• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

Man riktigt smälter av alla sötnosar som visas i tråden här nu

J R: Psalmen Det gungar så fint hade vi på dopet, den var fin!

Armani: Skönt att det lugnat sig med kräkningarna! När jag tänker efter kräks Alva betydligt mindre också.

smurfan: Kul att dopet gick bra! Ni har en redigt stor kille Jag som tycker Alva är en tjockis Jag tror hon väger runt 7 kilo nu men det får vi se nästa vecka när det är dags för 3 månaderskollen.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Ain
    Margaux skrev 2010-07-03 14:01:07 följande:
    Ain, jag bor i Oslo och tycker det är dyrt men 13000/m tar nog kakan... Shit! Tror det kostar mellan 2-4 här....
    Angående spiral så satte jag in det för ett par veckor sen. Märkte ingenting!
    Jo, det är dyrt    Lustigt, för mitt fd jobb var just för norrmän
    helene306 skrev 2010-07-03 10:51:04 följande:
    Ain: Det kommer gå bra att sätta in spiral! Ta 2 Panodil 1 timme innan och ta i förebyggande syfte efteråt. Första gången jag satte in spiral kändes det lite, andra gången kände jag ingenting! Det är mer obehagligt med spekulainstrumenten de använder tycker jag.
    Ah, smart - tack för tipset. Det ska jag ta!

Vilka nya sötnosfotos som visas. Kul att se

smurfan: kul att dopet gick bra! Vart dop kommer att vara i mitten av augusti, sa jag är faktiskt ocksa lite orolig för att Ben inte kommer att passa i klänningen

vikt: jo, man borde kanske försöka lite bättre, men jag är för lat Men hade gatt ned liite till när jag vägde mig idag, sa det gar sakta men säkert nedat iaf...  verkar som att manga här inne är inne pa LCHF! Jag skulle nog inte vaga mig pa det, det känns sa konstigt att äta mycket fett Men jag har läst ganska mycket om det och det verkar ju bra!

JR: ja det det gungar är en jättefin psalm! De andra känner jag inte till. Vi hade "sov du lilla" som psalm da dottern döptes. Nu ska vi ha en annan som prästen rekommenderade. jag kommer faktiskt inte riktigt ihag vad den heter.

Suck, kom nu pa att vi ju maste göra dopprogrammen ocksa. Och typ bestämma och fraga vem som ska göra läsningar och sa. För oss blir dop alltid ett sadan projekt da det blir pa flera sprak, gäster fran en massa länder osv. Nu har vi iaf gjort dopinbjudningarna, kollat upp om hotell och börjat kolla runt om var vi ska ha dopfikat. Det finns inget församlingshem och vart hus är för litet, sa vi maste ha det nagon annanstans. Funderar pa en vingard.

Puh, här är det ocksa jättevarmt och har varit ett par dagar. Jobbigt med över trettio grader sa länge. Hoppas pa lite vanligare värme snart.
  • Madde01

SkrattandeVilka sötingar alla har

Puh, vilken värme vi har haft nu i några dagar ... Igår var vi o badade igen, o vilken modig kille vi har han doppade sig i sjön igår o han verkade gilla det supe mycket, han skrattade högt när man busade med honom i vattnet, så hade jag självklart glömt kameran hemma Rynkar på näsan
    Får hoppas att det blir bad idag igen så man kan ta lite kort..

Anna- tycker du ska unna dig en bit smörgåstårta, har hört att man alltid ska börja banta på en Måndag Tungan ute förstår att folk säger så o vill gotta sig på helgen, hehe..

Smurfan - härligt att dopet gick bra, och vilken stor kille ni har där hemma Skrattande

Ain - du är inte ensam om att vara lat med bantningen, här är en till.. Fast ut o gå kan jag , men det är det där med kosten, tycker det är jobbigt att välja bort kolhydrater o sådant.. 30grader är väl härligt, iaf när man kan vara på stranden Skrattande Älskar värmen jag .. Fast jobbigt nu med en sådan liten faktiskt tycker jag .. För han svettas så frukansvärt mycket , gör era bebisar också det? När han äter kan det bara rinna svett från håret på han ..

• Hamyes

Vilka otroligt söta barn ni har   Här kommer en bild på Hannes som tydligen har hittat sin tumme Han höll på hela kvällen igår hoppas det bara var några engångsföreteelser

(¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

ÅÅÅ va gulligt när de suger på tummen!
    är de bara en engångsgrej, eller gör han de?

