• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Tar gärna tips på viner!
    Nu blev jag sugen på de ölen som står i kylen och bara väntar på att jag ska komma hem!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    TantKerstin skrev 2011-04-11 13:54:56 följande:
    Varför blir jag inte förvånad över att du är med på topplistan?

Capa: Det var en riktigt fin spjälsäng! Det kommer bli toksnyggt med sänghimlen och påslakanet till.

Angående öl, sist jag var gravid så drack jag den alkoholfria från Carlsberg, fast det står att den innehåller 0,5% ändå. Är det då alkoholfritt eller finns det något annat? MIn bm gjorde mig lite förvirrad sist nämligen..
    Haha, jag är besatt!

Det är den Carlsbergs ölen jag dricker också. Kollar man riktigt ordentligt på en cider flaska (1,5 liter plast) så är det 0,25 i den också, och den tänker jag inte undvika. Moraltanterna får hålla sitt för sig själva.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    lawendel skrev 2011-04-11 16:45:07 följande:
    nu är jag tillbaka från usa. Har handlat så mycket fina bebissaker, bla bärsele, skötväska och massa söta kläder. Bebisen har börjat röra sig en del nu med..äntligen!!! och magen har ökat i storlek massor!!! hur var yogan ni som var?
    Välkommen tillbaka! Hoppas du hade en bra semester och va härligt att du köpt massa saker! Lite avis e jag allt.   Och bök i magen också! Gött.

Här hemma har Alicia kräkts ett par gånger, så det är bara underbart att känna denna lukt i hela vardagsrum. Mmmmmm..... Japp, då får man väl se om man blir sjuk själv. Hoppas verkligen inte det!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

jenjen: va roligt att de gillade lägenheten! Håller tummarna att de kan ta den så ni slipper dubbla hyror.

myrangbg: men fy för dessa blödningar! Skönt ändå att du fick träffa läkare även om de inte kunde se varifrån blodet kom. Visst var det efter cell-provet?!? Läste det nyss, men hjärnan kan tydligen inte komma ihåg ens den minsta detaljen....
    Förtränger att jag har läst något om det vin och ost tokiga land i söder.

Välkomna alla nya förresten!

Ang vagn så ni som tittar på tre-hjulingar, testa en extra gång att åka uppför och nerför en höjd. (typ trotoar-kant) En i min mamma grupp köpte en tre-hjuling och var tvungen att köpa en andra vagn efter ett tag för hon blev helt tokig på att hon var tvungen att gå baklänges uppför trotoaren. Bara ett litet tips.

Själv är jag hemma med Alicia som har haft 40 graders feber, lägre idag så det går åt rätt håll. Men oj vad man blir trött när hon är så dålig!

Har vi sagt någon dag för fika? Vet att jag ska på bio med min syster i nästa vecka. Tisdag tror jag...

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

hoppar bara in och säger hej och att jag inte glömt av er.
    Alicias feber har gått ner, men hon vill inte äta och säger att hon har ont i magen. Nu försöker vi med allt och inget verkar funka. Har med andra ord en trött, grinig och påfresteande liten tjej här hemma.

Ska läsa tillbaka allt i helgen om jag hinner!
    Kram till alla

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Myrangbg skrev 2011-04-15 18:41:23 följande:
    Nu har vi varit på mässan... Jag är faktiskt lite besviken, fast det kanske beror lite på att barnvagnen jag drömmer om inte fanns där. Där fanns mycket fina kläder men jag känner inte att vi behöver det. Lite billiga basplagg tycker jag räcker att ha hemma när de ändå kommer växa så snabbt i början. Det hela slutade med att vi åkte till storken och klämde en gång till på de barnvagnarna vi väljer mellan Hoppas ni andra tycker mässan är bättre än vad jag tyckte!
    Va tråkigt att du blev besviken! Min syster var där och hon sa att de hade jättefina bord och stolar i set till barn och fina glagar, bra kläder mm. Men det är kanske som du säger, du var ute efter en barnvagn.

