Vi delade inte denna ledigheten eftersom maken som 31-åring påbörjade en 5.5år lång utbildning och vill bli klar med den. Hade jag sagt han fått ta halva hade han gjort det men han bad inte om det, jag sa jag kan tänka mig vara hemma hela eftersom jag såg det som en möjlighet att få vara med mina barn. Han ville inte hoppa av skolan eftersom det då skulle förlänga hela tiden samt att det är en rätt krävande utbildning. han har också tidigare sämre erfarenheter av misslyckade studier så när allting började bra, han hittade kompisar att plugga med och har klarat allt under rätt stor press, funkar ju inte med omtentor och sånt nu önskade han få fortsätta helt enkelt. Jag själv har inget emot att han pluggar, vi kan leva på mina pengar, inget som bekymrar mig så men samtidigt är det ändå ett projekt som jag också uppskattar om det blir klart nån gång. Med storebror delade vi lika på månaden men då slogs vi båda om att få vara hemma från jobb
Jag kanske också skaffar en trea, inte osagt men jag är lite rädd eftersom jag upplever det som jobbigt. Tror det handlar mycket om en själv och jag verkar vara en som tycker det är jobbigt med småbarn. Med tre större blir det ändå att de säkert vill ha nån aktivitet, kanske behöver skjuts nånstans. Med två barn kan jag skjutsa en till träning exempelvis, träna samtidigt under tiden medan pappa är hemma eller på nåt annat med den andra. Med tre får man ju vara hemma alternativt titta på med det tredje barnet. Det blir liksom en för mycket på nåt sätt. Hade jag själv inte haft träning som hobby utan gillat att pilla hemma, göra scrapbooks, gå i skog med hund, sy eller vad man kan tänkas gilla hade jag nog inte tvekat. Då är det lättare att göra det samtidgt med barn alternativt ta en stund när de lagt sig och pillat med sitt. Men jag är inte sugen på att träna efter läggning även om jag gör det ibland även nu. Så tveksamheten till tre handlar helt enkelt om tid. Jag kan också känna att visst det är okej att leva ekonomiskt som vi gör nu men en dag kanske jag också vill ha ett hus och göra nån resa förutom till våra föräldrar. Man är olika som förälder helt enkelt och det var där det jag menade när jag sa att barnen i min värld får vara lite av ens hobby för det ska funka bra.