• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83

Jag vet och det är de som knäcker mig. Hade vi bara varit två vuxna hade de inte varit nåt snack. Då skulle sambon bara helt enkelt få lära sig. Men nu känns de som ja knappt vågar. Hunden har ju aldrig varit på barnen osv. han leker med dom o älskar dom. MEN tanken finns ju där, att han bet ju faktiskt sambon nu. I handen var de , inget hugg, men han bet!
    Känns helt förkrossande för mig, hunden är ju min ögonsten, men barnen är ju givetvis mest värt i hela världen,men hunden är liksom en del av mig o barnen, alltid med oss,va vi än gör typ och inte tala om hur mkt han betyder för äldsta grabben,han skulle bli förkrossad.
    Oj,oj ingen rolig kväll detta.
    Sambon verkar helt oberörd o verkar inte fatta va som hänt, han kollar på fotboll.
    Ja vill samtidigt heller inte ta upp diskutionen nu, när äldsta sonen är vaken.

• Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-05-22 21:10:38 följande:
    Jag vet och det är de som knäcker mig. Hade vi bara varit två vuxna hade de inte varit nåt snack. Då skulle sambon bara helt enkelt få lära sig. Men nu känns de som ja knappt vågar. Hunden har ju aldrig varit på barnen osv. han leker med dom o älskar dom. MEN tanken finns ju där, att han bet ju faktiskt sambon nu. I handen var de , inget hugg, men han bet! Känns helt förkrossande för mig, hunden är ju min ögonsten, men barnen är ju givetvis mest värt i hela världen,men hunden är liksom en del av mig o barnen, alltid med oss,va vi än gör typ och inte tala om hur mkt han betyder för äldsta grabben,han skulle bli förkrossad. Oj,oj ingen rolig kväll detta.Sambon verkar helt oberörd o verkar inte fatta va som hänt, han kollar på fotboll.Ja vill samtidigt heller inte ta upp diskutionen nu, när äldsta sonen är vaken.
    Nej jag förstår dig, precis hade det bara varit ni 2 hade det ju vart en annan sak.. Men nu är det ju 3 till..
    Men man vet faktiskt aldrig, det var som min brorsdotter hennes mormor hade en hund.. En mastiff o den hade aldrig rört någon familje medlem men en dag bara vände det o hunden högg henne rakt över läppen så läppen gick isär :( helt utan andledning också...
    Så hundar kan man ju inte dirrekt lita på sådär..
    Och jag vet att hundar blir en del av en.. Min mammas hund det är ju henne ögonsten nu .. Hon skulle aldrig klara sig utan honom..
  • Madde01

Nu är nog Julius på bättrningsvägen... Fick i han 70ml efter att ha ammat i 10min, så nu ska vi byta blöja o ta temp och hoppas på det bästa..

• Ain

Madde: vad skönt att han verkar vara bättre nu!

barbamamma: ojda, du har det verkligen lite jobbigt med diarre och dessutom olyckor! Och jobbigt da du är själv ocksa! Hoppas du kan fa liite tid för dig själv när maken kommer hem!

Min man jobbar skift hela helgen sa det blir inget ledigt för mig tyvärr. Det är sa jobbigt eftersom jag verkligen behöver helgerna förr att vila upp mig lite iaf. Dessutom gick jag och lade mig alldeles för sent igar (mitt eget fel naturligtvis, men jag vill göra sa mycket pa kvällarna, da jag äntligen har lite tid at mig att jag aldrig kommer isäng!) och da blir jag pa sa daligt humör dagen efter... Sa idag blev det lite gnäll tyvärr...

annamamma: ja, det later ju inte sa bra att hunden bets. Samtidigt antar jag att det gjorde det som du sa för att han anser att han star över din sambo i rangordning eftersom han far ga ut först och bestämmer lite som han själv vill. Det finns ju risk att han ocksa tror att han star över barnen, men du borde ju kunna träna hunden till att första att han är lägst och tydligt visa att barnen star över honom (nu vet jag inte vilka övningar man kan göra men det kanske man kan googla upp eller ringa nagon hundklubb för rad) sa kanske nu ända kan behalla hunden. Men det är klart att det krävs att alla är med pa det hela...

men självklart, hundar är djur sa helt säker kan man nog aldrig vara...

• Annamamma 83

Har suttit och läst o läst hela kvällen....
    Tydligen väldigt vanligt beteende att hundar vaktar nåt, deras byte liksom.
    Nu hade han ju snott ett strips, i hans ögon är de hans.
    Han morra när sambon skulle ta det, han varna alltså o de ska man se positivt.
    Sambon ignorera dock detta o tog de ändå, vilket han inte ska, man måste träna bort de, hunden måste inse att han får nåt bättre om han lyder o släpper föremålet.
    Tvinga nu upp sambon i soffan o skulle lära han träningen, men hunden e för trött.
    Får försöka imorgon...

