• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Misswiren

Gokväll tjejer.

Ska på mitt nervösa VUL återbesök imorgon bitti för att se om dom kan se ett foster denna gången. Extreeemt nervös. Kommer skaka ihjäl när jag ligger där o spänna mig så de kommer göra ont. Usch.

Magen är upponer av oro!

Snälla....

• Dezert Roze

Ändrar mitt BF då jag räknade fel. Nu är det rätt. Men någon får väll justera rätt ordning Drömmer

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF3 maj, 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet LillEm Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Ewima - Bf 16 maj, 2:a barnet Annizen1 - Bf 17 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet emeliemarietherese - Bf 20 maj, 2:a barnet LadyA01 - Bf 24 maj, 1:a barnet
  • Dezert Roze
    Lovelyness skrev 2010-09-13 18:22:55 följande:
    Hej igen

Såg att några av er hade fått tider för inskrivningssamtal och informationsträff. Jag ringde idag och fick tid för inskrivning om en vecka redan, ska även gå på informationsträff imorgon... Jag som knappt fattat att jag är gravid än :)

När det gäller symptom känner jag nästan inget alls, förutom ömma bröst och en superluktsinne. Det är ju konstigt att när jag väl är gravid känner jag nästan ingenting medan alla gånger jag trodde att jag var det kände jag av typ alla symptom som finns...
    Hej du och grattis till din graviditet och alla andra här inne!

Jag är gravid med min andra ängel i vecka 7 nu då, och känner precis som du, ömma bröst och hundsinne för luktsinnet hehe...
    Mådde jätte bra under min förra graviditet sist med förutom typ 3 veckors illamående som snabbt gick över.
    Lycka till i fortsättningen!
  • emeliemarietherese

det visade sig att jag räknat fel när jag pratade med BM så jag är i v.6 nu :)

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF3 maj, 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet annaj84 Bf 7 maj 1:a barnet LillEm Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Ewima - Bf 16 maj, 2:a barnet emeliemarietherese - Bf 16 maj, 2:a barnet Annizen1 - Bf 17 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet LadyA01 - Bf 24 maj, 1:a barnet
  • ljusgläntan3030
    LilaFjäril skrev 2010-09-13 21:37:40 följande:
    Vad många som är med i denna tråden. Svårt att hålla sig uppdaterad med alla. Glad
    Jag har en vecka kvar till VUL. Känns som jättelänge. Jag vill få reda på mitt BF. Vet inte om jag är i vecka 5,7 eller något annat. Lite jobbigt.

Angående skötbord: Det kan vara mer praktiskt att ha det i badrummet om man behöver rinnande vatten. Men vi hade skötbord i sonens rum förra gången och planerar att göra likadant nu. Vi har inte heller plats för skötbord i badrummet och jag vill inte borra hål i kaklet för att hänga något på väggen.

Skönt att höra att fler har olika känningar precis som jag. Och jag fattar inte hur jag ska kunna ha en större baby i magen än vad jag har nu för jag springer på toaletten hela tiden. Om detta fortsätter så får jag väl flytta in i badrummet under de sista månaderna. Tungan ute
    haha.. ja inatt fick jag gå upp 2-3 ggr på toa.. gör aldrig de annars...
    Misswiren skrev 2010-09-13 22:58:49 följande:
    Gokväll tjejer.

Ska på mitt nervösa VUL återbesök imorgon bitti för att se om dom kan se ett foster denna gången. Extreeemt nervös. Kommer skaka ihjäl när jag ligger där o spänna mig så de kommer göra ont. Usch.

Magen är upponer av oro!

Snälla....
    Lycka till och berätta hur de gick!!
    (jag ska på mitt om 2 veckor, också nervös)
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • Therre

Jag var på min första inskrivning för nån vecka sen och ska på mitt andra den 1a okt som en uppföljning på den första och då ska vi också ta alla dessa blodprover och kolla mitt blodsocker igen som var skyhögt sist fast att jag inte hade ätit eller druckit något..
    Börjar må riktigt illa på morgonen men har inte spytt än så länge så de är ju skönt de iaf. men de håller i sig länge kan sitta i till mitten av dagen, väldigt drygt när man kommer till jobber och ska vara glad se glad ut inför alla gäster som kommer och fixa med deras mat osv...
    Jag tycker iaf att jag är duktig som lyckas ta de relativt lungt på jobbet med tanke på att de är en lunch restaurang bland annat:D

Nu blir de fukost sen en härlig dusch innan jag ska till jobbet...
    Ni får ha de så bra allihopa!

• Anna8505

kan nån lägga till mig i våran bf lista jag lyckas ine... bf 15 maj.. första barnet! Ha en bra dag alla!! 

• natalieh

Jag plussade igår:) längtan har varit låååång men äntligen!! BF 20 maj :)

• TheLove

Jag funderar över en grej... Det står på slv att man ska dricka lättmjölk och äta lightprodukter (har jag för mig) typ lättfil, lättyoughurt osv... Jag är för smal 171 och väger 53 kilo och bör ju väga lite mer än jag gör... Inte ska jag väl äta lättprodukter? åt och drack som vanligt vid förra graviditeten och det slutade ju bra :)

Har även läst någonstans att man inte får äta råa ägg... Hur är det med majonäs? och sockerkakssmet? Gråter jag vill ha sockerkakssmet ju!

• Lyckomia

Mina symptom är olika från dag till dag. Igår höll jag på att somna hela dagen och nu sitter jag och mår superilla... Magen är svullen också... Hur snart kan man se en liten kula på riktigt?

Svar på tråden BF maj 2011