Inlägg från: Me like coffee |Visa alla inlägg
  • Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Jag tror att dottern var runt året när vi började ha henne på ryggen. Men då handlade det om vissa tillfällen, tex när jag tränade hundar, när vi gick i skogen å det var mycket snö å svårt å se vart man satte fötterna osv. Numera bär jag nästan uteslutande på ryggen men saknar ändå ofta att bära på magen

• Me like coffee

Peap: när hon var mindre så ammade jag framför tv:n så om det är din definition av att se på tv så jo, då har hon sett på tv. Min definition ser dock lite annorlunda ut och att ligga och amma när tv:n står på är mer som "bakgrundsmusik" för mig. Hon har dock aldrig sett på tv som aktivitet/sysselsättning. Wonder woman: det är en greyhound och en australian shepherd, så två väldigt olika raser Yamma: manducan är bättre för lite större människor. Jag är lång men väldigt smal och på längden känns den bra men jag får dra åt den till max i midjan. Det finns massor av bra bärselar så det är nog bara att vraka och välja.

• Me like coffee

Blev min text konstig även för er som läser på datorn? Skrev nämligen från mobilen och det blev inga radbyten... Sorry i så fall

• Me like coffee
    chokladkaffe skrev 2010-11-09 08:59:34 följande:
    Hur får ni upp dem på ryggen smidigt? Nu när det är vinteroverall och klumpigt kommer jag inte för mig att bära på ryggen. I somras var det mycket mer...
    Innan jag bröt handleden svingade jag upp henne på ryggen. Numera så böjer jag mig ner och hon liksom lutar sig över ryggen, sätter handen under rumpan och "skuffar" upp henne. Eller så snor jag runt henne över höften. Funkar fint! Har man mycket kläder på (vilket man har nu) så är alternativ ett att föredra. Funkar ju dock bäst på ett lite större barn, men det har ju du i detta avseende iaf.
  • Me like coffee
    Makadam skrev 2010-11-09 06:59:32 följande:
    Nja...det är väl inte min definition av att se på TV.
    Men, i tråden har det ju pratats om bebisar som sett TV:n och barn på t ex 2 år som själva sitter och ser på TV:n, så jag undrade väl mest om det var så att din 1½ åring aldrig varit i närheten när du/ni sett på TV?
    (Hänger du med?
    Vår dotter fyller 1 snart och jag har svårt att se att jag kommer sätta henne att titta på något barnprogram på SVT Play det närmsta halvåret, så då skulle jag kunna exakt som dig, d v s att hon aldrig sett på TV.
    Ja, då hänger jag med ! Men helt ärligt så var det länge sedan hon var med när vi kollade på TV. Vi tittar nog uteslutande när hon sover och även det tv-tittandet har minskat. Det finns så mycket annat jag vill hinna med att göra när hon sover
  • Me like coffee
    Makadam skrev 2010-11-09 08:49:48 följande:
    *babblar vidare*

Vad har ni för preventivmedel och vad är ni nöjda med etc?
    Babbla på :)
    Vi använder inget alls. Har inte gjort på flera år. Går väl på den sk säkra metoden Har funkat fint hittills!

Men jag har ju å andra sidan inte fått tillbaka min mens ännu... Eller jag tror faktiskt att den kom tillbaka igår men det verkar gå trögt. Jag har ju faktiskt längtat lite efter den då vi har blivit lite sugna på en till... Men nu när den dyker upp känner jag mig otroligt osäker på om vi skulle fixa det.

Jag är rädd för att jag ständigt ska gå med dåligt samvete över att inte ha samma tid för dottern, inte orka vara lika pedagogisk och tålmodig som jag är idag, hur ska jag hinna med två barn, två hundar och en man??

Hur får ni livet att gå ihop? Hur är det med tålamodet? Känner mig mest rädd... samtidigt som jag vet att jag vill ha flera barn.
  • Me like coffee

Här hemma har tanken på fyra barn funnits länge. Sen om det blir av är en annan femma... Men syskon vill vi absolut ha! Är övertygad att barn mår bra av det (därmed inte sagt att de skulle må dåligt utan). Dock vet jag att jag kommer att lida av dåligt samvete över att inte få tiden att räcka till. Men man hittar väl nya vägar antar jag

• Me like coffee

Tänkte ställa en fråga till er som har en hel del erfarenhet kring amning. Jag har nämligen fått en ljus förhårdnad på ena bröstvårtan... nästan som en liten kula. Googlade lite snabbt och fann någon som hade haft samma sak som mig som ställde frågan på radiumhemmets forskningsfonder om det kunde vara cancer. De tyckte inte att det lät så. Men hon som ställde frågan ammade också så då funderar jag ifall det finns någon koppling... Nån som vet nåt eller känner igen det jag beskriver?

• Me like coffee
    Hundägare i Gbg skrev 2010-11-11 21:19:28 följande:
    White spots? www.amningshjalpen.se/Nya_hemsidan/o m_amning/mamma/white_spots.htm
    Fast förhårdnaden är mer som en kula än vita prickar... Men väldigt ljus och det kommer ingen mjölk där... Läste på flera olika ställen att det kan bli ljusa förhårdnader vid mjölkstockning. Tror ni att det kan vara det? Har jag klarat mig från mjölkstockning i 1,5 år men ska få det nu??
  • Me like coffee

Peap: Nä, jag känner inte alls något förutom att det är lite ont när hon ammar på det bröstet. Men det är lite.

Svar på tråden AP-snack & babbeltråd