Jag litar aldrig på hundar, är själv hundrädd egentligen. Låter aldrig Vilhelm hålla på med han själv.

• helene306
    Madde: Hur är Julius idag och hur har natten varit?

Annamamma: Svårt med hunden. Jag skulle försökt iaf, träna och vara på sambon om hunden betyder så mycket. Å andra sidan vet man aldrig med djur men låter man djuret stå över en själv så är det svårt. Din sambo måste visa vem som är alfahanen.

Ain: Känner igen det där med att vara trött. Jag är jättetött nu men när David satte igång reagerade inte ens maken utan sov lugnt vidare så det blev att knata upp och styra upp allt. Maken gnäller att han vill sova men lägger man sig efter 23 varje kväll får man skylla sig själv anser jag. Jag slocknar ovaggat innan 22 varenda kväll ...

Alva är helt otrolig och jag blir så trött! Igår somnade hon i min famn och jag tassar upp och lägger henne i sängen med filt och allt så hon inte reagerar på att det blir kallt. Gissa vem som började vifta hej vilt och knorra inom 30 sekunder? Att hon aldrig kan ligga själv, sova själv osv men i famnen där sover hon som en gris! Jag hade hoppats att hon kunde somna innan 22 någon gång så man får njuta av kvällen helt solo någon gång ...
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    Helene - idag är han mycket kryare tempen låg 37,8 nyss så det är mycket bättre... och han har sovit jätte bra, efter natt ammningen o la han brevid mig i sängen :) han verkar mycket piggare
  • Annamamma 83
    Helene
    Ja, jag ka försöka få sambon o inse ett o annat här!
    Jag har ju suttit o funderat och de som gör roliga saker med hunden är ju jag och barnen, jag gör ju både tråkiga (som borstning,bad,klippa klor osv) och roliga saker.
    Men sambon gör bara tråkiga förutom promenader, men promenaderna består endast av promenad,rasting o motion helt enkelt.
    Även om sambon nu skapar ett annat förhållande till hunden kommer inte detta ta bort vaktandet av snodd mat, men ja kanske får sambon o inse mer hur hunden tänker så han kan hjälpa mig.
    Vissa hundar går säkert o fostra genom o va hårda. Men de funkar ej på vår.
    Ropar jag argt Kom hit, så kommer inte hunden. Ropar ja istället kom hit då gubben,men mjuk och skojig röst så kommer han direkt. Rätt logiskt egentligen, vem vill man komma till en arg matte eller en glad o rolig?
    Ja,ja jag kan skriva hur mkt som helst här, men ja har allefall letat ut bra sidor som sambon ska få läsa o tänkte skicka ut han o lägga spår i skogen med hunden.
    Hoppas han ser allt på ett annat vis snart.
    Jag känner mig ju så överkörd när ja tragglar vissa saker med hunden o så gör andra tvärtemot mig.
    Samma när vi låg på sjukhuset o min mor o far bodde här med barnen.
    Vi har från start lärt hunden att han INTE får vara under bordet när vi äter, de tog superlång tid att få detta att funka. O mina föräldrar vet att vi gör så, de har ätit o fikat hos oss hundratals ggr.
    Men stora grabben berätta att när mormor o morfar bodde här, fick Theodor (hunden) ligga under bordet när vi åt.
    ÅÅÅ ja blir så arg{#lang_emotions_demon}
  • helene306
    Annamamma: Ja du ... släkten är värst Min mamma är likadan, de var hundvakt åt brorsans rottweiler när han jobbade i Norge och mamma jamsade med hunden och allt brorsan tränat/lärt in viftade hon bort och menade att hon minsann hade erfarenhet av hundar (de har haft hund sen jag var liten tills jag var 22) Nu är det ju skillnad i psyke på de hundar de haft och en rottweiler. Den hunden vaktade mamma något grymt och styrde henne men inte såg hon det ...
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01

Måste fråga en till sak, massa frågor som dyker upp nu :)
    Är det normalt att barn skriker tills dom tappar andan? Julius kan skrika så mycket så han inte får luft när han är riktigt missnöjd.. fast han har inte svimmat ännu elr så, man han får lixom ingen luft o blir helt stel i kroppen, tycker det är jätte obehagligt när han gör så..

Svar på tråden Aprilmammor 2010