• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83
    Helene
    har allt gått bra med tösen?
    Just ryckningarna låter som liknande Algot får. Ibland i sömnen o ibland om han väcks av någonting.. De stora grabbarna gjorde likadant.

Bäbä
    Haha vilken klump! Ska väga Algot imorgon, förra måndagen vägde han 4200g. Men nu har han säkert gått upp rejält för vi har höjt maten till från 100 till 135, så vågen tickar nog uppåt. Hur mkt ersättning dricker Emil? Algot äter 6 mål per dygn.

Hur mkt äter era bebisar, (som äter endast på flaska)?
    Enligt neo ska de äta 15-200ml per kg per dygn. 135*6=810 så de borde gott o väl räcka!

Madde
    Var de typ bytesmarknad med beg kläder? eller vad var de för slags party? Kul med kläder.

Själv kom mitt paket med massa sommarkläder idag, superkul!
    Sen beställde jag 8 par skor till grabbarna. 5 till stora o 3 till mellan, så nu hoppas jag att jag slipper köpa mer denna sommaren, köpte äve 2 ar gummistövlar häromdagen! Shit va skor de går åt när man har grabbar som spelar fotboll i grus på rasten!
  • Madde01
    Anna- Nope, det var helt sprillans nya kläder.. Du vet typ som tupperwear fast med bebiskläder o bebis saker :)
    Var en tjej som kom dit med massa, halva priset på Name it o massa andra klädmärken ..
  • Uliise
    elinakarlsson skrev 2010-05-26 15:02:50 följande:
    Helene: Om det är till någon tröst så är du inte ensam om det fenomenet idag. Tuwa har inte heller sovit något utan vill äta heeeela tiden! Har varit nere på stan iaf, men det är inte så kul att ha en skrikande tös i vagnen, folk måste ju tro att man är världens sämsta mamma. Gick runt med henne i famnen ett tag, men då ville hon bara äta, så det var bara leta upp första bästa plats. Ammat konstant inte ens en promenad hjälpte, hon brukar annars somna på en gång men denna gång låg hon vaken konstant och tittade och skrek om vartannat. Nu är jag hemma och la henne i soffan och ammade henne - nu sover hon. Jag hoppas på några timmars sömn för hennes del nu så jag kan pusta ut lite. Och kanske äta lunch!
    åh vad jag känner igen mig! varför ser man aldrig andra skrikande små bebisar, jag könner mig helt värdelös och man känner blickarna när hon ligger och skriker och man måste betala...
  • Madde01
    Uliise skrev 2010-05-26 23:18:49 följande:
    åh vad jag känner igen mig! varför ser man aldrig andra skrikande små bebisar, jag könner mig helt värdelös och man känner blickarna när hon ligger och skriker och man måste betala...
    Alla barn skriker, kan också känna mig sådär ibland.. När man går i matvarubutiken o så böjar han tokskrika, sist gick jag ut därifrån så fick sambon handla klart själv när vi var o storhandlade.. Fast han är inte alltid så Julius, men alla barn har väl sina bra o dåliga dagar?
  • Margaux

Hej hej!
    Får man bli med här? Har en liten kille född 15 april... León.
    Han är också i en växa fas så det verkar vara något som går.... Väldigt hungrig!

Nu sover han så mamma borde passa på hon med!

• Mistoffelees

Har en riktig tjockis här, Wincent är nu 6 veckor och väger 6350 gram, är 58,5 cm lång och har ett huvudomfång på 39 cm, så precis som med Wilgot är det gräddmjölk i tuttarna , fast han äter ju ofta också

• 7 michelingodingar

vägde agathon på bvc igår och han väger nu 4470gr och är 55,5 cm lång. ska väl få komma till barnmott nu med hans mage iaf eller om dom kan rek oss något annat än laktulosen

Margaux skrev 2010-05-26 23:32:56 följande:
    Hej hej!Får man bli med här? Har en liten kille född 15 april... León.Han är också i en växa fas så det verkar vara något som går.... Väldigt hungrig! Nu sover han så mamma borde passa på hon med!
    välkommen hit

annamamma:agathon äter melan 6-7 ggr/dygn och äter ca 135 ml varje gång

suck igår kväll var det dags igen,freya spydde ner sig fullständigt o sen var det inget mer, hon han ju vara frisk från spya o diarre i 2 dagar iaf{#lang_emotions_yell} dessutom har alwin fått diarre och det luktar magsjukespyor om det så det bara skriker om det bläääääk
  • 7 michelingodingar

