• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Margaux
    Hamyes skrev 2010-07-04 13:02:24 följande:
    Han gör det från och till Tycker med det e otroligt sött-p men vill inte att han gör det egentligen så jag trugar lite med nappen
    Varför vill du inte det? För att det är svårare att sluta eller? Leon sög på tummen i magen, har ett fint ul kort på det, men har aldrig sett det utanför magen....
  • helene306
    Hamyes skrev 2010-07-04 13:02:24 följande:
    Han gör det från och till Tycker med det e otroligt sött-p men vill inte att han gör det egentligen så jag trugar lite med nappen

Det är ju smidigt med tummen men å ndra sidan finns den där jämt sen men gulligt är det

Ibland önskar jag Alva kunde ta sin tumme så hon kan komma till ro och somna själv men hon fattar inte riktigt. Hon tuggar något frenetiskt på sina händer så ibland undrar vi om det det är tänder på G? Jag tycker det känns tidigt men det är ju inte omöjligt.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • EowynAurora
    helene306 skrev 2010-07-04 14:09:05 följande:

Det är ju smidigt med tummen men å ndra sidan finns den där jämt sen men gulligt är det

Ibland önskar jag Alva kunde ta sin tumme så hon kan komma till ro och somna själv men hon fattar inte riktigt. Hon tuggar något frenetiskt på sina händer så ibland undrar vi om det det är tänder på G? Jag tycker det känns tidigt men det är ju inte omöjligt.

jag har oxå funderat på d där med tänder,harry har börjat dregla rätt mkt. men är det ens möjligt att d e tänder på g? han är ju inte ens 3 månader.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Majestic

Tack för svaren!

Föröker verkligen vända på honom och bulla upp som sagt med kuddar, men han vänder sig fortare än kvickt.

De små liven har mjuka huvud som formar sig upp till ett års ålder, men jag ville undvika plattheten...få se hur det går !

Tack !

I´m because we are...
  • elinakarlsson

Ang tänder: Så har jag också börjat tro att de är på väg, då hon dreglar mer och stoppar in hela handen i munnen sin. :)

Nog märks det på Tuwa när det blir varmt värmeutslagen blir allt fler sedan när man kommer in i kylan så försvinner nästan allt.

• EowynAurora
    tänder(?):  jag läste i en annan tråd nyss,där d va nån som skrev att barn dreglar när dom börjar förbereda sig för riktig mat. 
    d låter ju lite mer troligt. jag tycker d e på tok för tidigt för tänder nu
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • RosaNapp

Att dom kör in händerna i munnen nu kan mer troligt vara att dom hittat dom, rolig leksak nära till hands

Ja, fy vad varmt det är nu. Här har det regnat idag, vilket var välkommet, men nu är det lika hett igen nästan. Puh!

E är supersvett mest hela tiden. Han har det jobbigt nu, vill tutta jämt i princip.

• Hamyes

Jo men jag tycker det e otroligt sött med tumbebisar, men sen när dom inte kan slita sig blir det jobbigt, den är ju lixom alltid med Min äldsta e 5 1/2 och ibland går hon i affären och suger säkert av ren reflex hon uppskattar att mamma säger till för det e sååå pinsamt med tumme i munnen

Nu tycker jag att det roliga med Hannes börjar   sitter rätt stadigt, är intresserad av saker och hänger med mer han hitta sina fötter idag med ögonen och blev skitarg när han inte fick tag på dom så sött Man börjar lixom hitta rytmen med rutiner och dylikt jag e så tacksam att jag haft min karl hemma i tre månader, han börja jobba i torsdags och jag har verkligen fått kämpa med min yngsta tös som är en vildvetting och en envis brutta hon testar och donar hela tiden och härmar sina systrar rätt bra Det spottas,slåss, nyps kastas mat på golvet tallrikar i golvet (Och när man väl ska lyxa till det med porslin så rycker det med ) och illvägras en hel del och många nej kommer från hennes mun men men dagisinskolning 16 augusti och får man säga att man längtar?

(¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Mistoffelees

Wincent dreglar också mycket, har gjort det en tid nu, tänkte med en gång på tänderna, men det är ju för tidigt

Har inte kollat hur hans huvudform ser ut faktiskt, fast jag ammar ju honom på natten och även när han skall somna så han sover ju på sidan mot mitt bröst och jag växlar ju sida på natten flera gånger, på dagen sover han på rygg i sin vagn om vi är ute och går eller i bärselen. Så jag tror inte han har blivit platttare på någon sida.

Tumme ja, Wincent suger gärna på händerna om han kommer åt, tummen har han inte hittat ännu, hoppas inte han hittar eller vill ha den , napp vägrar han. Min stora son använde varken napp eller tumme som tur var

• hipphipphurra
    Majestic skrev 2010-07-04 11:50:49 följande:
    Får jag bara slänga in en fråga till er tjejer?!

Hur sover era barn, min pojke sover på ryggen men börjar bli lite platthövdad! Jag försöker vända honom både åt vänster och höger och bulla upp med rullad handduk, men han lyckas ändå böka åt vända sig åt sin favoritsida?

Vad gör ni? Hur gör ni?
    Isak är platt på vänster sida. Jag försöker vända honom osv men han rullar tillbaka. Baby kuddarna vi har (köpta på jysk) blir super tunna när han ligger på dem så nu har han en vuxen kudde i sängen. Håller tummarna på att det hindrar att det blir plattare.
Svar på tråden Aprilmammor 2010