• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • J R

Hipphipphurra: Beklagar sorgen. Alltid jobbigt när någon gått bort.

Annamamma: Söt kille även med plåster

• Annamamma 83

Godmorgon!
    Algot sov till 8. o de andra sover än, sovmorgon!Skrattande

Vågen visa 74.9 (igår 76). Så nu ska jag banne mig låta bli dessa kollisar!
    Gick bra igår.men de är dock helgen som kommer bli jobbig, när barnen vill ha chips som är min största passionGlad

Vilhelms öga funkar bra. De är en aning blått nu, men han klagar inget. sover som sagt än.

Ain
    Äter jag kolhydrater blir jag sockerberoende. Har jag tex ätit en middag med strips som tillbehör, så måste ja ha nåt sött efter. hoppar ja kolhydrater så är jag mätt o nöjd.
    Jag äter mkt mer på en dag om ja haft kollisar till lunch o middag, de gör mig mer hungrig.
    konstigt men sant!

• hipphipphurra

Tack så mycket allihop.
    Jag tillåter mig att vara ledsen och elias märker på mig att något inte stämmer. Han är 3.5år och ska vara hos mig hela tiden. frågar hur jag mår osv så man kan inte dölja något för honom. Jag svarar ärligt att jag är ledsen men att jag snart blir glad igen. att vuxna också blir ledsna osv. Gör jag rätt i att ha han så delaktig?

• Annamamma 83
    hipphipphurra skrev 2010-07-06 08:48:22 följande:
    Tack så mycket allihop.
    Jag tillåter mig att vara ledsen och elias märker på mig att något inte stämmer. Han är 3.5år och ska vara hos mig hela tiden. frågar hur jag mår osv så man kan inte dölja något för honom. Jag svarar ärligt att jag är ledsen men att jag snart blir glad igen. att vuxna också blir ledsna osv. Gör jag rätt i att ha han så delaktig?
    tycker jag absolut!
    Värre om han märker att de är nåt o du inte säger vad det är.
    Att förlora sin mor i tonåren är nog bland de värsta som kan drabba en.Hjärta
  • helene306

Ain: Det kan ta 3-6 månader innan man går ner med lchf, speciellt om man bantat innan. Då tror kroppen inte den får mat och håller hårt på sina depåer. När kroppen väl fattat att den inte behöver svälta kan den tänka om. Oroa dig inte för fettet, det är bra! Lightprodukter, margarin, spannmål är värre (om man läser och ser vad de gör med kroppen)

Annamamma: Heje, heja!

hipphipp: Barn behöver se sina förälrar ledsna också. Berätta bara för honom att din farfar gått bort och du är lite ledsen i hjärtat och då kommer det tårar. När jag var ledsen under graviditeten berättade jag för David varför jag grät och han tog det. Visst tittade han konstigt ibland men jag sa alltid att det inte var hans fel och jag sa alltid att man kan bli ledsen och gråta likväl som man kan skratta och gråta.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

Hämtade min journal igår. Ringde nämligen bm och fick inte tid förrän i augusti till efterkontroll. Hon är populär
    Som jag misstänkte så var det 2h den här gången. Dvs efter etablerade värkar så tog det bara 2 timmar, sen var han ute. Och dom som ville skicka hem mig

Jag hinkar vatten som en flodhäst och svettas som ett såll och E är missnöjd. Den här värmen passar inte mig alls. Har aldrig gillat sån här värme och det blir ju inte lugnare av att springa efter barnen och hitta på saker med dom...

• helene306
    RosaNapp skrev 2010-07-06 11:27:28 följande:
    Hämtade min journal igår. Ringde nämligen bm och fick inte tid förrän i augusti till efterkontroll. Hon är populär
    Som jag misstänkte så var det 2h den här gången. Dvs efter etablerade värkar så tog det bara 2 timmar, sen var han ute. Och dom som ville skicka hem mig

Jag hinkar vatten som en flodhäst och svettas som ett såll och E är missnöjd. Den här värmen passar inte mig alls. Har aldrig gillat sån här värme och det blir ju inte lugnare av att springa efter barnen och hitta på saker med dom...
    Jag bäljar vatten som en tok också och svettas som 10 råsvettiga karlar Idag är det svalare här. Jag tycker det är skönt med värme men inte så varmt som det varit (tyvärr ska det komma tillbaka) man ska kunna fungera också.

Idag är maken och spelar den där företagsgolfen i Västerås. Igår började han sin semester med att jobba. Jag tycker det är så mycket skönare när han är hemma, då kan jag få göra lite roliga saker också. Igår hann jag med att gjuta lite och pyssla i trädgården. Det räckte för mig för att vara nöjd men idag känner jag mig mer låst. Väntar på att Alva ska äta klart så vi kan åka till biblioteket och låna nya böcker.
  • Madde01

Hipphipphurra - beklagar sorgenRynkar på näsan Styrke kramar till dig..

Funderar också numera på LCHF, men är fortfarande osäker på vad det är ma INTE får äta? Tungan ute

Idag är det så tråkigt väder här.. Regn regn regn..
    Men vi hade fint väder i går kväll så Julius morbror köpte en jätte fin liten pool till han som han får bada i när han är o hälsar på hemma hos dom när det är så fint väder nu :) Jätte gulligt av honom ...
  • Madde01

Juste ja, köpte ju även gröt igår som jag tänkte Julius skulle få börja smaka på på sin 4månaders dag om 2dagar alltså Skrattande Ska bli spännande o se vad han tycker om det..

• helene306

Madde: Här i ts finns många bra länkar att läsa: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m51143701.html

www.kolhydrater.ifokus.se finns i vänsterkanten "Lchf för nybörjare" att läsa. Du ska inte äta spannmålsprodukter, ris, pasta, potatis, inget som det står light eller lätt på, inte margarin. Du får äta ägg, kött, fisk, kyckling, ovanjordgrönsaker, feta produkter, mejeri: mjölk, grädde, creme fraiche, turkisk yoghurt, fil osv. Välj bara det fetaste alternativet. Kolla eter varor som innehåller max 5g kolhydrater/100g. Man får lusläsa många innehållsförteckningar

Härligt med pool

Svar på tråden Aprilmammor 2010