• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Lillahumlan: hmm, jag hade nog ringt till gyn och frågat vad de menade. Men jag hade nog inte struntat i det bara så där. Det är ju ändå skillnad på bm och en läkare inom ett speciellt område.

namn, det är jättesvået. Jag vill knppt tänka på det före rul eller rejäla sparkar.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Lillhumlan: haha, nej att bli prickig är väl inte drömmen direkt!

Blondie: jag är också en sån som gärna ligger och pressar hela dagarna på stranden, så jag kan tänka mig att sommaren kommer att bli jobbig för mig! Men men, bättre att ta lite brun utan sol som Greta säger.

sjövlidabarn: ju får väl försöka föreslå det lite diskret så han tror att det är hans ide! Är man tillräckligt diskret så brukar de ju tro att alla bra ideer är deras.

nu har vi elektriker hemma... skit kul. Ser verkligen fram emot resan nu när det borras och sågas hela dagen och kvällen. En och en halv dag kvar! Wiiiiiiiiiii!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

L86: Lycka till idag!

Hjärtklappning, oj. Det låter inget kul, eller bra för den delen.
    Capa: klåda känner jag dock igen. Speciellt på magen men också ryggen är svintorr och kilar. Låg tydligen i sängen igår och ålade mig för att komma åt kliet.

I helgen kan inte jag fika med er tyvärr, har en dejt med solen!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

emelielj: oj, att hon sa så! Förstår att du blir orolig, hade jag också blivit. Försök att verkligen ta det lugnt fram till fredag. Förhoppningsvis och antaglingen är det kroppens sätt att tala om att du ska ta det lite lugnare bara.

Va kul att pyssla med inredning! Vill också börja, men jag vill inte köpa fler grejer före RUL. E lite lätt nojig av mig efter blödningarna. Men visst har jag tjuvstartat liiiite....

Greta: har provat olivolja ett par gånger, inte på hela kroppen, men på händer och rygg, funkar jättebra!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Grattis till beskedet att du ska få en son Myran!! Skål Härligt att det såg bra ut och att ha det gjort.
    Grattis till L86 också för ett bra RUL! och en pojke till! Gisses, va mycket testosteron här blir!

Ha det härligt tjejer, nu packas det för fullt här hemma och imorgon bär det av! Ska bli underbart.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Gisses vad här skrivs tjejer!! ÄR helt slut på ett utvilat sätt.  Kan läska er med att vi igår hade 22 grader och strålande sol.... Längtar redan tillbaka även om det är skönt att vara hemma igen.

Välkomna alla nya! Och vad pojkar här var!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Oj, nu har jag läst  de sidor jag missat... Huga!

Va härligt att ni börjat titta och köpa vagn! Och vilka fynd! Vill också köpa ny vagm´n . Förstår att ni gillar Teutonia fun, det är den som står på min önska-lista. Min syster köpte den via en nät sida och det blev billigare. Litet tips bara.

Jo, ida´g har varit fint väder, men själv har jag suttit i möte från8.30 till 16.30 så jag fick inte direkt känna på solen, men visst är det skönt att det skiner utanför fönstret!

sjövildabarn skrev 2011-03-15 20:35:52 följande:
    i vilken vecka börjar hjärtat slå så man klan se det på vul??
    Har för mig att det är runt v7-8. Hurså?
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Ok, en ny blödning... Går och drar täcket över huvudet och hoppas det slutar snart...
    det här är tortyr!!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-16 06:34:37 följande:
    Nämen fy Rynkar på näsan Vet dom varför du blöder?? Fasen vad både otäckt och jobbigt, gick du så hela graviditeten med första??
    Nej, de vet inte varför jag blöder.... Det gör ju inte direkt saken bättre men egentligen just nu inte så stor skillnad. Med Alicia blödde jag inte alls så det här är något helt nytt för mig.

Sjövlidabarn: Men oj! Ring din bm och be om en tid, för även om det är tänkt att man ska ha färre besök nu så kan man ju boka extra. Vad ska de göra åt cystan då?!? Eller väntar de tills efter bf?
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Sjövildabarn: men så tidigt är det någ lätt att de "missar" någon mm eller så. Förstår inte att man blir flyttad vid vul, det kan ju inte på något sätt vara 100% mätning då. Jaja... *kliar mig i huvudet oförstående*

Myrangbg skrev 2011-03-16 18:13:51 följande:
    Dagens ego; Jag trora tt jag kan känna lite buffar i magen. Det känns som om något svagt boxar på insidan av magen
    Härligt!!

Visst är det jobbigt med blörningarna, men jag känner i alla fall bebisen och då blir jag lugnare. Men psykiskt sätt så får man sig ju en törn varje gång. Tur att det "bara" är ungegär en gång i veckan.

Här hemma har vi en liten tjej som har 40 graders feber och kräktes just över hela mig och hela sig.... Mysigt.
    Blir hemma med henne imorgon men ska på fest på fredag så något att se fram emot i alla fall!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011