Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Jag vet och det är de som knäcker mig. Hade vi bara varit två vuxna hade de inte varit nåt snack. Då skulle sambon bara helt enkelt få lära sig. Men nu känns de som ja knappt vågar. Hunden har ju aldrig varit på barnen osv. han leker med dom o älskar dom. MEN tanken finns ju där, att han bet ju faktiskt sambon nu. I handen var de , inget hugg, men han bet!
Känns helt förkrossande för mig, hunden är ju min ögonsten, men barnen är ju givetvis mest värt i hela världen,men hunden är liksom en del av mig o barnen, alltid med oss,va vi än gör typ och inte tala om hur mkt han betyder för äldsta grabben,han skulle bli förkrossad.
Oj,oj ingen rolig kväll detta.
Sambon verkar helt oberörd o verkar inte fatta va som hänt, han kollar på fotboll.
Ja vill samtidigt heller inte ta upp diskutionen nu, när äldsta sonen är vaken.
Nu är nog Julius på bättrningsvägen... Fick i han 70ml efter att ha ammat i 10min, så nu ska vi byta blöja o ta temp och hoppas på det bästa..
Madde: vad skönt att han verkar vara bättre nu!
barbamamma: ojda, du har det verkligen lite jobbigt med diarre och dessutom olyckor! Och jobbigt da du är själv ocksa! Hoppas du kan fa liite tid för dig själv när maken kommer hem!
Min man jobbar skift hela helgen sa det blir inget ledigt för mig tyvärr. Det är sa jobbigt eftersom jag verkligen behöver helgerna förr att vila upp mig lite iaf. Dessutom gick jag och lade mig alldeles för sent igar (mitt eget fel naturligtvis, men jag vill göra sa mycket pa kvällarna, da jag äntligen har lite tid at mig att jag aldrig kommer isäng!) och da blir jag pa sa daligt humör dagen efter... Sa idag blev det lite gnäll tyvärr...
annamamma: ja, det later ju inte sa bra att hunden bets. Samtidigt antar jag att det gjorde det som du sa för att han anser att han star över din sambo i rangordning eftersom han far ga ut först och bestämmer lite som han själv vill. Det finns ju risk att han ocksa tror att han star över barnen, men du borde ju kunna träna hunden till att första att han är lägst och tydligt visa att barnen star över honom (nu vet jag inte vilka övningar man kan göra men det kanske man kan googla upp eller ringa nagon hundklubb för rad) sa kanske nu ända kan behalla hunden. Men det är klart att det krävs att alla är med pa det hela...
men självklart, hundar är djur sa helt säker kan man nog aldrig vara...
Har suttit och läst o läst hela kvällen....
Tydligen väldigt vanligt beteende att hundar vaktar nåt, deras byte liksom.
Nu hade han ju snott ett strips, i hans ögon är de hans.
Han morra när sambon skulle ta det, han varna alltså o de ska man se positivt.
Sambon ignorera dock detta o tog de ändå, vilket han inte ska, man måste träna bort de, hunden måste inse att han får nåt bättre om han lyder o släpper föremålet.
Tvinga nu upp sambon i soffan o skulle lära han träningen, men hunden e för trött.
Får försöka imorgon...
Jag litar aldrig på hundar, är själv hundrädd egentligen. Låter aldrig Vilhelm hålla på med han själv.
Måste fråga en till sak, massa frågor som dyker upp nu :)
Är det normalt att barn skriker tills dom tappar andan? Julius kan skrika så mycket så han inte får luft när han är riktigt missnöjd.. fast han har inte svimmat ännu elr så, man han får lixom ingen luft o blir helt stel i kroppen, tycker det är jätte obehagligt när han gör så..