AP-snack & babbeltråd
chokladkaffe skrev 2010-08-30 21:13:31 följande:
Det är ju som bekant samma här. Jag själv mår illa rätt mycket fortfarande av graviditeten, har väldigt ont i huvudet i princip dagligen och går det merän 3h mellan maten blir mitt tålamod lika med noll. Jag är så trött så trött och när sonen håller på med sina ilskeutbrott blir jag helt matt. Känner mig så deppig att jag inte orkar vara den förälder jag vill och så deppig att jag mår så dåligt trots jag är i v15. Hade superlågt blodsocker och lågt järnvärde, kanske har med det att göra. Jag vet inte ens om jag orkar läsa något, jag dumpar över det mesta på sambon och väljer att sköta disk och annat snarare än att tillbringa tid med sonen. Usch..hoppas det går över snart.
Positivt är iaf att det går bra på förskolan

Jobbigt! Då förstår jag om tålamodet inte är på topp. Det enda jag kan garantera är att det kommer att bli bättre! Inte för att jag har varit i din situation men det mest brukar liksom ordna sig till slut. Visst, det blir aldrig som det var förrut men det kan bli annorlunda bättre!
Sen tycker jag inte att du ska ställa orimliga krav på dig själv. Lätt att säga, svårt att genomföra men det är ändå viktigt. Vila så mycket du bara kan och låt sambon ta mycket hemma. Sen när det gäller tid med sonen är nog mitt tips att försöka ha roligt när du ändå orkar. Låt sambon ta de situationer där ditt tålamod tar slut. Det är ju bättre att han som förhoppningsvis har sitt tålamod kvar tar över då så slipper du bli arg i onödan och din son slipper hamna i skottfältet

Nu när jag har gått med armen gipsad i 6 veckor så har jag varit ganska begränsad så vi har helt enkelt satsat på att göra det dottern tycker är kul, som att ta ut böcker ur bokhyllan, stoppa tvätt i tvättmaskinen, kasta sten osv. Hon har jättekul och jag bara följer och i slutändan har vi båda jätteroligt tillsammans! När man följer barn i det de vill göra för stunden så blir de ganska lätta att ha å göra med

Full fart men ändå kontrollerat liksom.
Hoppas järntabletterna hjälper lite!