• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • hipphipphurra

Var på 3 mån kontroll i veckan
    Sprutorna gick bra, han gallskrek 30 sek sen var det lugnt igen.
    Vikten ligger på 7750g och han är 63cm lång

Nu blir det film med mannen

• hipphipphurra

ursäkta min snurrighet hade helt glömt att jag redan uppdaterat om bvc besöket. Vill inte verka tjatig =) Sorry

• Annamamma 83
    Ain

Ang lchf.
    Ja, de kan låta lite konstigt att man äter massa fett. Men om ja fattat de hela rätt är det just fett i kombination med kolhydrater som gör att man lägger på sig. Kroppen förbränner tex kolhydraterna först, har du inga kokhydrater o bränna, så går den direkt på fettet. Ja är inte påläst, men tror de är nåt i den stilen, Helene kan nog de där mer exakt. De funkar jättebra iaf. (om man sköter de vill sägaSkrattande). 

Algot har också sina händer i munnen, men tror mer på "snuttbehovet". Han vill nog ha tutten, men den kan han inte ta själv. Dreglar gör han inte så mkt än...

Algot sover på rygg, vi har ej märkt att han är mer platt på nån sida. Han har huvudet åt olika håll tror jag, sen har han en liten kudde när han sover.

2 kalsongbyten blev de på kalaset, eller egentligen 4, men 2 badade han i =)
    Men en gång kom de när han försökte kissa på toan.
    Satt o fundera på en sak, är de just i början de kissar så ofta? att de liksom är vana vid o "skvätta" i blöjan. För lyckas han kissa på toan, så kan han råka kissa i kalsongerna en halvtimma senare.
    ( de va 6 år sen ja gjorde detta sist, så ja har glömt de mesta, även hur stressande de är o ständigt tänka på att Vilhelm ska kissa) ändå försöker ja o inte tjata hela tiden, då kan han nog bli trött på de o vilja ha blöja igen. Pju, o detta ska man gå igenom ännu en gång Förvånad
  • Annamamma 83
    hipphipphurra skrev 2010-07-04 20:51:38 följande:
    Var på 3 mån kontroll i veckan
    Sprutorna gick bra, han gallskrek 30 sek sen var det lugnt igen.
    Vikten ligger på 7750g och han är 63cm lång

Nu blir det film med mannen
    De var en riktigt stor grabb ni har dåGlad
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-07-04 21:53:19 följande:
    Ain

Ang lchf.
    Ja, de kan låta lite konstigt att man äter massa fett. Men om ja fattat de hela rätt är det just fett i kombination med kolhydrater som gör att man lägger på sig. Kroppen förbränner tex kolhydraterna först, har du inga kokhydrater o bränna, så går den direkt på fettet. Ja är inte påläst, men tror de är nåt i den stilen, Helene kan nog de där mer exakt. De funkar jättebra iaf. (om man sköter de vill sägaSkrattande). 
    Det Annamamma skriver stämmer bra! Kolhydrater gör att bukspottkörteln producerar insulin, kroppen får insulinpåsalg och blodsockret höjs. Kroppen "går" på socker (glukos) Äter man mycket kolhydrater får bukspottkörteln pumpa ut insulin lite nu och då och de kolhydrater (glukos) som inte kroppen förbränner (om man äter mycket kolhydrater) går rakt till fettcellerna och sätter sig som fett. Fett däremot triggar inte insulinpåslag utan gör att blodsockret håller sig på en jämn nivå och då kan kroppen ta energi från fettet och även förbränna de fettdepåer kroppen samlat på sig. Med kolhydrater går blodsockret upp och ner hela tiden och skapar dessutom sug och hunger. Fett ger mättnadskänsla och eftersom blodsockret håller sig på en jämn nivå dämpas sötsug/sug.

Jag, som så många andra är fettskrämd, tyckte också det var konstigt att äta fett. Till en början. Men, jag läste många böcker innan och det gick upp för mig hur det funkar och ju mer jag läste om alla förbättringar folk fått av kosten, dessto mer peppad blev jag. Så, jag började. Efter 2 dagar hade jag inget sötsug längre. Visst, jag fick kolhydratsabstinens och var ASSEG i nära 3 veckor innan det vände men sen öppnade sig en ny värld! Jag var pigg, hade energi och orkade hur mycket som helst! Jag var mätt och glad, några kilon försvann jättelätt, musklerna på axlar och armar började komma fram (helt utan motion!) och magen plattades till. Nu denna gång är det inte lika enkelt känner jag. Istället för att gå ner går jag upp Rynkar på näsan men jag vill tillbaka till att må så bra som jag gjorde då och slippa sug och sötsug.

Annamamma: Det kan säkert vara så att de skvätter mer i början innan de likosm känner av eller hur jag ska säga, David kissade ofta i början men det var nog lite roligt att gå på toa och få en glad mamma som klappade händerna också kanske? Vad skönt att det verkar gå så bra för honom (er)!
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Idag är de måndag o ja är taggad!
    Ställde mig på vågen o den visa 76kg. Jag var nere på 73 för ett tag sen. snacka om o förstöra för sig själv!
    Ne nu blir de hårda tag, förmodligen kommer ja vilja unna mig nåt på sem v.30 o då måste ja hunnit gå ner endel innan dess!

• hipphipphurra
    Annamamma 83 skrev 2010-07-04 21:55:52 följande:
    De var en riktigt stor grabb ni har dåGlad
    Ja han växer så de  knakar =) Växte 6cm och la på sig 1,1 kg på 1 månad.
    Man ska inte jämföra men han väger 1 kg mer än vad stora killen gjorde + är en
    1 cm längre.
  • hipphipphurra

fick ett tråkigt besked i morse. Efter många års kämpande mot diverse sjukdomar somnade min farfar in 00.05 i natt. Trodde aldrig att jag skulle bli så ledsen som jag är. Man har ju väntat och önskat att denna dagen skulle komma för hans skull. Tårarna bara rinner usch
    Men han har det bra nu och slipper lida

• Annamamma 83
    hipphipphurra skrev 2010-07-05 09:04:39 följande:
    Ja han växer så de  knakar =) Växte 6cm och la på sig 1,1 kg på 1 månad.
    Man ska inte jämföra men han väger 1 kg mer än vad stora killen gjorde + är en
    1 cm längre.
    Vår mellangrabb vägde 7300g o var 63 lång vid 4 mån och han var stor dåSkrattande
    Kolla i boken o Algot vägde 5170g och 57 lång en vecka innan 4 mån.
    Men som sagt,räknar man bak 8 v så är han ganska stor för åldern.. eller "lagom iaf".

Tråkigt med din farfar, ibland blir de ändå en chock när de väl går bort. Jag själv är så "härdad" när de gamla går bort. Har jobbat på äldreboende och suttit vak och hållt många i handen när de somnar in.
    Men självklart blir ja ju ändå ledsen när en nära går bort, har dock bara upplevt farfar o morfar i vuxen ålder.
  • MissSindra

Ang tänderna: Dottern fick sina första när hon var 3 mån, bvc sköterskan blev alldeles till sig på 3 mån kontrollen för det är tydligen väldigt ovanligt.

Antons är ju 2 mån och hans nere kan man känna lite av redan. Men han har även en av kindkänderna som känns, hoppas dock att den går tillbaka.

Svar på tråden Aprilmammor 2010