Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Nej, nu är jag trött på detta.. Köpte en nässug idag, det hjälpte inte ett dugg :(
O hör ju hur jobbigt det är för han speciellt när han äter .. Tur man ska på mammagruppen på Torsdag, tänkte ändå mäta o väga han efteråt .. Så då tänker jag fråga dom på bvc vad man kan göra .. Tycker så synd om lillen just nu :(
ang täppta näsor så hade vår snart 4 åring jätteproblem som nyfödd,lät som han var totalt genomförkyld o han snörvlade och kippade efter luft o hur mycket koksalt jag gav eller nezeril och anv nässugen så funkade ingenting fick då veta att det är inte ovanligt att så små är täppta i näsan pga dom har så trånga näsgångar men detta växer bort för ju större dom blir desto mer vidgar det sig ju.
ok nu var då inte detta den eg orsaken till att han var så täppt utan annan orsak men den förklaringen gav dom till mig först iaf!!
ett tips är ge koksalt ganska mycket låt verka nån minut ta sen nässugen gör rent o sen ge nezerildroppar efteråt om inte täppan ger med sig.
agathon har varit lite småsnorig till o från men det har räckt med o ge koksalt så har det släppt sen!!
i morgon är det läkarkontroll av agathon och ska även ha med mig 1 åringen för dom ska kolla hans fötter oxå, kan bli en utmaning o ha med sig 4 små helt själv i morgon
Angående skrik: Edvin skriker så han tappar andan. Första gångerna blev jag jätte rädd men nu blir jag inte lika rädd men som någon sa så är det väldigt obehagligt.
Omidvar: Alva sover 2,5-3 timmar i sträck. Häromnatten blev de 4 timmar på raken men det är första gången hittills.
Madde: Är det fortfarande täppt och du inte får ut något tror jag mer på trånga näsgångar och då hjälper det inte hur mycket du suger och ger spray. Ring och kolla med bvc.
omidvar:agathon får ersättning och sover allt mellan 3-4 timmar i sträck på dagen och till natten kan han sova 7 timmar utan o äta!!
Men kanske hinner skriva lite till...
Kix2010: jag har gått ner lite mer än 12 kg på 6 veckor, gick ju upp ganska så exakt 12 kg under graviditeten. har inte gjort nånting för o gå ner heller mer än o ränna efter 7 ungar
så jag är glad att dom kg är borta iaf!! har ju ändå 40 kg som jag behöver bli av med men det får bli en annan dag