• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • Suzy QX

Min son älskade verkligen sin gåstol. Fast i hans fall skulle jag nog vilja kalla den springstol. Otroligt vilken fart det gick att få på den. Han avskydde sitta still eller än värre ligga på golvet.

Han följde själv efter en vart man gick genom sin gåstol. Det gick att lägga leksaker på bordet som satt där med. Samt bitar av frukt eller rån.

Friheten sonen fick med denna gick inte att jämföra med att känna sig fast på stället.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Phlippan87

dottern älskade gåstolen. för oss var det en leksak, inget hjälpmedel. den gav henne mer frihet, möjligheten att på egen hand ta sig runt och variation från att ligga på golvet eller sitta i babysittern
    hon satt aldrig emr än 15 minuter iden och oftast bara ett par gånger i veckan, just för att hon gillade det

♥ Therese 091228 ♥ Knyttet BF 110618 | phlippans.blogg.se
  • Emmel

Vi har inte haft någon gåstol till våra två barn. De har haft "gåbil" och det har fungerat bra. Båda har varit tidiga med att lära sig gå.

Jag tror att det går bra oavsett om man har gåstol eller gåbil. Vi tänkte dock att om man har gåstol så kanske de blir trötta i ryggen (de sitter ju liksom) utan att man märker det, om de blir trötta i ryggen när de har gåbil så kan de ju ta sig ur/därifrån själva.

• JuliaåRonjasmammis
    Modgun skrev 2011-02-05 13:20:34 följande:
    En bumbo är en babysitter (typ), barnet sitter med ryggen uprätt och det tar bort belastningen på bakuvudet.
    Donum skrev 2011-02-05 13:37:06 följande:
    Det här är Bumbo: www.babykoncept.se/bumbo-babysitter-p-56.aspx
    Använder den i duschen också. 

Jag ser det inte som en fördel att ungen kan åka omkring som han vill. Jag väntar hellre på att han har utvecklats för att kunna göra det. 
    Aha, tack! Verkar vara en smart pryl!
    Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis
    Donum skrev 2011-02-05 13:30:53 följande:
    Och? Det har ju inte med saken att göra. Jag vill inte "överutveckla" min son genom använda gåstol. Han ska få ta den tid han behöver innan han klurar ut hur man reser sig upp. 
    Ok.
  • Purlan

JA - för att min son var en kille som ville framåt tidigt och som var ständigt missnöjd för att han inte kunde. Började använda gåstol så smått redan vid 4,5 månader och älskade det! Han ålade sedan vid 6 månader, kröp vid 7,5 och gick vid 11 månader så det hämmade ju inte direkt hans utveckling. Han blev glad av den!

Har inte läst diskussionen i tråden (förstår ju av TS att det blivit debatt) så jag håller mig utanför  

♥ Gosiga E 11 april 2009 och Lillplutt BF 6 mars 2011 ♥
  • 3 barns mamma84

Varför Bumbo stol
    Varför bärsele
    Varför blöjhink
    Varför skötbord
    Varför varför varför ???

Gåstol är kul för barnen att få åka runt på mammas och pappas fötter de är något dom gillar

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • JuliaåRonjasmammis
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-05 14:15:03 följande:
    Varför Bumbo stol
    Varför bärsele
    Varför blöjhink
    Varför skötbord
    Varför varför varför ???

Gåstol är kul för barnen att få åka runt på mammas och pappas fötter de är något dom gillar
    Ja, det var väl enda nackdelen då, att man halvt om halvt blev av med tårna ibland!
  • Millicent

Det mesta kan missbrukas eller felanvändas! Det gäller både babygym, babysitter, Bumbo-stol, gåstolar och mycket annat.
    Har man alltid barnet där så får de för lite av annat. Har man barnen där då och då eller i vissa situationer så tar de inte skada eller försenas i någon utveckling.

Jag hade gåstol under ett par månader till mitt äldsta och mycket aktiva barn. Inte till de två övriga. För oss fyllde det en funktion till första barnet. Den minskade faktiskt också hennes frustration och gav henne en lekmöjlighet till. Vi hade säkert klarat oss utan, precis som vi klarat oss utan babysitter, babygym, skötbord, barnvagn och mycket annat. Det hade varit lite trixigare med en del under en begränsad period. Men eftersom vi inte förlorade på det så kan jag inte se varför vi skulle ha avstått...

• 3 barns mamma84
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-02-05 14:21:38 följande:
    Ja, det var väl enda nackdelen då, att man halvt om halvt blev av med tårna ibland!
    De e ju jätte roligt kommer ihåg min pojk nu e han 2 år men när han hade gå stol som 3 månader beby så älskade han springa runt och aj vad det gjorde ont att få en gå stol på sin häl men jösses vad han skrattade varje gång
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Gåstol.