Här trodde jag att Alicia var friks men så helt plötsligt kräktes hon efter middag idag. Huga, tar detta aldrig slut?!? Men det som förbryllar mig är att hon inte kräkts sedan tisdags. Hade det varit kräksjuka så borde det ju inte bara komma tillbaka och vi två hade ju med stor sannolikhet blivit sjuka... Eller tänker jag fel?
    Hoppas att hon bara var lite upprörd i magen fortfarande och reagerade på det liiiite för starka såsen som hon fick.

Ska nog somna i soffan nu. E helt färdig!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Låter som om jag gjorde rätt i att inte kuta iväg till mässan mitt i allt här hemma. Synd för er alla som var där och inte tyckte att det inte levde upp till förväntningarna.

Capa: Tack, hon mår bättre, men vill fortfarande inte riktigt äta en rikgit middag. Lätta och fluffiga saker, och just nu får hon hållas.

Myrangbg: 50-56 räcker väl till ca 2 månaders ålder, men har man "otur" så föds bebisen lite större, så då räcker det inte lika länge. Jag tror att jag bara har 5-6 boddysar i 50-56, resten är större. Sedan är det en fördel om man inte får en kräkbebis.  Ett bra tips är verkligen Ullared.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    inda skrev 2011-04-17 15:31:04 följande:

SItter och kikar runt lite på nätet efter bebissaker och har nu fastnat i skötväskedjungeln... TYcker att många väskor känns opraktiska för att vara en skötväska och sen alldeles för dyra (!) så min fråga är vad ni har/ ska köpa för väska? Behöver lite tips Glad

Vi tyckte också att de var för dyra så vi köpte på Stadium.
    www.stadium.se/mode/juniorklader/accessoarer/120142/revolution-one-strap-bike-bag
    Den är inte lika snygg som tex SKip Hop, men den har bra med fack och funkar bra!
    Kolla annars på Blocket efter en bagagnad eller så kommer de säkert att ha rea på typ Babyproffsen eller någon annan affär.
    Myrangbg skrev 2011-04-17 18:57:56 följande:
    Ja, jag ska på ul i vecka 32. Fast jag hoppas på att den sitter i bakväggen eller vad det heter . På RUL sa en erfaren att den satt där och sen har jag varit på två ultraljud pga blödning och sammandragningar då har de sagt att den varit i nederkanten men det var unga läkare som gjorde dem ultraljuden så jag hoppas att deras oerfarenhet gjor att de sett fel. Den sista läkaren sa dock att om hon skulle tippa pengar så skulle hon satsat på att den flyttat sig till vecka 32 .
    Jag har samma sak. Det är det jag fått som förklaring för mina blödningar också. Men min hade redan börjat flytta sig upp vid RUL, men ska också göra en extra koll vid vecka 32. SKönt tycker jag, så slipper man oroa sig för det också.
    Blondie82 skrev 2011-04-17 19:56:42 följande:
    Någon som vet om stöd-gördel funkar mot smärtor i ligamenten också?
    Lite tycker jag allt att det hjälper. Tycker att jag får som mest ont när jag ska sova eller ligger ner utan mitt bält på mig, men å andra sidan så har jag ju bältet på mig som oftast.... Oklart.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Myran: skönt att blödningarna har gett med sig! Inget kul att behöva tänka på det hela tiden.

Blondie: Nej, det är så låga strålningsdoser att det inte är skadligt. Många gör ju uppföljnings ul varje månad och utomlands görs det ofta flera under en normal graviditet.

Är det för att det är vardag eller för att jag faktiskt hinner sitta här inne lite som det är så lugnt!?!?
    Nu har jag i alla fall bokat en tid för vaxning av benen. Jajks va ont det kommer göra, men skönt att slippa se (eller inte se) de lurviga längre!!
    Imorgon ska jag boka klipptid och sedan återstår det en manikyr. Va piffig jag kommer att bli.

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011