Linnie:agathon varken ler eller pratar direkt än, han har försökt sig på nått joller nån gång ibland men mer är det inte!! han bara sover ju

• helene306
    Margaux skrev 2010-05-26 23:32:56 följande:
    Hej hej!Får man bli med här? Har en liten kille född 15 april... León.Han är också i en växa fas så det verkar vara något som går.... Väldigt hungrig! Nu sover han så mamma borde passa på hon med!
    Välkommen hit Jag fick en Alva för 7 veckor sen och har även David som är 5 år.

Annamamma: Igår var hon precis som vanligt och hon ammade ju nästintill hela dagen. Igår satt jag bokstavligen i soffan hela tiden! När vi skulle gå iväg för att hämta David blev hon tvärförbannad och vrålade som en stucken gris i vagnen, vi hade kommit 5 meter utanför hustomten så det blev hem igen, stuva ner henne i bilstolen och ta bilen. Sen satt hon som en surmule och glodde Väl hemma igen sov hon, jag la henne i vagnen men hon vaknade efter 10 minuter. Sammanlagt igår sov on säkert 3 timmar mellan 7.30-22. En liten övertrött fröken men hon var precis som vanligt. Idag märkte jag att hon var trött men det kan vara sviter från igår, jag ska ändå ha lite mer koll på henne.

Uliise och elina: Alla barn skriker mer eller mindre. Alva satte igång i mataffären sist så det blev snabba puckar, skaka lite på vagnen och ut i bilen. Nu lugnade hon ner sig men hade illvrålet kommit så är det bara att sätta sig i bilen och amma

Vikt: Ett litet tröstande ord till oss som inte blir av med våra kilon. Jag såg en tråd igår där någon kommenterade att vikten stod still efter förlossningen. Hon fick många svar och de flesta svaren var att många hade gått ner alla gravkilo när de slutat amma, ungefär som om kroppen behöver extra. Så, hoppet är inte ute än (säger hon som har gått upp ännu mer nu )
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-05-27 09:41:06 följande:
    Välkommen hit Jag fick en Alva för 7 veckor sen och har även David som är 5 år. Annamamma: Igår var hon precis som vanligt och hon ammade ju nästintill hela dagen. Igår satt jag bokstavligen i soffan hela tiden! När vi skulle gå iväg för att hämta David blev hon tvärförbannad och vrålade som en stucken gris i vagnen, vi hade kommit 5 meter utanför hustomten så det blev hem igen, stuva ner henne i bilstolen och ta bilen. Sen satt hon som en surmule och glodde Väl hemma igen sov hon, jag la henne i vagnen men hon vaknade efter 10 minuter. Sammanlagt igår sov on säkert 3 timmar mellan 7.30-22. En liten övertrött fröken men hon var precis som vanligt. Idag märkte jag att hon var trött men det kan vara sviter från igår, jag ska ändå ha lite mer koll på henne. Uliise och elina: Alla barn skriker mer eller mindre. Alva satte igång i mataffären sist så det blev snabba puckar, skaka lite på vagnen och ut i bilen. Nu lugnade hon ner sig men hade illvrålet kommit så är det bara att sätta sig i bilen och amma Vikt: Ett litet tröstande ord till oss som inte blir av med våra kilon. Jag såg en tråd igår där någon kommenterade att vikten stod still efter förlossningen. Hon fick många svar och de flesta svaren var att många hade gått ner alla gravkilo när de slutat amma, ungefär som om kroppen behöver extra. Så, hoppet är inte ute än (säger hon som har gått upp ännu mer nu )
    ok! Tack, du ger mig hopp!
    Kan mkt väl stämma på mig, ja skrev om de för ett tag sen i tråden...
    Har nu inte ammat nåt på några veckor, o ja tror de börjar hända nåt nu, saaaaakta men kanske säkert, men då kör ja ju gi med. 74,5 idag, 79,1 när ja  vägde mig innan ja la om kosten. MEN jag gick ju ner till 76 när jag levde på kålsoppa en vecka, men jag började ju amma sen igen när soppveckan va slut!
    Har dock fortfarande mjölk kvar, men tror inte de e mkt!
Svar på tråden Aprilmammor 2010