Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
HJÄLP! Behöver råd om ammning! Detta är första barnet jag ammat så länge Hannes blir 8 veckor på måndag och han vill ju ammas jämt dagarna är det OK men nätterna ska han ligga och matas han sover från ca 22.00 till 02.00 sen rätt ok mellan 03.00 till 06.00 han gnyr en hel del och ålar sig efter mmig fattar inte hur han gör men han rör sig väl hela tiden, och det e väl ok om han vill äta men dom senaste nätterna har han haft slagsmål med tutten
äter, puttar bort o.sv prövar men nappen men den tar han bara på dagarna HUR får ni ihop livet? Jag e konstant trött och har ingen energi över till dom andra 3 barnen tur att maken e hemma annars vet jag inte hur jag skulle komma upp och iväg med dom till förskolan! Ibland funderar jag på att ge flaskan smidigt och bra man ger dom och dom e mätta 3-4 timmar... MEN det vill jag inte heller jag vill ge detta en chans då jag ändå hållit ut så länge dom andra amma jag max 4 veckor, jag tycker det e mysigt och gosit men jag funderar på om han hålls på så här för att öka mjölkproduktionen? Någon som e amningsexpert?
alltså kanske var lite otydliog men efter 02.00 så ska han bo vid bröstet...
och mjölk har jag han e ju nöjd på dagarna:) pruttar och rapar gör han med men men det kanske bara är en utvecklingsfas...