• TimesAreAChangin

Högt IQ.

Hej! Hur många här är det som har ett IQ högt över genomsnittet och känner att det påverkar er?
    Jag har det, jag har 140, och det känns...skit. . Jag känner mig så jävla konstig i jämförelse med alla andra, och har gjort det hela mitt liv för att jag så ofta har helt annorlunda tankebanor.
    För att inte nämna att jag bara möts med ilska eller tjat och förutfattade meningar om jag berättar om mitt IQ, så ingen förutom mina allra närmsta vet.
    Helst av allt vill jag bara vara själv.  Rynkar på näsan

Säg att jag inte är ensam om att känna såhär! Någon annan måste det finnas. Rynkar på näsan Blä.

• Svar på tråden Högt IQ.
  • deus ex machina
    Bedhead skrev 2011-01-12 21:16:55 följande:
    "Ursäkta mig men vad är ditt problem, medelmåtta? Du känner inte mig så kom inte här och försök göra dig märkvärdig. Mina föräldrar kämpade hårt för att ge mig en normal uppväxt istället för att följa alla råd från experter som ansåg att jag skulle drillas i matematik, fiol och annat vid mycket unga år. Bara som exempel kan nämnas att jag vid knappt sex års ålder hade en intellektuell mognad och en vokabulär som en vuxen. Jag formulerade metaforer baserade på Homeros Odysseus och drog paralleller till skeenden i mitt eget liv. Däremot skulle jag aldrig sjunka så lågt att jag gick med i Mensa. Det är för människor som har behov av att bevisa någonting - det har inte jag."

Inlägg 233.
    Det där är inte jag och det var inte det inlägget jag syftade på.

Det där är en narcissist.
    Anledningen till att personen ifråga resonerar och uttrycker sig som denne gör, är för att den vet att den aldrig någonsin kommer att klara av mensas inträdesprov.
  • Stealth
    deus ex machina skrev 2011-01-12 21:22:56 följande:
    Det där är inte jag och det var inte det inlägget jag syftade på.

Det där är en narcissist.
    Anledningen till att personen ifråga resonerar och uttrycker sig som denne gör, är för att den vet att den aldrig någonsin kommer att klara av mensas inträdesprov.
    Hade det varit en narcissist hade personen nog inte vart anonym, internet-troll heter det
  • Anonym (??)
    Bedhead skrev 2011-01-12 21:16:55 följande:
    "Ursäkta mig men vad är ditt problem, medelmåtta? Du känner inte mig så kom inte här och försök göra dig märkvärdig. Mina föräldrar kämpade hårt för att ge mig en normal uppväxt istället för att följa alla råd från experter som ansåg att jag skulle drillas i matematik, fiol och annat vid mycket unga år. Bara som exempel kan nämnas att jag vid knappt sex års ålder hade en intellektuell mognad och en vokabulär som en vuxen. Jag formulerade metaforer baserade på Homeros Odysseus och drog paralleller till skeenden i mitt eget liv. Däremot skulle jag aldrig sjunka så lågt att jag gick med i Mensa. Det är för människor som har behov av att bevisa någonting - det har inte jag."

