• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01
    Helene- Jo precis, och eftersom inte bröstmjölk hjälper denna gången så får vi köpa en sådan. Annars har bröstmjölk alltid hjälpt när han vart täpt i näsan..
  • Madde01

Nej, nu är jag trött på detta.. Köpte en nässug idag, det hjälpte inte ett dugg :(
    O hör ju hur jobbigt det är för han speciellt när han äter .. Tur man ska på mammagruppen på Torsdag, tänkte ändå mäta o väga han efteråt .. Så då tänker jag fråga dom på bvc vad man kan göra .. Tycker så synd om lillen just nu :(

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-05-25 00:50:24 följande:
    Nej, nu är jag trött på detta.. Köpte en nässug idag, det hjälpte inte ett dugg :( O hör ju hur jobbigt det är för han speciellt när han äter .. Tur man ska på mammagruppen på Torsdag, tänkte ändå mäta o väga han efteråt .. Så då tänker jag fråga dom på bvc vad man kan göra .. Tycker så synd om lillen just nu :(
    Men har du sugit ur massa snor o sen gett nezeril? finns droppar från 1 månad.
    de enda ja kan säga är, de går över såsmåningom.
    Algot var genomtäppt över en månad, e fortfarande inte helt bra.
    Sover han dåligt, testa o ha han i bilstolen,så han kommer upp i högläge.
  • 7 michelingodingar

ang täppta näsor så hade vår snart 4 åring jätteproblem som nyfödd,lät som han var totalt genomförkyld o han snörvlade och kippade efter luft o hur mycket koksalt jag gav eller nezeril och anv nässugen så funkade ingenting fick då veta att det är inte ovanligt att så små är täppta i näsan pga dom har så trånga näsgångar men detta växer bort för ju större dom blir desto mer vidgar det sig ju.

ok nu var då inte detta den eg orsaken till att han var så täppt utan annan orsak men den förklaringen gav dom till mig först iaf!!

ett tips är ge koksalt ganska mycket låt verka nån minut ta sen nässugen gör rent o sen ge nezerildroppar efteråt om inte täppan ger med sig.

agathon har varit lite småsnorig till o från men det har räckt med o ge koksalt så har det släppt sen!!

i morgon är det läkarkontroll av agathon och ska även ha med mig 1 åringen för dom ska kolla hans fötter oxå, kan bli en utmaning o ha med sig 4 små helt själv i morgon

• Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-05-25 07:40:11 följande:
    Men har du sugit ur massa snor o sen gett nezeril? finns droppar från 1 månad.de enda ja kan säga är, de går över såsmåningom.Algot var genomtäppt över en månad, e fortfarande inte helt bra.Sover han dåligt, testa o ha han i bilstolen,så han kommer upp i högläge.
    Kom lite snor bara med det släppt ingenting i näsan, o det går inte över med varken spray elr nått annat..
    Nje han sover inte dåligt, men han har jätte svårt att äta, eftersom han inte kan andas då.. han sover bra så länge han ligger på sidan..
  • Omidvar

Angående skrik: Edvin skriker så han tappar andan. Första gångerna blev jag jätte rädd men nu blir jag inte lika rädd men som någon sa så är det väldigt obehagligt.

Madde01 skrev 2010-05-25 08:28:31 följande:
    Kom lite snor bara med det släppt ingenting i näsan, o det går inte över med varken spray elr nått annat..Nje han sover inte dåligt, men han har jätte svårt att äta, eftersom han inte kan andas då.. han sover bra så länge han ligger på sidan..
    Jag köpte Renässans nässprey som är från 0år och de funkade bra. Har du testat dem?

Hur många timmar i sträck sover era bebisar? Edvin sover två och en halvtimme i sträck och han är snart 6 veckor. Vad kan jag göra för att han ska sova längre. Han får ersättning och de brukar de väl sova 4 timmar i sträck, eller?
  • helene306

Omidvar: Alva sover 2,5-3 timmar i sträck. Häromnatten blev de 4 timmar på raken men det är första gången hittills.

Madde: Är det fortfarande täppt och du inte får ut något tror jag mer på trånga näsgångar och då hjälper det inte hur mycket du suger och ger spray. Ring och kolla med bvc.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • 7 michelingodingar

omidvar:agathon får ersättning och sover allt mellan 3-4 timmar i sträck på dagen och till natten kan han sova 7 timmar utan o äta!!

• Kix2010
    Omidvar: Min Meija sover 3-4 timmar åt gången, dag som natt. En natt sov hon dock 5-6 timmar i sträck, men det var nog en engångsföreteelse!

Jag är inte här så mycket nuförtiden, tycker inte jag hinner. Även om Meija är ett rätt snällt barn. Dagarna bara flyger förbi!! Å ska jag väl sätta mig vid datorn så brukar hon vakna... precis som nu! {#lang_emotions_wink} Men kanske hinner skriva lite till...

Har inte hunnit läsa igenom det ni skrivit...ska se om jag hinner läsa senare! Men hur har ni det med vikten? Har ni kunnat gå ner nåt av gravidkilona?

Mina kg sitter som gjutna på mig! Å då är jag ändå ute å går i snitt 1- 1,5 timme varje dag. Å har slutat med allt godis jag vräkte i mig under graviditeten...
    Antar att jag måste ändra mina matvanor lite till... Försöker motivera mig till att sätta igång med GI kost för det har fungerat bra på mig tidigare. Har 9 kg att gå ner till utgångsvikten. Gick ner 12 kg första veckan efter förlossningen å har de senatse 4 veckorna stått still i vikt.

Hoppas allt är bra med er alla å att det går bra med era bäbisar!{#lang_emotions_flower}
  • 7 michelingodingar

Kix2010: jag har gått ner lite mer än 12 kg på 6 veckor, gick ju upp ganska så exakt 12 kg under graviditeten. har inte gjort nånting för o gå ner heller mer än o ränna efter 7 ungar så jag är glad att dom kg är borta iaf!! har ju ändå 40 kg som jag behöver bli av med men det får bli en annan dag

Svar på tråden Aprilmammor 2010