Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
God morgon!! Äntligen frukost... Tycker det är svårt att få till när León är vaken, duscha ska vi inte tala om... Nu ligger han och har hicka, då distraherar det honom...
Hur ofta sover era små?
Angående vikt, så har jag helt enkelt låtit bli att väga mig...
Har ingen våg, och är inte så intresserad faktiskt! Men börjar komma i kläderna igen.
Idag ska León få sin första vaccin... Hoppas han inte blir allt för gnällig och hängig!
Margaux: välkommen. Lillebror är född den 24
Angående skrikande barn. Han lyckas i princip alltid med konststycket att vakna vrålhungrig när vi precis kommit på bussen
. Tur jag inte blir stressad för han skriker inte lågt när han inte får det omgående
.
Har ännu inte fått bb för lillebror och jag kan inte ens se en utbetalning om det på fk. Första gången det krånglat. Fick dessutom bara fp för 20 dagar, men det var en miss från min sida att räkna med en hel månad där. (jag tar 7 dagar i veckan).
Men bb hade jag räknat med, har ju två kalas som behöver lite sponsring.
Ikväll tänkte jag se om jag kan komma ut på en riktig långpromenad, själv. Vill inte bara sitta på motionscykeln och att gå på långpromenad med barnen är inte det snabbaste
. Dom går gärna och långt, men saker ska ju tittas på och dom är ju inte lika snabba, ofrånkomligen.
Margaux:agathon sover i princip hela dygnet fortf!! idag har han varit vaken ca 1,5-2 tim på morgonen men annars är hans vaken tid mellan 15-17(han vaknar mellan 15 och 17 tiden) och är vaken till 19-21 då han somnar för natten o sover till 01-02
Rosanapp: men ring o hör med FK, här fick vi BB för agathon igår!!
i morgon ska vi träffa en läkare på barnmott med agathon får se vad dom kan finna för orsak till magen, käns bara surt o behöva åka 20 mil
Jag har precis slutat att amma å ger bara ersättning. Å ikväll ska jag iväg å handla bra GI mat så jag har hemma! Så imorrn tänkte jag börja med GI kost, så får vi se om det ger nåt resultat..

Har vägt Algot idag 4600g oj,oj,nu går de undan!
Nästa fre ska han på läkarkontroll. han är då 7,5 v reducerad tid 15,5 v sen han föddes. och ska få göra 2 mån kontrollen.
första gången efter att vi åkt hem från neo som han träffar läkare, kan de stämma att de ska va så? trodde ett prematurbarn borde ha läkarkontroll tidigare än en normalfödd.
Vi var visserligen inne på återkontroll på neo när han var 2 mån, men de var bara en barnssk som mätte,vägde o kolla huvudomfång, precis som de gör på bvc. Kändes t om onödigt o åka 5 mil för o göra de, när vi gjort de ett par dagar innan på bvc.
margeaux: välkommen hit
. min Linn sover ca 2,5-4 timmar om gången o är uppe allt från ½t-3 timmar imellan. på nätterna sover hon allt längre pass: inatt sov hon från 21-03, 03.30-7.
Linnie: Linn har börjat le ordentligt mot oss alla 3 i familjen, men min make går ju hemma hela tiden så han tar ju minst lika mycket hand om henne som jag då. fast hon gör ganska mycket grimaser o ska härmas med uttryck, är skitrolig som underhållning!!
ang skrikande: vi blir ju tvugna att ta bussen överallt för att storhandla o gå på andra affären så det blir många skrikande stunder på affärerna
. idag var vi iväg några timmar för jag skulle ta prover o sån't på vc samt vi var bara tvugna att handla en massa mat. hon skrek sig igenom hela turen på vc, när vi åt, 2 matbutiker samt biblioteket som vi var tvugna att gå in på för att låna toletten för att byta blöja. hemma i två sekunder, sen slocknade hon direkt. puh säger jag bara, man känner sig inte lite stressad!! tur att det är så många som kom fram o tyckte hon var söt ändå
.