Inlägg 233.
    Det finns hur mycket trevliga människor som helst i Mensa. Blir alldeles förvånad av ditt inlägg. Typiskt fördomsfullt och otrevligt, på ett sätt som flera som inte skulle klara inträdesprovet uttrycker. Trist.
  • Stealth
    Anonym (??) skrev 2011-01-12 21:27:12 följande:
    Det finns hur mycket trevliga människor som helst i Mensa. Blir alldeles förvånad av ditt inlägg. Typiskt fördomsfullt och otrevligt, på ett sätt som flera som inte skulle klara inträdesprovet uttrycker. Trist.
    Det är inte Avigast som skrev det där.
  • deus ex machina
    Det är inte Avigast som skrivit det inlägget du citerade. Avigast citerade anonym däremot.
  • Bedhead
    Haha, som några redan poängterat var det inte jag som skrev det där. Dessutom kan jag meddela att väldigt många av oss som inte skulle klara Mensas inträdesprov inte heller uttrycker oss så där. Ba så du vet.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • deus ex machina
    Bedhead skrev 2011-01-12 21:44:41 följande:
    Haha, som några redan poängterat var det inte jag som skrev det där. Dessutom kan jag meddela att väldigt många av oss som inte skulle klara Mensas inträdesprov inte heller uttrycker oss så där. Ba så du vet.
    Varför inte se Mensa som en klubb, där likasinnade delar intresse? Lite som en lajvförening, schackklubb, bokklubb, tjejträff?
    Personligen är det för mycket människor på Mensas träffar, för att jag ska få någonting ut av det D:
  • giftfri
    Anonym (pappa) skrev 2011-01-12 20:41:07 följande:
    Jag tror att vi är väldigt många som upplevt det där med att inte får extrauppgifter eller extra stimulans i skolan. Jag vet inte hur många timmar jag har fått sitta i skolbänken och bara vänta in de övriga. Helt utan uppgift, bara sitta och titta in i väggen och vänta. Horribelt! Jag hoppas verkligen att skolorna är bättre idag på att ta han om ALLA elever.
    Ja vem har inte gjort det, själv läste jag ö.h.t aldrig ens läxor under hela grundskolan, men höga betyg hade jag ändå, sen var jag så less på skolan, att gymnasiet bara var en plåga att sitta av.., så det där med att rätta in sig i ledet, det har aldrig varit nåt för mig.., herregud det fans/finns ju roligare saker i livet, än häcka bakom en skolbänk eller jobba...
  • Anonym (??)
    Bedhead skrev 2011-01-12 21:44:41 följande:
    Nej jag förstod det, även om det inte märktes eftersom jag citerade det inlägget där du citerade ... Ja du vet ju hur det blev.
    Nej det är nog (förhoppningsvis) få som uttrycker sig så.
    deus ex machina skrev 2011-01-12 21:47:14 följande:
    Varför inte se Mensa som en klubb, där likasinnade delar intresse? Lite som en lajvförening, schackklubb, bokklubb, tjejträff?
    Personligen är det för mycket människor på Mensas träffar, för att jag ska få någonting ut av det D:
    Det är så jag ser det. Själv klarar jag logik, men är grymt oallmänbildad. Jag vet att det finns läsecirklar inom föreningen som betar av ett ämne i taget och har funderat på att ansluta mig där. Har inte varit på någon träff ännu så jag vet inte hur mycket folk det brukar vara. Sambon har gått på en och hade bara positiva erfarenheter.
  • janniahlholm

Jag har inte gjort något riktigt IQ-test, men är faktiskt riktigt lockad att göra ett. Har iallafall fått >126 på mensas internettest (vilket förmodligen inte är över huvud taget något att gå på). Med det sagt skulle det iallafall vara riktigt intressant att få veta hur det ligger till.

Vill nog kalla mig smart, dock vet jag ju inget specifikt om min egen hjärnas kompetens, vet att jag har enormt lätt för att lära mig saker, både praktiskt och teoretiskt, jag har ett bra minne, har aldrig behövt plugga, irriterar mig på folk som inte kan se logiska förklaringar på problem utan att ha ställt upp en problemlösning i 20 minuter när svaret var solklart från början.

Har haft problem med mina mattelärare i grundskolan/gymnasiet eftersom jag aldrig skrivit uträkningar utan bara skrivit svaren direkt, då sa alla att jag ju måste visa hur jag gjorde, vilket totalt fick mig att tappa lusten att jobba med matte.

Nu får jag väl ris utav bara farten eftersom jag inte ursäktar mig själv för att jag anser mig bra på någonting. Men det här är jag, jag är stolt och anser mig smart. Deal with it :P

Svar på tråden Högt IQ.