AP-snack & babbeltråd
enbär, jättesvår sits. Jag vet hur det är att vara hemma länge och vilja börja jobba samtidigt som jag försökte passa på att ta vara på tiden och njuta av det korta osv. Jag vet också hur det är att ha en liten som inte får plats på syskonens föräldrakooperativ. Jag vet inte riktigt vad som är den största "grejen" för dig. Att de är små vid den åldern, ja men om man ser i det stora hela, ett helt barns liv med allt vad det innebär spelar ju inte den månaden nån roll. särskilt inte med tanke på hur ni tänkt lägga upp det, korta dagar. Vi skolade in vår 18-månaders 7.30-15/16 på direkten fem dagar i veckan för vi inte hade nåt val. Det känns att han inte orkar. Jag hade nästan tyckt det varit bättre att skolat in honom lite tidigare korta dagar. Nu går jag snart ner i tid så det har handlat om två månader men det är tydligt, det är för mycket dagis för honom nu.
ATt du ska ta vara på tiden och njuta lär du göra bättre om du får jobba (om det är det du vill). Jag jobbar hundra procent nu och trivs ändå bättre än när jag var hemma heltdi. Längtar, saknar och trivs med barnen när jag är med dem. Det är klart för lite men att ta vara på något man inte uppskattar är bara andras ord. där och då gör man inte det om man inte trivs. Dessutom tror jag att när det gäller folk i den här tråden är vi bättre föräldrar om vi själva mår bra. Mår du bättre av att jobba lite och ha lillen på dagis några timmar i veckan tror jag det är bättre än att du är hemma heltid och inte riktigt trivs.
Du sätter dig inte i första rummet genom att jobba 50% och ha din 16månaders på dagis några timmar. Isåfall gör du det på ett bra sätt där du tänker på hela familjens välbefinnande och att alla medlemmar behöver plats. Balans är ju jätteviktigt! Sen tror jags om fågelungarna, du kommer att känna vad som blir rätt. Men tänk inte att du är ego för du vill iväg lite, då blir det lite självuppoffrande och enligt mig snett.
)