luft o blir helt stel i kroppen, tycker det är jätte obehagligt när han gör så..
    Vet inte men Alva har gjort så några gånger när hon blir hysterisk. Skriker, kippar efter andan och hostar fram luften nästan.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-05-23 12:36:12 följande:
    Vet inte men Alva har gjort så några gånger när hon blir hysterisk. Skriker, kippar efter andan och hostar fram luften nästan.
    Ja, precis så gör han också.. Säkert fått temprament från mor sin ;p haha..
    Men tycker det är jätte obehagligt, så blir han lixom helt stel i hela kroppen..
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-05-23 12:57:39 följande:
    Ja, precis så gör han också.. Säkert fått temprament från mor sin ;p haha..Men tycker det är jätte obehagligt, så blir han lixom helt stel i hela kroppen..
    Alva blir också stel. Hon blir hysterisk rätt fort denna lilla damen för det är ju hemskt att ligga själv
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-05-23 13:13:15 följande:
    Alva blir också stel. Hon blir hysterisk rätt fort denna lilla damen för det är ju hemskt att ligga själv
    Precis samma här ;p
    Kan ju inte ens gå o blanda ersättning i bland.. Fast det är bara när han är trött som han inte kan ligga  själv ;p kan ju vara läskigt att somna ensam {#lang_emotions_laughing}
  • J R
    Madde01 skrev 2010-05-23 11:27:43 följande:
    Måste fråga en till sak, massa frågor som dyker upp nu :)Är det normalt att barn skriker tills dom tappar andan? Julius kan skrika så mycket så han inte får luft när han är riktigt missnöjd.. fast han har inte svimmat ännu elr så, man han får lixom ingen luft o blir helt stel i kroppen, tycker det är jätte obehagligt när han gör så..
    Min bror gjorde tydligen så när han var liten. Mamma var tvungen att försöka fiska upp honom direkt när han började skrika. Hur lätt är det liksom?
  • Madde01
    J R skrev 2010-05-24 09:46:11 följande:
    Min bror gjorde tydligen så när han var liten. Mamma var tvungen att försöka fiska upp honom direkt när han började skrika. Hur lätt är det liksom?
    Ja, man hör ju när det börjar bli så.. Så direkt då måste man plocka upp han för att få han på andra tankar. Inte det lättaste..
  • RosaNapp

Annamamma: vad drygt, med hunden alltså. Vi hade det likadant här. Jag tränade och lade ner energi på lydnad. Det spolierades nästan dagligen och när vi träffade svärföräldrarna var det ju helt kört. Tyvärr, för jag ville verkligen ha kvar hunden, så fick vi göra oss av med honom. Inte för att hunden på något vis gjorde något mot barnen (han gillade inte barn som var lägre än honom, han var dominant, men stabil) utan för att jag helt enkelt inte ville ha det så längre. Nu är hunden hos svärföräldrarna och har noll fostran, motion eller riktig kost och hans sjukdom sköts inte ordentligt. Knyter sig i magen, men vad göra? Hade jag fått bestämma hade han inte varit där.

Madde: det är nog rätt vanligt att dom kan skrika till dom kippar efter andan. Ett av mina barn gjorde så, men inte speciellt ofta. Men humör har han.

Äldsta här har bestämt att lillebror ska heta Lambert . Han har fortfarande inget namn. Men 1 månad idag . Ska till bvc imorgon igen.

Just nu sover lillebror i sängen. Äntligen har han börjat kunna somna själv. Bara det är en massa ljud runtom . Skönt det. Jag bär gärna, men behöver jag inte är det ju skönt att slippa.

Sorry för ego. Har knappt tid att sitta vid datorn just nu.

• Madde01

Idag blir det att gå o köpa nässug, vet inte hur jag ska få bort snoret annars... Stackarn sover ju jätte dåligt när han har så här, han vaknar av att han sjålv snarkar som en dåre tror jag.. Så snart blir det en sväng ned till apoteket...

• helene306
    RosaNapp: Lambert var väl ett fint namn? Har ni några namn tänkt eller kommer ni inet överens? Annars finns det ju de som heter Lillebror också. Fy, att se sin hund "raseras" hos svärföräldrarna. Jag mådde dåligt av mina föräldrars grannar som misskötte sin hund. Hon matades med stekt köttfärs varje dag, kvinnan påstod att det var det enda hon åt så 3-5 kilo smällde hunden i sig/dag och såg ut som en tunna också. Stackarn kunde knappt gå ...
    Man får vara ego, hur mycket man vill!

Madde: Det lär underlätta för Julius om du kan suga bort snoret. Man vet ju själv hur jobbigt det är med massa snor i näsan.

Har en trött lillstumpa här som somnar vid bröstet men vaknar så fort hon läggs någon annan stans så det blir väl att hålla henne vaken ett tag och se om hon däckar ihop senare? Igår var hon vaken hela fm och slocknade ovaggat efter 14 och sov till 17.30. Det var riktigt skönt och vi hann greja i trädgården
Svar på tråden Aprilmammor 2010