• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • Heleon
    förvirrande skrev 2011-02-05 09:24:11 följande:
    Nej, problemen, om de kommer, visar sig oftast senare i det vuxna livet.

Jag anser inte att alla andra har fel. Mitt val är att inte använda gåstol baserat på just dessa fakta.
    Vad skulle det vara för problem?
  • Mirva
    Balahir skrev 2011-02-05 08:36:24 följande:
    bara för att det brukar vara på ett sätt är det inte alltid så.
    du kanske borde låtit TS förklara själv istället för att gissa vad tråden går ut på.
    Va? Jag har inte gissat någonting. Var i mitt inlägg gissade jag något? Att säga ja eller nej till gåstol är som du ser i tråden oftast synonymt med att tycka att en gåstol är bra eller dålig. Eller tycker de som röstar nej till gåstol oftast att gåstol är något bra?

TS har själv skrivit som argument:
    "Förstår inte varför man har en gåstol."
  • FrökenKanSjälv
    förvirrande skrev 2011-02-05 09:24:11 följande:
    Nej, problemen, om de kommer, visar sig oftast senare i det vuxna livet.

Jag anser inte att alla andra har fel. Mitt val är att inte använda gåstol baserat på just dessa fakta.
    Om det är själva sittandet kontra magliggande som är problemet så borde inget barn få ha matstol...

En kompis till mig hade sin dotter sittandes i sin matstol hela dagarna. Eftersom bebisen gnällde när hon låg på golvet så plockade mamman upp henne direkt och satte henne i stolen istället. Den tjejen är idag 16 år och idrottar flera dagar i veckan, dvs det verkar inte ha gett några bestående men.

Så kontentan av det hela är att både gåstolar och barnmatstolar kan missbrukas, alltså borde ingen förälder få använda något av dem.
  • Misery

Har använt gåstol till alla mina barn. Ingen har tagit någon skada av det. Men dem ska väl användas med måtta och inte ska bebisarna sitta där jämt.

• queenofangels

nej, har aldrig känt behov av en

• Balahir
    Mirva skrev 2011-02-05 09:55:24 följande:
    Va? Jag har inte gissat någonting. Var i mitt inlägg gissade jag något? Att säga ja eller nej till gåstol är som du ser i tråden oftast synonymt med att tycka att en gåstol är bra eller dålig. Eller tycker de som röstar nej till gåstol oftast att gåstol är något bra?

TS har själv skrivit som argument:
    "Förstår inte varför man har en gåstol."
    man kan tycka att något är bra fastän man inte har det. att han körkort och bil är ju bra att ha vid tex jobbsökande men alla har det inte. man kan rösta nej då för att man är emot föroreningarna bilen släpper ut men ändå tycka det är bra.

antagligen för att TS inte förstår varför vissa använder gåstol, behöver inte betyda att man är emot den för det.
  • pluppfamiljen

Det är det ända sättet att få grin Ollen tyst och Nä vi har inge trappor som han kan dratta ner för och inga trösklar heller... och JA jag har koll och skickar inte ut han för nedförs backar.... Solig

Blivande 6 barns mamma
  • Bea08

Röstade ja, det är inte meningen att barnet ska sitta i den hela dagen utan leka med den då och då och upptäcka världen på så sätt kan den inte alls försämra motorik m.m. om man använder stolen i lagom mängd. 

• Savina

Till nr 1 använde vi aldrig gåstolen, den behövdes inte.
    Till nr 2 o nr 3 har vi använt den o de har älskat de. Helt plötsligt kunde de hänga med i  sina syskons takt. =)

• Vissla

Nej ingen gåstol kommer in här.
    1. Det finns en studie som visar på att gåstolen hämmar den motoriska utvecklingen
    2. Säkerheten, stolarna med tippskydd tror jag inte på eftersom endast en av dessa har ett tippskydd som faktiskt funkar + när jag har två andra barn och två hundar att hålla koll på kan jag omöjligt ha 100% koll på barnet i gåstolen.

Svar på tråden Gåstol.