Tack kära ni för era värmande ord. Jag tycker det är skönt att veta att fler kan känna som jag gör ibland, det är en tröst. Idag lämnade jag faktiskt även lillebror hos farmor när jag och barnen var där. Tog en lång löprunda i skogen själv vilket är min ventil. När jag kom tillbaka var lillebror jätteglad, han hade haft det bra. På vägen hem ringde jag en kompis som kom över. Hängde med mig och barnen och sen gjorde vi lite mat ihop. Detta var en bra dag. Jag tror verkligen att äldre barn kan vara hemma från dagis men jag märker på min storebror att han visst kan behöva den stimulansen för jag ger honom inte den. Han lever verkligen upp när det kommer besök här eller vi är iväg. Nu vill jag njuta av sommaren jag är ledig men sen vara nöjd med att börja jobba. Det är ju inte på heltid ens och vi har mycket föräldradagar kvar. Är glad vi inte bränt alla nu,hade kunnat vara hemma i höst också men alla i vår familj mår nog bättre av att ha långa lov framöver och lillebror börjar dagis 17 månader gammal.
Kryssarinnan, på tal om att borsta håret. Jag sätter i linser och sminkar mig varje morgon, bara för att
Jag gör det när jag jobbar och då kan jag göra det för att vara hemma tycker jag.
Sen håller jag också med dig om att ursprungligt föräldraskap kan knappast varit att bara vara med sin mamma i flera år. Som du säger fanns det ett större nätverk kring familjen, man levde ju ihop. MIn mamma växte upp med flera generationer på landet exempelvis. Sov hos sin mormors mor i flera år
Mamabear, vad härligt med sommarlov. JAg känner igen mig i att njuta mer när det inte är samma hela tiden. Jag ser också framemot att få vara hemma kanske 6-8v på somrarna.