• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Greta skrev 2011-03-29 10:58:28 följande:
    Igår köpte jag vagnen jag skulle gå och titta på Glad Lyckades förhandla mig ner till 4000 kr och skippade då ståbrädan. Ska bara köpa till ryggplata till liggdelen och myggnät så är allt komplett. Känns väldigt bra att ha det avklarat, har grämt mig lite över vagnköpet innan.

Igår kände jag lillans sparkar på utsidan för första gången. Häftigt Glad Känns bra att hon har blivit lite mer livlig, hon har vart så himla lugn senaste veckan. Har inte känt någonting. Men det går väl i perioder antar jag.

Krya på er nu tjejer!
    Åh, grattis till sparkarna!! (enda gången i livet det är ok att säga!)
    Och vilket bra pris på vagnen. Ni kommer säkert bli jättenöjda. E lite avis får jag erkänna....

Han är väldigt! rädd för allt som heter smärta som kan drabba mig, så egentligen är han väldigt söt. En överbeskyddande liten sate. {#emotions_dlg.djavulsk} Men sött är det!

Är hungrig!!!! Idag blir det pepparbiffar med pottismos och tzatziki. (stavas hur?!!? )
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    lawendel skrev 2011-03-29 13:56:41 följande:
    ååå om en timma är det äntligen dags för ultraljud!! är minsann litte nervös!!
    Lycka till och njuuuut!
    Själv har jag 6 dagar kvar.... tiden går för långsamt,
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

lawendel: haha, va kul det låter att bebisen låg!! Avslappnad och tillfreds. 2 september säger du... nja jag vet inte jag...   Tror också att jag kommer att flyttas till september, så jag kanske inte ska säga för mycket!
    Ha så kul på resan!

Blondie82 skrev 2011-03-29 16:55:17 följande:
    Ja på tal om det... stämmer det att man inte blir igångsatt förän man gått över tre veckor här i göteborg?
    Japp, tre veckor gäller i denna förbannade kommun... Det gäller nog att sätta igång och träna på gråtet om man går över två veckor.
    Devotion skrev 2011-03-29 19:11:39 följande:
    Ja, jag kommer totalvägra att gå över tiden så länge. Min syster förlorade ett barn för att moderkakan slutade fungera (efter att ha gått över två veckor). Så nej, jag kommer sätta mig på sjukhuset och inte flytta på mig förrän de sätter igång mig om så nu blir fallet. Fast jag hoppas att jag slipper gå över...
    Oh fy fasen! Jag vill inte ens börja fundera över vad man skulle göra... *ryser*

Tant Kerstin: Lycka till imorgon!

Själv sitter jag i soffan efter en tur till Ica Maxi och har svalt en alvedon och äter på en underbart mogen mango! Helt ärligt så funderar jag på att vara hemma ett par dagar snart om min rygg/fogar fortsätter så här...... Brjar bli riktigt jobbigt och det är låååångt kvar.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    TantKerstin skrev 2011-03-29 20:39:43 följande:
    Kan vi inte ta nästa date på Allum nån helg då?
    Hahaha, det hade varit en syn. Ett helt gäng med gravida kvinnor invaderar Vero Moda samtidigt!! De skulle bli helt chockade!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-30 07:57:25 följande:
    Det gör jag gärna!! Denna helgen har jag bokat in ullared och nästa helg ska jag på dop nere i malmö.... men tar det gärna efter det om ni orkar vänta så länge?? Oskyldig
    Blondie82 skrev 2011-03-30 06:57:23 följande:
    Ja snart är det nog dags att lägga upp BF listan!!!
    Det är väl några till vi väntar på bara, FruR hade nästa vecka, tror hon var sist ut.....??21 är en bra dag, har BF då med så vi kanske krystar ikapp Flört
    Fru R skrev 2011-03-29 20:48:13 följande:
    Hahaha, det hade varit en syn. Ett helt gäng med gravida kvinnor invaderar Vero Moda samtidigt!! De skulle bli helt chockade!
    Hahaha, vilken syn!! Roligt det hade varit om det finns typ ETT plagg kvar och vi alla vill ha det..... undrar om personalen fått panik av alla gravidhormoner då Skrattande haha
    Japp, jag har nästa vecka på måndag! Ska bli riktigt kul att se bebisen. Det är nu drömmarna om att något kan vara fel tar fart..... *Gulp*

juliaa: träligt att flyttas bakåt men som du säger, den kan ju komma tidigare också.

