Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Vi fick första vaccin idag... BCG. Lillskrutten skrek som en stucken gris och de var två sköterskor, en som höll fast och en som stack!! Usch!
Men det gick över fort!
Han väger strax över 5kg och längden är jag osäker på, men vi håller på att växa i 62.
Och ändå var han bara 51 cm vid födseln.. Tycker han växer som ogräs!
Snart är det 6 veckors kontroll, det ser jag fram emot!
Madde: Jag tycker Emlaplåster är bra men de har jag använt först nu på David, till 5 årssprutan. Innan dess har han varit utan och inte sagt ett pip vid vaccination. Han har gnällt vid provtagning och stick i fingret men aldrig vid vaccination.
margeaux: Hur gammal är din plutt? Här ges första vaccinationen vid 2 (eller är det 3?) månaders ålder. Synd att de höll fast honom, det är ju bättre att du håller i famnen eller att han hade fått ligga själv och blivit distraherad av något, alternativt sugit på lillfingret. Som sagt, tur att det går över fort men det låter så brutalt.
För hon på bvc rekomenderade mig till o använda det iaf .. Här tas första vaccinet när man är 3månader.. Julius får det på sin 3månadersdag ..
Helene, vi fick BCG(tuberkulos) eftersom hans pappa är från Argentina och Sydamerika räknas som högriskland. De vanliga vaccinerna börjar vid 3 mån här... León är 6 veckor idag! De var tvungna att hålla honom för att den skulle sättas i ythuden och han var tvungen att vara helt still....
Madde, vi har inte Emlaplåster vad jag vet... Bor i Norge! Vi tog endel blodprover på sjukhuset och han sa inte ett ljud faktiskt!
läste nu att det är farligt för spädbarn som är för tidigt födda, ehm men borde bvc verkligen lämna ut det då? 
ööh, vad innebär emla-plåster?? har jag aldrig hört talas om
. Noah grät vid sista vaccinationen, men annars har det varit lindrigt iaf..
Madde: ja de växer fort
. såg en 3 månaders idag och då märks det verkligen hur fort de blir stora!! min väger säkert över 5 kg redan, men hon var ju stor från början oxå..
helene: bra beslut du tagit angående studierna, det är ju själva kunskapen man vill ha efter all tid man pluggat o jag förstår att du inte orkar studera just nu när du har Alva att tänka på hela dagarna. min lärare ville ju att jag skulle fortsätta plugga som vanligt, men det skulle jag aldrig orkat med just nu.
jag tog sköldkörtelprover idag och jag antar ju bara att det är de som spökar, eller snarare hoppas jag ju på att det är de som strular, annars blir jag förtvivlad o vet inte vad som är fel. trodde knappt jag skulle orka med helgen, det är skitjobbigt
. just nu har jag väl börjat sysselsätta mig till max på dagarna för annars kan jag inte sova pga ångesten..men det är svårt att hitta motivationen egentligen mer än att man tänker på att man ska få sova för man är så trött..
Margaux: var i Norge bor du?? har själv bott i Fredrikstad i några år när jag var yngre..
Jag måste till o med klippa söder plåstert också, tycker inte direkt att min plutt är så smal men