• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Blondie82 skrev 2011-03-23 19:09:28 följande:
    Haha ja men om det någon gång skulle bli en tredje så vet du ju utan att kolla. Du känner efter vad du tror och så vet du att det blir tvärtom Flört
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    sjövildabarn skrev 2011-03-23 21:33:40 följande:
    fan fan fan jag känner mig så lurad :(
    fick kramp i magen och spydde som ett djur fick åka in på akuten.
    fick medicin som dom sa var okej när man var gravid, sen såg jag på behandlingen jag skulle ta hemma en annan medicin så var den kanske inte okej...
    har jag skadat mitt foster tror ni.
    mår så dåligt över detta ångesten bara pumpar :(
    hur många får pojkar resp tjejer??
    kul
    Usch! Förstår att du är orolig, men jag kan inte tänka mig att de skulle ge dig något som du inte kan ta.Ring sjukvårdsupplysningen om du känner dig orolig, men det mesta måste man ta ganska mycket av för att det ska kunna påverkar fostret. (obs, ej läkare)

Sitter och njuuuuter av min vetekudde. Guds gåva till gravida med ryggproblem.   Kanske kan hjälpa dig också inda. Ang huggen så har jag också det ibland. Har fått höra att det antagligen är ligamenten (rättstavat??)
    Själv har jag nästan slutat fråga min bm om olika saker för jag känner att alla svar man får är att "det är fullt normalt i en graviditet."
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: vilken omännsklig tid du är vaken! Huga! Å andra sidan är man ju inte så jättebenägen att sova när man drömt mardrömmar. Hahah, så bra att även en "Malmöit" kan hitta till Lejontrappan. Annars får du fråga som en riktig turista... Hade varit lite kul.

Sjövildabarn: skönt att du känner dig lite lugnare! Inget kul att få ångest och sätta igång hjärnan på att man kan ha gjort något fel.

lillahumlan: 6 dagar går fort ska du se. Är det bara jag kvar sedan eller!?!?

Själv gick jag in i vecka 18 (17+0) idag och passade då på att väga mig. Har nu gått upp 4 kilo. Sånt här borde man nästan anteckna för sig själv någonstans. förra gången vägde jag mig hos BM varje gång, m,en det är ju så sällan man är där nu ju...

Solen skiner idag tjejer! Solig

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

juliaa; jag har också normalt torr hud, men nu är det extremt. Jag nästan fäller hud från hela magen och upp på brösten, men det som hjälpt mig är att smörja in mig med olivolja! Kan verkligen tipsa och rekommendera det! Lite kladdigt blir det precis när man smörjer in sig, men det sugs in fort.
    Märker verkligen av att jag inte har samma koll på saker, men jag antar att det handlar om att fokus skiftat också. Väljer att inte bry mig om många saker jag vanligtvis inte hade kunnat släppa. Ganska skönt det också!

lillahumlan: jo. lite shopping är alltid bra! Jag tittar just nu på att köpa nya gympa skor. Antingen de som är rundade i sulan eller Reeboks nya som man tränar ben och rumpa när man går. Enda problemet är att jag verkligen hatar!!! reklamen för skorna. Men men, får jag en fastare rumpa och snyggare ben så... Drömmer

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Greta: vad är förberedelseolja?? Känner mig helt novis... Jag kör med olivolja på hela kroppen jag med! Snart dags att köpa en ny flaska så som det går åt!

Capa: menar du att du inte alltid drömmt om att springa omrking på stranden och se ut som en strandad val!?!? Min stora dröm i livet! Hoppas dock det blir fint väder i sommar, om än inte för varmt... Aldrig är man nöjd!

Har suttit och stirrat på mina kalkylblad i över två timmar nu, så det är dags att göra något annat. Kanske ska surfa efter gratis grejer man kan få som gravid...

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Greta: japp, du kan jobba som säljare för oljor! Ska läsa lite, men jag är väldigt nöjd med olivolja.