har varit inne o läst det mesta, men inte orkat så mycket mer förrän nu. mina sköldkörtelvärden är väl antagligen på tok för fel så jag har mått riktigt dåligt o gör det väl fortfarande, men jag försöker ta en dag i taget just nu o tar tag i saker när jag orkr det...behöver iaf inte oroa mig för mina kilon, för första gången i mitt liv ligger jag på "normalvikt". fast nu vet jag ju iofs inte om jag rasat pga sköldkörtelvärdena. är iaf nöjd, men var tvungen att beställa nya kläder för inga av mina gamla passade bra längre så nu väntar ett paket från ellos på Ica. bara jeans jag inte törs beställa, har ju alltid haft breda höfter..men jeansen hänger runt rumpan o låren, inte snyggt precis, så man får väl snart åka iväg o handla..
idag var vi o mätte o vägde.. Vad stor min lillfis börjar bli :( Vart tar tiden vägen? Idag vägde han 4890g o är 54 lång.. växer alla barn så dåligt på längden? ;p Tycker knappt han växer nått på längden, han blir bara tjockare :D
Fick tid för första vaccinet.. Usch , tycker det är så hjärtskärande o se när dom sticker han, så denna gången får sambon följa med..räckte med allaprover på bb :(
Någon som tyckt att Emla plåster inte är någon höjdare? Hört flera här som vaccinerar utan för att dom säger att emla inte är nått bra 
margeaux: Alva sover mellan 2-3 timmar åt gången, ett pass på fm och ett på em. Nu vaknade hon vid 15 och lär vara vaken (med undantag 1-2 slummerpass á 20 min) tills vi lägger oss vid 22.
RosaNapp: Jag fick barnbidraget för Alva igår, ring fk och kolla.
am zandra: oj fy att du inte mår bra! Ta det lugnt så du inte tröttar ut dig i onödan! Behöver du ändra i medicinering nu då? Hoppas du mår bättre snart! Kul att behöva handla nya kläder ändå
Jeans, vad är det?
Mina jeans kom jag i innan graviditeten när jag vägde som jag gör nu men nu har ju mittenpartiet blivit större så jag får inte igen byxorna. Visst jag kan lägga mig på sängen men ringen över byxlinningen är inget snygg och sen är det jobbigt att lägga sig på sängen varje gång
Annamamma: Egentligen ska man väl vara glad över sin kropp. Maken gillar hur jag ser ut men själv gillar jag inet området mage-lår. Det är alldeles för stort nu. Jag måste försöka sluta väga mig varje dag, jag blir ju bara sur över vad vågen visar och tänker lite "äh, jag är ju fet ändå" sen äter jag något skräp. Nä, jag får ta det som det är nu, kroppen ser ut som den gör och den går inte att fixa till över en natt. Glassa på stranden lär det inte bli, inte hemma på tomten heller: jag har ingen bikini som passar och den bikini jag kommer i är till åren och börjar bli genomskinlig så jag kan nästan köra toplessvarianten iaf
Idag vet jag inte vad det är med Alva, hon bara kräks ock kräks och kan knappt ligga på rygg för då kräks hon, sätter i halsen och kippar i panik efter andan. Hon måste upp snabbt när det händer och hon är helt tagen efteråt och liksom andas ut som hon fått en kallsup. Tröttare är hon med men efter gårdagen är inte det så konstigt
Idag fick jag äntligen tummen ur och mailade min lärare om omtentan. Som jag känner nu kommer jag inte ihåg något eftersom jag missade så mycket och jag hinner inte plugga till tentan ändå. Jag vill vara mammaledig, jag har stängt av från skolan och när Alva väl sover finns det en hel del annat som ska fixas så jag hoppar omtentan och läser om dessa 10 veckor när jag börjar plugga igen. Läraren höll med om att det låter som en bra idé att läsa om. Jag vill ha kunskapen och det har jag inte nu. Samtidigt som det känns skönt att ha lärarens medhåll har jag dåligt samvete för att jag inte avsluta kursen men det får jag försöka slå undan. Tanken är ju även att jag ska börja v43 och skriva examensarbetet men jag hoppar troligen det också. Maken tror att jag kan skriva med Alva hemma och det kan jag inte. Han kan tänka sig att vara hemma 2 dagar/vecka och jag fixar inte barn och heltidsskrivande när det ska intervjuas och sammanställa material. Mycket fixar jag om jag vill men jag är ingen superwoman och jag lär få så ont i magen av stress. Det är det inte värt.