AP-snack & babbeltråd
Vad spännande med tankarna på trean MsKitten! Och vad skönt för er att få reda ut saker och försöka hitta en annan väg!
Här hemma råder just nu ganska så mycket harmoni. Det går verkligen upp och ner men just nu känner jag mig glad, lugn och trygg i att vara hemma med båda barnen. Vi har det verkligen mysigt <3.
Jag har börjat (försöka
) ta mig själv och mina behov på större allvar och just nu går jag en ettårig utbildning som ger mig otroligt mycket. Både själva ämnet i sig men även det faktum att jag har något utanför själva hemmalivet som jag vill och behöver fokusera på. Det se jag verkligen saknat och jag inser mer och mer hur viktigt det är för mitt välmående att ha något eget att grotta in mig i. Sedan har jag börjat förstå hur viktigt det faktiskt är att jag lär mig be om det jag behöver för att må bättre och hur svårt det är. Men om det är svårt för mig att uttrycka hur svårt ska det då inte vara för min omgivning att gissa vad jag behöver?
Lillebror växer och har verkligen blivit en alldeles egen liten individ. Det är så häftigt! Vi pratar om en trea men det dröjer. Dels känns det fortfarande lite för nära inpå och sen har jag inte fått tillbaka mensen än så det blir svårt
. Kalla mig galen men en trea vill jag ha!
Stora är så mysig just nu. Massor med egen vilja, argumenterar ständigt och försöker verkligen hitta sitt sätt att förhålla sig till världen och hon frågar om allt. En riktigt utmaning för oss föräldrar men såå kul!
Så kort sagt, vi har det rätt bra tycker jag! Sen om du frågar mig om en timme eller imorgon eller nästa vecka så kan svaret bli helt annorlunda men just nu känns det underbart!