Capa: Håller helt med dig! Det är huvudet och det vita är näsa och mun. Arm eller ben syns också nedanför hakan.

Sitter i soffan och är sugen på något gott, men kan inte komma på vad...

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Har kikat runt på nätet efter Joolz Day och den verkar jättebra, men varför ska de vara så hutlöst dyra!?!? Förvånad Jag är helt enkelt för snål.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: skitsnygg! Jag gillar när liggdelen och sittdelen är i olika färger. Blir jättesnyggt. Bra pris också!
    Oh, 3d/4d.... Roligt! Nästan så jag blir sugen på att göra det också. Förutom det liiiiila kruxet att vi inte vill veta kön, men det måste vara fantastiskt att se bebisen så verkligt. Kul!

lillahumlan: va fräckt tyg den hade! Det har jag inte sett förut. Bra deal med sängen också.

Vi kommer att återanvända Alicias vagn. Lite tråkigt för det är kul att ha nytt, men det funkar lika bra! Kanske kan slå på stort och köpa en ny sköntväska.

Det är fredag tjejer, hoppas ni får en bra dag!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-25 09:26:51 följande:
    Tjejer jag måste tipsa er om en grej!!
    På nätet finns ett jätteroligt "spåtest", Madame Zartika heter det. Där spår "hon" (datan) vad du får för kön, när, hur långt värkarbete, längd vikt och utseende och lite till. Det stämde in 95% på Leonora och änsålänge stämmer det på denne gossen med hihi. Har prövat göra kinesiska testet med men det har visat fel varje gång nu. Leonora skulle tydligen vara en pojk och lillebror en tjej.... haha Men detta är jättekul!!

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/...
    Haha, detta fick jag fram!

The day you deliver, outside will be hazy. Your baby will arrive in the late afternoon. After a labor lasting approximately 35 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 5 pounds, 1 ounces, and will be 20-1/2 inches long. This child will have dark amber eyes and fluffy auburn hair.

FAN heller att den får vara i 35 timmar!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    lillahumla84 skrev 2011-03-25 09:54:09 följande:
    The day you deliver, outside will be hazy. Your baby will arrive in the evening. After a labor lasting approximately 48 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 7 pounds, 9 ounces, and will be 19,19-1/2 inches long. This child will have medium green eyes and barely there auburn hair.

Ehm i 48tim? NEJ tack. Hahaha men allt annat är ok ;)
    Inte nöjd med detta menar du!?! Flört
    Greta skrev 2011-03-25 10:26:34 följande:
    The day you deliver, outside will be stormy. Your baby will arrive in the late night. After a labor lasting approximately 44 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 4 pounds, 12 ounces, and will be 21 inches long. This child will have dark green eyes and a lot of blonde hair.

Här är min dom, vilken känns väldigt skrämmande. 4 pounds, det är 1,8 kilo. Men samtidigt 21 inches long, vilket är ca 53 cm. Hmm?? Lite oroande så jag tror jag dissar detta testet direkt.
    Det blir ju bara bättre och bättre! 44 timmar och en pytte bebis.
    Greta skrev 2011-03-25 10:34:34 följande:
    The day you deliver, outside will be fair. Your baby will arrive in the late evening. After a labor lasting approximately 44 hours, your child, a boy, will be born. Your baby will weigh about 15 pounds, 3 ounces, and will be 18-1/2 inches long. This child will have light hazel eyes and curly red hair.

Haha, vilket skittest enligt mig. Jag gjorde det igen och bytte två svar till jag tvekade på innan. Så nu är det 15 pounds istället, vilket är MYCKET. Jag bär dessutom en flicka och ingen av oss har bruna ögon och det finns ingen med rött hår i familjen.
    Eller en MEGA bebis!

Capa: hmmm, med Alicia gick vattnet kl7 och värkarna kom igång efter 10, honär född 13,21. Inga 36 timmar här inte! De brukar väl säga att andra går fortare också...
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011