lycka till på RUL idag!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-30 11:18:45 följande:
    Yogastart imorron!! Och jag som bara blir snörvligare och snörvligare.... typiskt..... men lite yoga kanske rensar näsan Drömmer
    När/var tycker ni att vi ska ses imorgon??Åh fy ja, dessa jädra mardrömmar..... jag var ett nervvrak innan UL men jisses så skönt det känns nu, kommer gå bra ska du se. Glad Skulle ni ta reda på könet??
    Nej mardrömmarna hade jag lätt kunnat klara mig utan! Men det finns väl ett syfte med dem också. Inte för att jag för livet kan komma på vilket syfte men ändå... Vi vill inte veta könet. Jag gillar överraskningar!

TantKerstin: Det låter som om bebisen är en riktig akrobat!! Roligt, det får ni skriva in i bebisboken.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

JenJen: STORT grattis till lägenheten!!! Va skönt att ha den vetskapen, snart är ni inne i erat nya!!
    Ang vagnen så känner inte jag att jag har en susning om vare sig säkerhets regler eller ändringar. Sorry.

lillahumlan: härlig bild!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    emelielj skrev 2011-03-31 09:15:40 följande:
    Grattis till lägenheten Jenjen! Va roligt :) Själv är jag fortfarande uppe i varv efter våran flytt ( flyttade in i Lördags ) och vi har kommit iordning helt och hållet nu :)

Inatt vaknade jag av extrema sammandragningar som bara avlöste varandra, jättelänge och krampaktigt. Varför blir det så när man ligger still som stenen och sover? Skitläskigt.. Har ju mycket problem med sammandragningar på dagarna när jag jobbar, men på nätterna, så starka så jag vaknar av det..
    Någon annan som känt det?
    Herregud, flyttade ni in i lördags och allt är i ordning!?!? Förvånad Vi flyttade in i november och har fortfarande en drös kartonger som inte har packats upp!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    emelielj skrev 2011-03-31 09:29:13 följande:
    Ja! Det var så roligt för vi flyttade ju till dubbelt så stort, och jag bar ju inga lådor eller så..
    Jag och min mamma var i nya lägenheten och packade upp, ställde iordning allt och så, medans Pappa, sambon och hans förä'ldrar åkte framotillbaka med alla lådor, så det gick faktiskt fort! Sen har vi väl inte så mycket saker antar jag. Men det är skitskönt att vara iordning! Jag jobbar ju mindre nu med så har väl haft lite tid :)
    L86 skrev 2011-03-31 09:22:11 följande:
    Oj, så jobbigt att vakna av dom! Jag brukar få när jag anstränger mig, går i trappor och sådär. Har bara hänt nån gång att de kommit när jag legat i soffan. Min bm sa att man inte behövde oroa sig om sammandragningarna försvann vid vila. Man bör även se upp med alla former av regelbundenhet. Om jag var du så skulle jag ringt bm och pratat med dom. Alltid skönt att bli lugnad av dom som kan! Är säkert ingen fara, men ring om du är orolig!
    Ja, jag har aldrig känt av dom så mycket men inatt när jag vaknade var dom liksom krampaktiga och ihålliga så ska nog ringa och rådfråga. Ska jag ringa 1177 eller mvc? jag har ett nr till min barnmorska men hon jobbar bara två dagar i veckan så hon är lite svår att få tag på.
    Det är samma sak som jag hört, att de ska försvinna när man tar det lugnt, men när jag sover kan jag ju inte ta det lugnare liksom! haha Skrattande
    Jätteskönt för er att vara i ordning. Du är välkommen till oss och packa upp om du får tråkigt!

Ang sammandragningarna så hade jag nog också ringt BM. Även om inte just din BM är där så måste du ju kunna få råd av någon annan. Det fick jag via min MVC i förra veckan. Visst, man har inte samma relation, men det är skönt att få fråga någon.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011