• TimesAreAChangin

Högt IQ.

Hej! Hur många här är det som har ett IQ högt över genomsnittet och känner att det påverkar er?
    Jag har det, jag har 140, och det känns...skit. . Jag känner mig så jävla konstig i jämförelse med alla andra, och har gjort det hela mitt liv för att jag så ofta har helt annorlunda tankebanor.
    För att inte nämna att jag bara möts med ilska eller tjat och förutfattade meningar om jag berättar om mitt IQ, så ingen förutom mina allra närmsta vet.
    Helst av allt vill jag bara vara själv.  Rynkar på näsan

Säg att jag inte är ensam om att känna såhär! Någon annan måste det finnas. Rynkar på näsan Blä.

• Svar på tråden Högt IQ.
  • kaosmaskinen
    Anonym skrev 2011-01-12 19:23:06 följande:

Aha! Högt IQ = lågt EQ.

Aha! Anonym=lågt IQ
  • allez on dance

Tror inte att anonymitet och intelligens hänger ihop, men allt är möjligt

• kaosmaskinen
    allez on dance skrev 2011-01-12 19:33:24 följande:
    Tror inte att anonymitet och intelligens hänger ihop, men allt är möjligt
    Attans, jag som var så säker på min sak. 
  • Anonym (133)

Jag är medlem i Mensa och det intressanta är faktiskt att det finns alla möjliga bland våra medlemmar. Särskilt ensam har jag aldrig känt mig och ser väl IQ och Mensa mer som en kul grej.

• giftfri
    Anonym (133) skrev 2011-01-12 19:41:09 följande:
    Jag är medlem i Mensa och det intressanta är faktiskt att det finns alla möjliga bland våra medlemmar. Särskilt ensam har jag aldrig känt mig och ser väl IQ och Mensa mer som en kul grej.
    Fan, har har vi nog av allt att döma, en med hög IQ, verkar ju helt begripit det där IQ å Mensa
  • Anonym (pappa)

Jag tror att vi är väldigt många som upplevt det där med att inte får extrauppgifter eller extra stimulans i skolan. Jag vet inte hur många timmar jag har fått sitta i skolbänken och bara vänta in de övriga. Helt utan uppgift, bara sitta och titta in i väggen och vänta. Horribelt! Jag hoppas verkligen att skolorna är bättre idag på att ta han om ALLA elever.

• Bedhead
    Anonym (pappa) skrev 2011-01-12 20:41:07 följande:
    Jag tror att vi är väldigt många som upplevt det där med att inte får extrauppgifter eller extra stimulans i skolan. Jag vet inte hur många timmar jag har fått sitta i skolbänken och bara vänta in de övriga. Helt utan uppgift, bara sitta och titta in i väggen och vänta. Horribelt! Jag hoppas verkligen att skolorna är bättre idag på att ta han om ALLA elever.
    Om inte annat har dagens unga spel på sina mobiltelefoner.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Anonym (läk)
    kaosmaskinen skrev 2011-01-12 19:28:18 följande:
    Aha! Anonym=lågt IQ
    He, he... Fortsätter vara anonym...
  • Missimo84

Men nu tycker jag mig ana en viss ton av nedvärdering av folk med ett iq över det normala... Är det månne den svenska avundsjukan som visar sitt fula tryne? :-O

• Anonym (alla är unika)
    Missimo84 skrev 2011-01-12 20:58:54 följande:
    Men nu tycker jag mig ana en viss ton av nedvärdering av folk med ett iq över det normala... Är det månne den svenska avundsjukan som visar sitt fula tryne? :-O
    Jag är stolt över att det trots allt finns så många starka individer här att ni vågar vara oanonyma trots alla påhopp (anonyma så klart) och förutfattade meningar

Själv är jag fortfarande jätteglad över att jag löst ett problem som de andra på mitt jobb inte lyckades med Och jag är gammal nog att låta mig få vara stolt över det en stund (förr hade jag nog tyckt att det inte var nåt mer med det och tyckt att jag var korkad som inte kom på det tidigare)
Svar på tråden Högt IQ.