• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83

God morgon!
    vågen visa 74.2 (igår 74.9,mån 76)
    De går åt rätt håll!

madde
    haha va sött, gilla han de!

Helene.
    Vad kul o gjuta!  jag har aldrig testat, men skulle gärna vilja.

• Madde01
    Anna - Jodå det gjorde han, fast det kom lika mycket ut som in i munnen.. Men han grimarerade inte så äckligt iaf.. Fast han åt in upp allt, trodde han skulle det .. men icke då ..
  • helene306

Annamamma: Jösses vad du går ner, fusk ju Jag står still, det envisa kilot vill inet ge sig Skrikandes
    Att gjuta är rätt enkelt. Jag har gjutit många rabarberfat och nu idag pillade jag bort rabarberbladet på det platta fatet och för första gången gick det busenkelt! Annars har jag pillat rabarber i ca 1 timme, den har alltid suttit berget i ådrorna. Nu hoppas jag fatet går lika enkelt Nu bad jag maken köpa 1 påse finbetong till för att testa lite mer.

Madde: Har han testat annat än gröt? Han ser ju inte skeptiskt ut iaf, det är bra

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • hipphipphurra

Madde01 Mycket härlig bild

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-07 10:06:37 följande:
    Anna - Jodå det gjorde han, fast det kom lika mycket ut som in i munnen.. Men han grimarerade inte så äckligt iaf.. Fast han åt in upp allt, trodde han skulle det .. men icke då ..
    Hur mkt gröt gjorde du då? En smakportin ska ju helst vara några teskedar,så magen och barnet får vänja sig!
    Så tänk på o ta de lite vackert i början! fast de har du säkert gjort, vill inte låta moraltantSkrattande
  • Annamamma 83

Helene,
    den där laddningen med turkisk yoghurt, blanda du ner 1 dls vispad eller ovispad grädde?
    måste testa de, lite färska bär vore nog gott i....

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-07-07 13:50:55 följande:
    Helene,
    den där laddningen med turkisk yoghurt, blanda du ner 1 dls vispad eller ovispad grädde?
    måste testa de, lite färska bär vore nog gott i....
    Ovispad (jag är ju lat )
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Ain
    hipphipphurra skrev 2010-07-06 08:48:22 följande:
    Tack så mycket allihop.
    Jag tillåter mig att vara ledsen och elias märker på mig att något inte stämmer. Han är 3.5år och ska vara hos mig hela tiden. frågar hur jag mår osv så man kan inte dölja något för honom. Jag svarar ärligt att jag är ledsen men att jag snart blir glad igen. att vuxna också blir ledsna osv. Gör jag rätt i att ha han så delaktig?
    Det tycker jag. Som andra redan skrivit sa märker han det ju i alla fall. Sedan behöver man ju inte ga in sa mycket pa detaljer, eller liksom använda barnet för att fa tröst, men det verkar du ju inte göra sa da tror jag det är helt ok.

Tack för tips om LCHF, far se om jag vagar mig pa det, eller om jag bara försöker sluta med godis och sa.

Men ni som kör pa det, hur gör ni när ni gar bort tex? äter ni bara kött och grönsaker da? Och resten av familjen? Maste man laga helt separat mat?
Svar på tråden Aprilmammor 2010