chokladkaffe skrev 2011-02-09 10:12:46 följande:
Det kan ju vara en fas, tenderar ju ofta att vara så med såna saker. Så om du orkar uthärda lite till kan det ju gå över.
Jag slutade nattamma då sonen höll på så, hade börjat jobba heltid och orkade helt enkelt inte ligga vaken för snuttande hela natten. Jag hade svårt att somna om när det var så "hattigt". Det var för mig det bästa som hänt trots neddragning av amning. Han sov med pappa ett par nätter vilket gick superbra, han fick ligga på pappas bröst och var inte ledsen över det. När jag sen flyttade in igen hade han glömt amningen på natten och vi låg och mös istället. Han har alltid gillat att sova sked med mig vilket var omöjligt när jag nattammade, då var det bara tutte som gällde. Vi har alltid samsovit och jag har aldrig upplevt nån minskad trygghet för tutten plockades bort. Vi bytte inte ut mot välling eller annat heller, han fick vatten om han ville. Jag vill inte ge det som ett råd för jag är inte så amningskär av stora barn som många andra kan vara och det är upp till var och en hur viktigt det är. Vill bara ge en liten version av att något som känns fel från början kan bli så rätt till slut.
Jag nattammar inte för att det är mysigt utanför att det helt enkelt har varit smidigast så

Men just nu är det verkligen inte smidigt och verkligen inte mysigt någonstans! Jag kan känna en saknad av att inte kunna mysa med dottern utan att jag många gånger (på natten) blir reducerad till 2 tuttar

Men om det är en övergående fas så tror jag ändå att jag härdar ut eftersom jag är alldeles för bekväm att gå upp och vagga en massa på natten, något som jag tror är enda utvägen för den lilla damen... Men den som lever får väl se. Jag kanske ledsnar på detta bara efter någon natt till och då kanske tänker om.