• Modgun

Gåstol.

Personligen så röstar jag nej.
    Förstår inte varför man har en gåstol. Men det är jag det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 23:28
    Håll en god ton i tråden, känner någon för att ge syrliga kommentarer eller dylikt, så kan ni väl vara så snälla att ta det via pm isåfall?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-05 00:30
    Nu ska jag logga ut. Återkommer till diskussionen imorgon, då den för en gång skull är ganska sansad, vilket är vanligt på fl.
    God natt med er och sov gott.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gåstol.
  • Mirva
    Modgun skrev 2011-02-05 13:04:05 följande:
    Nej, jag tycker att den är ONÖDIG, det är INTE samma sak som att vara emot den. 
    Har jag skrivit det någonstans? Det kan jag inte erinra mig att jag gjort.
    Återigen så får du gärna visa VAR jag skulle ha skrivit detta.

Du är ju uppenbarligen inte läskunnig annars hade du inte skrivit de rader du just skrev.

Vad är det du vill ha ut av detta igentligen? Är rätt nyfiken på det, fick inget svar på den frågan av den andra som skulle berätta om vad tråden handlade om.
    Självklart är jag läskunnig, men du förstod uppenbarligen inte vad jag skrev. Vad är det DU vill ha ut av detta är väl frågan. Det var du som opponerade dig från första början. Återigen, de allra flesta som röstar nej tycker att en gåstol är dålig så att beskrivningen av tråden som bra eller dåligt med gåstol överensstämmer relativt bra med TS.
  • MiaPersson

Tycker alla här på familjeliv är överdrivet hipspiga över småsaker, och varenda liten sak ska analyseras till det minsta! detta är ett av de exempel.. HERREGUD ,, jag är osäker på om vi ska ha gåstol eller inte.. ?! VA? NEJ förbjud barnen att ha roligt, det kan ju hämma deras utveckling. so fucking what.. alla barn lär sig de dem behöver tidsnog, alla barn utvecklas inte efter en mall..
    Men för all del, ge era barn miniräknare istället för lekaser. Det blir nog minigenier istället för barn som har roligt och får lov att vara barn! 

• En Åsa

Nej, vi hade aldrig någon endast för att jag inte kände behov av det. Dottern var nöjd med att ligga/sitta/krypa så det fanns ingen anledning att ha någon tyckte jag.

• Choko

Ja - superroligt för det lilla barnet. Mina barn i har i alla fall haft jättekul i sina gåstolar.

• Sometimes Always

Vi kom aldrig för oss att köpa en. Lillkillen testade hemma hos en vän & gillade det men sen började han resa sig upp och gå med stöd så vi la ner...

• Tygtiiger

Jag vill inte ha en gåstol ens när jag blir gammal, då vill jag ha en rullator.

Till vår son hade vi ingen gåstol, vi bodde i en tvåa och en gåstol fick inte plats. Till nästa barn kommer vi inte heller att ha en, vi har såpass stökigt och mycket mattor så ungen skulle ändå bara köra fast överallt.

Så förstår jag inte riktigt poängen heller, om jag ska vara ärlig, de verkar mest vara ivägen, men en del barn älskar dem.

Krupke, we've got problems of our own!
  • lilla mej

nej 

for att de flesta skador med sma barn i hemmet sker i dessa, och det ar nyttigare pedagogiskt for barnet att fa lara sig att ta sig upp och fram pa egetvis. 

visst min lilla tjej hade skert tyckt det var kul men det negativa overvagde det roliga... 

• Sarah84

Dottern älska gåstol. Sonen va inte så värst förjust i den.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Rundabullar

Nej. De är för fula, tar för mycket utrymme och är på tok för dyra, med tanke på hur korta stunder och under hur kort tid man använder den. Så det blir ingen gåstol här. Vi bor dessutom så litet så vi varken yta för barnet att fara runt på, eller utrymme där den kan stå och skräpa de stunder den inte används.

Jag tror inte gåstol är skadligt i sig, men jag tror att summan av alla "redskap" för att bebisar ska sitta, hoppa, stå, gå ganska lätt överanvänds och kan vara skadligt. Tror att det finns en hel del barn som ligger alldeles för långa stunder i en vanlig babysitter också och det är varken bra för ryggen eller utvecklingen, även om det säkert är praktiskt och trevligt ibland på många sätt. 

• clembke

Nej vi har inte haft det till nån av våra 2.
    Har inte tyckt att det har varit nödvändigt så då har det inte blivit av att köpa nån. Barnen har haft roligt ändå, har suttit o lekt med dom ist för att dom har fått åka efter i en gåstol. (nu säger jag INTE att ni som har gåstol till era att ni inte leker med dom FÖR DET GÖR NI SÄKERT TROR JAG)
    Städningen kan vänta en dag extra eller så om barnen vill vara nära o leka. O nu går den äldsta o den lilla kryper för fullt så dom tar sig fram dit dom vill...

Svar på tråden Gåstol.