Tack alla för er input! I helgen har vi infört gemensam sagovila då lillebror ammas till sömns medan någon av oss läser för stora. Fattar inte att jag inte har tänkt på det förrut men det funkar i alla fall jättebra för lillebror att somna så och stora mår bra av att ta det lite lugnt. Nu återstår bara problemet med att han så lätt vaknar när jag inte sitter med honom men vi försöker se om det går att vänja av honom med det. Snart är det ju sommar och vi båda är hemma så då kan vi ju lägga ner honom på sängen och sedan får en sitta bredvid honom och snabbt vara framme och lägga en hand på honom, bära, vagga eller amma om det behövs. Kanske funkar det, kanske inte... Det återstår att se
. Men som du sa Chokladkaffe, det är långt till hösten och vem vet vad som väntar då? Ibland har jag funderat på vagn men varje gång jag tänker på det så tilltalas jag verkligen inte av det. Kanske ändrar jag mig senare men nu vill jag verkligen inte använda vagn
. Vi får väl se hur vi löser det men jag känner mig iaf lite mer hoppfull efter helgen och den införda sagovilan.