Sluta med blöjan går väldigt bra tror jag! Vilhelm vill nu inte ha blöja alls, efter 2 dagar, vilket är toppen!
    Skönt när de vill själva!
    Visst kommer de i kalsongerna då och då, men annat har ja ju inte räknat med. Ibland kommer de i toan när han försöker o ibland inte. Igår när han bada, behövde han bajsa, tyvärr hann vi bara till hallgolvet , men just att han sa till var ju toppen. Han sa även att han behövde kissa när han bada i poolen, han klev ur o kissa i gräset!
    Dock får han ha blöjan på natten än, men han fick ha kalsongen utanpå. Imorse sa han så till, att jag kissar i blöjan nu mamma?
    Ska som sagt på kalas nu, så ja får ta med en hög med kalsonger dit, då är de nog lätt att glömma bort när man är mitt uppe i nåt annat!

• Majestic

Får jag bara slänga in en fråga till er tjejer?!

Hur sover era barn, min pojke sover på ryggen men börjar bli lite platthövdad! Jag försöker vända honom både åt vänster och höger och bulla upp med rullad handduk, men han lyckas ändå böka åt vända sig åt sin favoritsida?

Vad gör ni? Hur gör ni?

I´m because we are...
  • Movieprincess
    Majestic skrev 2010-07-04 11:50:49 följande:
    Får jag bara slänga in en fråga till er tjejer?!

Hur sover era barn, min pojke sover på ryggen men börjar bli lite platthövdad! Jag försöker vända honom både åt vänster och höger och bulla upp med rullad handduk, men han lyckas ändå böka åt vända sig åt sin favoritsida?

Vad gör ni? Hur gör ni?

Min lilla tjej är lite platt på ena sidan av huvudet, försöker också bulla upp med täcken & kuddar å allt möjligt men hon lyckas nästan alltid ändå! Behöver också lite tips!

Vilka sötisar ni visar upp

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • helene306

Majestic: Jag ammar Alva till sömns och ammar liggandes under natten så hon ligger alltid på någon sida. När hon släpper rullar hon tillbaka på rygg men har huvudet vänt mot mitt bröst, sen byter jag bara sida vid amning. Sover hon i vagnen på dagen ligger hon på rygg, oftast med huvudet lite vänt mot vänster. David ville gärna ligga med huvudet åt vänster hela tiden och vår dåvarande bvc-tant kom med ett varnandes finger direkt. Jag skulle minsann vända på hans huvud så han inte blev platt. Jag fick lite småpanik och vände hit och dit men han vände ju själv tillbaka lika fort så det var ju lönlöst att hålla på. Ju äldre han blev dessto mer vände han huvudet och han blev aldrig plattare på någon sida. Från 2½ månad sov han sen enbart på mage och då låg han först med huvudet åt vänster sen vände han själv som han ville.

Annamamma: Vad skönt att det går bra med blöjavvänjningen! Visst sker det olyckor men hellre ett par kalsonger än massa blöjor.

Ännu en dag i värmeböljans tecken ...

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Hamyes
    Annamamma 83 skrev 2010-07-04 11:47:35 följande:
    ÅÅÅ va gulligt när de suger på tummen!
    är de bara en engångsgrej, eller gör han de?
    Han gör det från och till Tycker med det e otroligt sött-p men vill inte att han gör det egentligen så jag trugar lite med nappen
    (¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Margaux

Madde, Vad coolt att han badade... Hade funderingar på om Leon skulle bada med oss på Ibiza och hade köpt uv tröja och allt men han skriker som en stucken gris av allt vatten som är mindre än kroppsvarmt... Så vi vågade inte!
    Är säkert bättre i sötvatten också, vi får prova när vi kommer till mormor och morfar i Värmland!

Annamamma. Vad duktig han är.... Kalas med saft och upphetsning kan säkert leda till ett par olyckor med jättebra att han vill sluta själv, det är ju det viktigaste!

Majestic, Leon sov alltid med huvudet till vänster förut, men i det sista ligger han mer och mer rätt upp och även till andra sidan. Han är inte platt åt något håll! Försöker låta han sova lite på magen på dagen också... Men jag tror inte det är så farligt det där med favvosidan, när han är redo byter han säkert på egenhand!

Svar på tråden Aprilmammor 2010