• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness

Hej igen

Såg att några av er hade fått tider för inskrivningssamtal och informationsträff. Jag ringde idag och fick tid för inskrivning om en vecka redan, ska även gå på informationsträff imorgon... Jag som knappt fattat att jag är gravid än :)

När det gäller symptom känner jag nästan inget alls, förutom ömma bröst och en superluktsinne. Det är ju konstigt att när jag väl är gravid känner jag nästan ingenting medan alla gånger jag trodde att jag var det kände jag av typ alla symptom som finns...

• emeliemarietherese

Har nu bokat tid hos BM :) Gjorde ett test till innan bara för att vara på den säkra sidan..och där kom upp ett fint om än lite svagt plus (å andra sidan hade jag kissat precis innan, kissar ju hela tiden nu :P)

Så har fått tid för hälsosamtal den 4e okt, egentligen ville de att jag skulle komma nästa vecka redan men eftersom jag är borta hela nästa vecka så fick det bli den 4e istället.
    Sen har jag tid för inskrivning den 12e okt...längtar sååååååå!!!!

Är helt utom mig av lycka! :)

• jakeline

OJ, jag har inte ringt BM ännu... iofs så undrar jag om jag behöver komma på hälsosamtal, jag behövde inte det första gången och fick komma på inskrivning i v 10 om jag inte missminner mig. Tänk vad man glömmer bort på två år! :P

Har haft en bra dag idag. Lite illamående på förmiddagen, men annars lugnt. Skönt. Jag nojar mig mindre den här gången än förra, nu vet man ju vad man har att vänta sig i princip.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 100513♥*~
  • Vix

Har fått tid hos BM den 22 september för inskrivning och hälsosamtal kommer att var i vecka 8 (7+1) Kommer att ha samma barnmorska som jag har haft under de tidigare graviditeterna.
    Känner just inget. Sjukt stor skillnad mot mina tidigare graviteterna. Fast möjligen lite i brösten som börja spänna och klia samt kanske lite illamående på eftermiddagen.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • jakeline
    tresmåfina skrev 2010-09-13 18:55:15 följande:
    nej själva hälsosamtalet känner inte jag heller mig i behov av direkt men ul är alltid kul
    ul blir det inte förrän RUL för mig, tror jag. Känns väldigt avlägset
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 100513♥*~
  • ljusgläntan3030

Jag har inte heller så mycket känningar vissa dagar mest ömma bröst som består och mer trött.. ibland ilar det till i magen men jag mår väldigt bra för att vara gravid! så jag hoppas med att allt står rätt till därinne, nu bara två veckor kvar ungefär till första ultraljudet.. lääängtar!

Gällande skötbord så funderar vi med på att ha det i barnkammaren och inte på toan fast toan ligger rätt nära.. också pga av att vi har en liten toa. Är de konstigt att ha skötbordet där tro??

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • Nojnen

Imorgon ska jag på VUL och på fredag på Hälsosamtal.
    Ni som varit gravida tidigare, är det något jag ska tänka på?

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 5 maj 2011
  • Ewima
    La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet LillEm Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Ewima - Bf 16 maj, 2:a barnet Annizen1 - Bf 17 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet emeliemarietherese - Bf 20 maj, 2:a barnet LadyA01 - Bf 24 maj, 1:a barnet
    Hoppar in i tråden o lägger till mig i Bf-listan Glad Ska till BM på fredag och göra hälsokoll 1&2 eftersom vi åker på långsemester t Thailand/ Australien o blir borta till andra trimestern Förvånad
    Är nervös o hoppas allt går väl under denna graviditet
  • jakeline
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-13 20:02:40 följande:
    Jag har inte heller så mycket känningar vissa dagar mest ömma bröst som består och mer trött.. ibland ilar det till i magen men jag mår väldigt bra för att vara gravid! så jag hoppas med att allt står rätt till därinne, nu bara två veckor kvar ungefär till första ultraljudet.. lääängtar!

Gällande skötbord så funderar vi med på att ha det i barnkammaren och inte på toan fast toan ligger rätt nära.. också pga av att vi har en liten toa. Är de konstigt att ha skötbordet där tro??
    nej, det är många som har skötbordet där. Vi har en skötbädd ovanpå tvättmaskinen i badrummet.
    Nojnen skrev 2010-09-13 20:18:20 följande:
    Imorgon ska jag på VUL och på fredag på Hälsosamtal.
    Ni som varit gravida tidigare, är det något jag ska tänka på?
    jag har inte varit på vul, så jag kan inte svara på det. Ang, hälsosamtal? Hmm... vet inte. Man ställer nog fler frågor på inskrivningen tror jag
  • LilaFjäril

Vad många som är med i denna tråden. Svårt att hålla sig uppdaterad med alla. Glad
    Jag har en vecka kvar till VUL. Känns som jättelänge. Jag vill få reda på mitt BF. Vet inte om jag är i vecka 5,7 eller något annat. Lite jobbigt.

Angående skötbord: Det kan vara mer praktiskt att ha det i badrummet om man behöver rinnande vatten. Men vi hade skötbord i sonens rum förra gången och planerar att göra likadant nu. Vi har inte heller plats för skötbord i badrummet och jag vill inte borra hål i kaklet för att hänga något på väggen.

Skönt att höra att fler har olika känningar precis som jag. Och jag fattar inte hur jag ska kunna ha en större baby i magen än vad jag har nu för jag springer på toaletten hela tiden. Om detta fortsätter så får jag väl flytta in i badrummet under de sista månaderna. Tungan ute

Svar på tråden BF maj 2011