• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Tant Kerstin: Lejontrappan låter jättebra. Visst sa vi 13 va?

Ang vagn så ska vi inte köpa någon ny, även om jag gärna hade velat. Hade jag fått välja hade det blivit en Teutonia  men jag minns inte vilken. Men två ekonomer hemma och då blir det inte köpt en ny vagn när man har en fungerande en hemma.

Är helt slut, va på Ullared idag och vi var inne i varuhuset i 6 timmar. Puh, man känner att man lever idag alltså. Men en massa bra saker är köpta och jag är nöjd.

Ses imorgon tjejer!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Gisses tjejer, vilka tider på dygnet är ni vakna?! Förvånad Själv låg jag och snarkade i soffan före 21.30 igår kväll.

Jag är laddad inför dagen, har grundat med scones till frukost, skickat iväg mannen och lill-tjejen på hopp och skutt och njuter av mitt varma te framför datorn. Detta är lyx!

Ses kl 13!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Greta: fy fasen att sova så dåligt! Hoppas du snarkade loss ordentligt idag på dagen.

Capa: grattis till papsen och hoppas tårtan smakar.

Tack för en trevlig fika tjejer. Märkte när jag kom hem att jag va väldigt trött, somnade som en död i soffan.
    Hör och häpna att presenten till ikväll va fixad. Har knappt plockat upp min haka från golvet.

Nej dags att släpa sig ut ur soffan och kika på kläder...

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Greta: Jag kan förstå att du fick dåliga tankar, men du får försöka komma ihåg att det är jättesmå bitar av fisken du fått i dig. Men det är livsfarligt att googla för mycket, man får så mycket olika svar också. Jag förstår som sagt din panik, men det är nog ingen fara med lill-räven ska du se.
    Gah, gick in på livsmedelsverket för att se vad jag hittade om fisk, men blev bara irriterad.De rekommenderar lätt produkter!

Capa: fy va hemskt med hennes finger!! och att det höll i sig så länge också. Stackars liten. Förstår att du vakade fingret hela natten lång.

Vi har haft en barnfri natt, men självklart kan man inte sova för det. Började nysa som en tok igår kväll på festen och trodde det berodde på den otroliga mängd blommor som stod precis bakom mig, men inatt vakande jag helt snustorr i munnen med täppt näsa och ont i halsen. Har också lite förhöjd temp idag mot vad jag brukar ha. Vill inte vara sjuk!!!! Gny och gnäll. Sitter i soffan med en kopp te med honung i och tittar på vasa loppet.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Måste få börja måndagen med att gnälla av mig lite...
    Ligger hemma i soffan och pendlar mellan 35,2 och 37,4 i temp, med ett blodtryck som ligger på ca 40/25 för det svartnar hela tiden och en snickare som klampade i imorse och ska börja med badrummet. Visst JÄTTESKÖNT att få badrummet gjort, men jag är inte på humör att prata om vart rör ska gå eller vilken blandare vi ska ha. Så det så!

Huga, vill bara sova men då börjar han slipa .....

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Tack Devotion, men det är mest gnäll just nu. Visst önskar jag att det slutade svartna för ögonen för det är ganska irriterande, men jag är ganska van pckså... Men att han var tvungen att börja idag... huga, vi måste antagligen åka och köpa kakel ikväll eller senast imorgon, ser framför mig hur maken får köra mig i vagnen på varuhuset! Gärna en skylt med "Invalido" över huvudet! Hahhahahah.

Hur mår ni andra då!? Ingen som  har något roligt att dela med sig av!?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Devotion: ryggen ja, inte visst jag att man kunde anstränga sig så lite och få så ont. Därför städar jag inte längre! Det får mannen göra. Något ska han ju vara bra för... Nej, han är så överbeskyddande att det finns inte. Så söt men ändå lite irriterande. Vila mera och jobba mindre.

Capa: sluta städa kvinna. Ska jag säga i och för sig. Igår hade jag en timme då jag kände mig bättre och då skulle jag självklart in i badrummet och skruva bort krokar och börja riva platmattan så snickaren inte skulle behöva lägga tid på det. Det gick i undefär en kvart, sedan var jag helt slut. Kan bara inte sitta stilla.

L86 och Blondie: Nej, migrän är inget att hurra för! Inga tips att ge på vare sig det eller illamåendet, men jag har hört andra säga att isglass ska vara bra.

Oh, va sugen jag blev på kräftor!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Oj, här är man borta en liten stund och se va mycket som skrivits!

sjövildabarn skrev 2011-03-07 10:51:09 följande:
    vad tror ni är lättast snitt eller igångsättning att få
    Det beror nog på anledning har jag fått för mig. Om man har förlossningsrädsla eller en jobbig förlossning bakm sig så kejsarsnitt, men igångsättning snarare vid stor bebis eller komplikationer.
    Ang flytt så är det nog väldigt individuellt, men jag hade inte velat flytta med en liten bebis. Hellre gravid för då kan man deligera!

Ang träning så tror jag inte att jag behöver skriva att sånt håller jag inte på med. Är glad om jag orkar gå till jobbet och tillbaka!

Ok, skjut mig någon, han sågar golv och kapar rör i badrummet bredvid där jag ligger!!! GAAAAAH!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    sjövildabarn skrev 2011-03-07 12:12:00 följande:
    shit insåg nu att jag har rul om en och en halv vecka blev så nervös och tänker att jag går inte dit. så löjligt men usch så rädd att det ska vara något knas och hade helst gjort det ensam. alltså ul. hahah nu låter jag helt knäpp
    Det är klart du ska gå! Det kommer gå jättebra ska du se!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    sjövildabarn skrev 2011-03-07 12:45:52 följande:

jag föder så snabbt och känner mig rädd för detta.

sen var det en läkare som kom in efter förlossningen och sabbade ännu mera för mig.

Hon drog en tork i underlivet på mig och gick in och klippte i min slidvägg utan bedövning . hon klippte bort cystor.

Barnmorskan började gråta. sen masserade hon min mage läänge och ja fy fan säger jag

Fy fan!! Vissa människor borde skjutas på plats!

Ok, snabb föelossning känner jag igen! Prata med din bm och boka in ett aurora samtal, utan det kan det nog bli tufft att få det beviljat.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011