AP-snack & babbeltråd
Vi har lite svårt att prata om detta för pappan blir irriterad över hela situationen. Jag tycker vi borde hitta en gemensam rutin, typ samma saga och att vi båda ligger bredvid sonen tills han kommit till ro, men det är tydligt att soen är mycket mer stirrig med pappan än med mig så det som funkar för mig funkar inte nödvändigtvis för dem.
Vad ska man göra i en sån här situation? Ska jag ta över nattningarna ett tag för att de ska slippa stressa upp varandra eller gör man dem en otjänst då? Jag tror båda mår dåligt över det här, främst pappan men även sonen. Eller ska de hålla på för att hitta sin rutin? Det är alltså inget skrik eller gråt under nattningen men den tar lång tid, sonen får nog inte så mycket sömn som jag kanske behöver och pappan blir sur och irriterad hela kvällen.
Jag tror också att han kanske saknar tid med sin pappa och att det är det som kommer till uttryck vid läggningarna. Att pappan blir frustrerad är ju helt förståeligt men kanske blir det lättare för honom att hantera den när han är med sin son ifall ni pratar om det INNAN de har hamnat i situationen... Din son är ju så pass stor att han går att prata med och kanske pappan ska prata mycket om hur mycket han saknar honom osv, så som Frösöblomster också skrev.