• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83
    Madde
    Jag banta bort ca 20 kg efter min förra grav. o ja körde en lättare gi typ. Hade inte så strängt som lchf , men de tog ett år , då ja även fuska mkt!
    Jag åt samma som resten av familjen. fast bytte ut pasta,ris,potatis mm mot grönsaker o dyl.
    åt inte mjukt bröd, dock åt jag knäckebröd 100 procent fullkorn. de innehåller egentligen massa kollisar, men ja gick ner!

Gulligt med poolen. Jag själv har inte badat Algot ute, han får nöja sig med innebad i år!Glad

Helene
    Är gubben egen företagare eller arbetsnarkoman?Flört Jobbigt för dig o va ensam...
    Vad gjöt du för nåt igår...
    Själv köpte jag uteblommor idag, bättre sent än aldrig va?Skrattande
    önskar så ja kunde fixa en mysig trädgård här nu, men ja har ingen tid o är rätt fattig just nu!
    Gör mest fint på framsidan, där folk går förbiSkrattande
  • Madde01
    Anna- Okej, det låter som nått för mig.. För det kan väl inte vara alltförsvårt att sluta med det? ;p Bara köpa lite extra grönsaker.. Då kan man lika gärna strunta i smörgås o börja med gröt elr fil elr nått annat i stället ju ;D

För jag har 15kilo jag vill ned nu ungefär.. Så är jag så gott som nöjd, vill väga lika mycket som jag gjorde när jag träffade min sambo.. Gravkilona är så gått som bort 3 av dom kvar som satt sig fast och just nu känner jag att promenaderna hjälper mig inte gå ned dom kilona börjar känna mig helt nere av att inte kilona försvinner tappar allt självförtroende typ, jätte jobbigt verkligen ...

Ja, Julius älskar bada, han badar ju till o med i sjön fast inte länge då.. Bara lite, för hans mamma tycker inte att han får bada allt för mycket.. Men han verkligen ÄLSKAR det ...

Helene- Okej, tack för tipset .. Ska absolut läsa igenom när jag får tid Skrattande
  • helene306
    Annamamma: Maken är försäljningschef och han var inbjuden på kundgolf och tycker dels det hör till jobbet att delta (det gör det) och sen är hans intresse golf så lite 2 flugor i en smäll. Nu har det gått ändå idag men jag tycker det är skönare när han är hemma.

Igår göt jag ett rabarberfat, ett plant rabarberfat och 3 plattor, 2 med blad som ovansida och ett vräkte jag i stenar. Idag hade det inte brunnit färdigt så jag får kolla resultatet imorgon Jag gav brorsans sambo ett rabarberfat i födelsedagspresent idag och hon blev överlycklig! Då blev jag glad. 

Madde: Var och en äter ju det som funkar bäst för en själv. Havregrynsgröt mättar bra för många. Själv blir jag hungrig efter 1½ timme och mer sugen efter annat. När jag jobbade natt gjorde jag en laddning på 350g turkisk yoghurt, 1 dl grädde och vaniljpulver. Det klarade jag mig bra på. Ena halvan åt jag på fikat vid midnatt och andra halvan till frukost kl 5. Jag var mätt och pigg hela natten. 
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    Helene - okej, ja för havregrynsgröt gjorde jag alltid till frukost förut o det brukade jag klara mig på rätt länge..
    Fast det som du sa lät ju riktigt mäktigt så det blir man väl super mätt på :) Så det är ju rätt bra...
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-07-06 20:29:53 följande:
    Helene - okej, ja för havregrynsgröt gjorde jag alltid till frukost förut o det brukade jag klara mig på rätt länge..
    Fast det som du sa lät ju riktigt mäktigt så det blir man väl super mätt på :) Så det är ju rätt bra...
    Jag åt alltid havregrynsgröt innan också och jag fattade aldrig när alla andra sa att de stod sig fleeeeeera timmar. Jag var ju som sagt vrålhungrig efter 2 timmar ... och sugen på ännu mer. Den laddningen jag gjorde var riktigt mättande och bra Förra sommaren var jag piggare och mättare när jag jobbade natt än vad jag varit någon gång innan men innan hade jag med vaniljyoghurt och corn flakes. Det mättar ju typ ingenting
  • Madde01
    helene306 skrev 2010-07-06 20:47:33 följande:
    Jag åt alltid havregrynsgröt innan också och jag fattade aldrig när alla andra sa att de stod sig fleeeeeera timmar. Jag var ju som sagt vrålhungrig efter 2 timmar ... och sugen på ännu mer. Den laddningen jag gjorde var riktigt mättande och bra Förra sommaren var jag piggare och mättare när jag jobbade natt än vad jag varit någon gång innan men innan hade jag med vaniljyoghurt och corn flakes. Det mättar ju typ ingenting
    Nej, det gör det verkligen inte Tungan ute Smakar det som vaniljyoghurt typ elr?
  • hipphipphurra

Jag har fixat zumba och mätt upp en bra runda till lång promenader nu är det bara motivationen som ska komma också. Har en hel del kilo jag vill/ska bli av med.

Pratade med farmor i dag hon mådde bra men det kändes ensamt. Vi har ju dop för Isak på lördag, frågade om hon hade kunnat tänka sig att läsa en text ur evangeliet och det ville hon. Hon är mycket i kyrkan och hjälper till så hon blev jätte glad att vi frågade. Begravningen blir troligtvis på onsdag nästa vecka.
    Min syster gifter sig den 24 snacka om att gå igenom kyrkans tre stora händelser på 14 dagar. Det hör nog inte till vanlig heterna.

• helene306
    Madde01 skrev 2010-07-06 20:52:18 följande:
    Nej, det gör det verkligen inte Tungan ute Smakar det som vaniljyoghurt typ elr?
    Ja någorlunda och i tjockare konsistens. Det är ju inte lika sött utan mer syrligt. Ev kan man väl ha i lite socker i början men eftersom jag ville bli av med mitt sötsug tog jag vaniljpulver efter smak.

hipphipp: Oj, ja ni får verkligen vara mycket i kyrkan framöver. Fint att din farmor vill läsa ur evangeliet!
  • Madde01
    Vilket härligt väder det är idag, blir stranden för oss misstänker jag Solig När nu sambon tänkte ta o vakna...
Svar på tråden Aprilmammor 2010