• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-07-05 08:34:47 följande:
    Idag är de måndag o ja är taggad!
    Ställde mig på vågen o den visa 76kg. Jag var nere på 73 för ett tag sen. snacka om o förstöra för sig själv!
    Ne nu blir de hårda tag, förmodligen kommer ja vilja unna mig nåt på sem v.30 o då måste ja hunnit gå ner endel innan dess!
    Härligt! Glöm inte att mäta dig också Jag har 1 nedrans kilo kvar till min inskrivningsvikt (sen har jag 10 kilo till jag vill ner ...) så jag hoppas det kilot försvinner snart så det känns mer motiverande att fortsätta. Maken tyckte dock jag var smalare om höfterna i morse, hur kunde han tycka det är för mig en gåta? Jag tycker bara jag blir bredare så i morse mätte jag mig.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    hipphipphurra skrev 2010-07-05 09:06:21 följande:
    fick ett tråkigt besked i morse. Efter många års kämpande mot diverse sjukdomar somnade min farfar in 00.05 i natt. Trodde aldrig att jag skulle bli så ledsen som jag är. Man har ju väntat och önskat att denna dagen skulle komma för hans skull. Tårarna bara rinner usch
    Men han har det bra nu och slipper lida
    Beklagar sorgen! Det är aldrig roligt när någon går bort och hur gärna man än önskar att personen i fråga ska få slippa sitt lidande blir det jobbigt när det väl har skett. Jag har precis som Annamamma suttit många vak och sett många äldre gå bort så där är jag härdad men när det kommer till någon i min krets då gråter jag. Tillåt dig själv att gråta och ha sorg, det är fullkomligt naturligt. Kram till dig!
  • hipphipphurra

annamamma och Helene306 Tack så mycket
    Jag har också suttit vak i arbetet osv men tror att alla gömda känslor sedan mamma gick bort blossar upp nu också. Jag tänker mer på mamma än på farfar. En anledning att få sörja klart mamma kanske? Jag var ju bara 13 när mamma gick bort och har aldrig riktigt kommit över det.
    kram lram

• Tokis

Hipp hipphurra: Beklagar sorgen!! Kram till dig!

Engla är oxå en dreggelmaja!!!!!

• helene306
    hipphipphurra skrev 2010-07-05 11:20:35 följande:
    annamamma och Helene306 Tack så mycket
    Jag har också suttit vak i arbetet osv men tror att alla gömda känslor sedan mamma gick bort blossar upp nu också. Jag tänker mer på mamma än på farfar. En anledning att få sörja klart mamma kanske? Jag var ju bara 13 när mamma gick bort och har aldrig riktigt kommit över det.
    kram lram
    Visst kan det vara så och då behöver du få sörja din mamma. Usch, dödsfall är aldrig kul ...
  • Annamamma 83

Idag blev det en trip till doktorn!
    Vilhelm hoppa i soffan o de resulterade i ett spräckt ögonbryn. Men ibland har man tur, så vi slapp stygn och nöjde oss med tejp.
    Inget bad på två dagar, hmm, de blir nog dessvärre lite svårare, får bli o få han o hålla huvudet högt!

• Margaux

Hipphipphurra, Beklagar sorgen! Alltid tråkigt... Var på min farmors begravesle för ett par veckor sedan, hon blev nästan 92 så det var ju inte oväntat men tråkigt ändå..
    Stackars dig som vuxit upp utan mamma... Vet inte vad jag hade gjort utan min.

Annamamma, Så söt han är även med plåster på!!

Idag har jag hämtat ut linser för 6mån, nu skulle de ha 2500kr... hurr! Kanske man skulle operera ögonen snart? Tar ju inte många år innan man "tjänat" ihop operationen... Klarade att försnilla glasögonen på semestern också. Suck! Min fina... Tråkig utgift att skaffa nya!

Leon dregglar också en massa! Och blåser fina spottbubblor.... Det är han en riktig hejare på.

Nu ska jag lassa vagnen och gå ut i solen och fika med en kompis! Vi har 25 grader och rätt blåsigt så inte alls illa....

• helene306

Annamamma: Aouch ... killen då! Väldans söt kille

Margaux: Maken opererade ögonen för 4 år sen och han är supernöjd!

• RosaNapp

Hipphipphhurra: beklagar

Annamamma: aj då. Limmat i ansiktet har jag också gjort, syns bara om man kollar riktigt, riktigt noga

Margaux: det blir inte billigare via nätet då? Jag brukar gå till optiker för att kolla ögonen, sen ber jag om uppgifterna (dom får inte neka att ge ut dom) och köper själva linsera via nätet.

• Ain

helene och annamamma: jo, jag har ju läst teorin bakom sa att säga, men jag vagar mig nog ända inte riktigt pa det, för tänk om det inte funkar för mig och sa har jag smällt i mig en massa fett Far se, kanske jag gör det ända nagon gang. Jag är ju helt klart sockerberoende, sa det hade varit skönt om det hade fungerat!

Men just nu sa är jag mer inne pa balanserad kost och mindre godis, och mindre kalorier. Jag har iaf gatt ned nästan ett kilo, de senaste dagarna, men undrar om det inte är typ vatten jag förlorat pga värmeböljan...

hipphipphurra: vad trakigt med din farfar. Och jättetrakigt att förlora sin mamma sa tidigt. Tillat dig att vara ledsen, även om det kan vara svart när man har barn...

annamamma: vad söt han var!

linser: jag har linser men har inte kunnat ha dem pa drygt ett ar för mina ögon har blivit sa torra. Jag hoppas de blir bättre nu  när jag inte är gravid längre, för annars kommer jag nog inte kunna ha linser mer Da maste jag bestämma om jag vill fortsätta med glasögon eller operera. Synd att operation inte direkt är gratis...

Hade tänkt kommentera nagot mer tror jag, men kommer inte pa vad och är för trött för att ga tillbaka i sidor. Far göra det senare! God natt...

Svar på tråden Aprilmammor 2010