-
Kolla också med din försäkring för händer det något (mot all förmodan) så får man stå för helikopterflyg hem själv. Inte kul om man är längre bort än Danmark....Jelli skrev 2011-03-16 21:50:05 följande:Åh va härligt med bebisbuffar. Jag längtar! Är i v16-17 nu (rul nästa vecka) och känner inget än. Förra gången dröjde det till efter v 20 om jag inte minns fel men trodde jag skulle känna mycket tidigare denna gång. Känner mig öht inte alls så gravid. Magen har vuxit lite och molar ibland men kg längtar efter att få se att det verkligen ligger någon där inne. Är det förresten någon som vet hur länge det är ok att flyga. Vi har precis bokat en resa och tänkte inte alls på att jag kommer vara omkring v27 när vi flyger hem. -
Jag hade en gravidförsäkring hos Trygg Hansa med Alicia och ska ha en den här gången också, men jag har för mig att det är för tidigt ännu. Men säker är jag inte, får nog kolla upp det.Jelli skrev 2011-03-16 22:49:05 följande:Ojdå. Hade ju varit smart att kolla upp innan kanske men flygbolaget tillät fram till v36 så där var det inga bekymmer. Försäkring får jag kolla upp. Vi har en bra reseförsäkring vet jag men vad som gäller vid graviditet har jag ingen aning om. Jag tecknade förresten extra gravidförsäkring förra gången, någon annan som gjort eller tänkt göra det? Tror det var via trygghansa och kostade runt 1700 och den täckte det mesta före och efter förlossningen. En annan sak jag tänkte höra med er om. Någon som varit på emma ultraljudsklinik? Vi tänkte boka 3d där framåt sommaren. Förra gången fanns inte 3d mer än i stockholm och det blev en dyr men superhäftig upplevelse. Att det nu finns på närmare håll underlättar ju betydligt. Fler som funderar på 3d?
Ang resa så kolla upp det för jag vet att jag läste om en tjej som hade åkt till Grekland och fött för tidigt där bara för några veckor sedan. De fick stå för hela kalaset på 250 000 sek för transport hem.Va roligt!Jenric skrev 2011-03-17 06:55:54 följande:RUL om 2 timmar :) Tyckte jag kände rörelser där inne nyss, undrar om det ÄR bebisen, eller ngt annat? :) -
Huga, då är det nog inte så lätt att sitta ner nej. Men ville läkaren inte ens prata om en eventuell sjukskrivning eller?! Deltid räcker långt.emelielj skrev 2011-03-17 18:39:17 följande:jag jobbar på Mcdonalds, och det är ju inte bara till att "gå och sätta" sig.. Men ska prata med chefen imon om att jag vill gå ner på timmar nu de sista månaderna, jag vill ju inte riskera något i onödan för mig eller bebisen såklart! Hoppas hon går att förhandla lite med iaf..
Förhoppningsvis så får du HP i alla fall.
Har också fått en tid till läkaren. Men det är först om två veckor nästan. Ska bli intressant att se vad hon säger om en deltidssjukskrivning med tanke på att jag fortfarande blöder och har ont i fogarna.
Capa: jag har likadant på jobbet. Sitter hela dagen, men det kan jag tycka är jobbigt också för ryggen tar styk. Aldrig är man nöjd!
-
Men fy!! Hoppas han mår bättre! Förstår mig verkligen inte på människor ibland!! Tänker på er!Jenric skrev 2011-03-18 03:14:07 följande:Sitter på akuten på östra. Var ju här på ultraljud imorse. Nu är vi tillbaka, men inte pga bebis. Min man blev misshandlad utanför vår lgh ikväll. Allt är så hemskt. Tio elva killar tog honom för ngn annan och har sparkat honom i huvudet och överallt... vi måste hitta ny lgh i nytt område asap. Kan ju inte bo kvar där. Letade ju lgh redan men nu måste vi hitta en omgående... min man kommer att bli bra, men han ser hemsk ut i ansiktet. Usch önskar det bara var en dröm och att det inte händer i verkligheten.... :(
-
JenJen: läste lite längre fram och det var väl skönt att han inte fått några permanenta fysiska skador!! Men fy fasen, ring alla bolag i katalogen och ligg på er egna om de har bostäder någon annan stans. Ha det jätteskönt hos föräldrarna, vila upp dig/er och låt dem sköta om er!
Grattis till flickan också!
Ang mammakläder på Ullared, så fanns det en del, men mindre än vad jag hade hoppats på. Däremot så fanns det många tunikor som lätt kan funka under graviditeten på vanliga klädesavdelningen.
Jag köpte en hel del leksaker och badoljor också. Lite kläder till bönan, men inte så mycket. Har ju en hel del sedan tidigare.
Ang förlossningen och hur det ser ut så är det lite olika beroende på vilken beläggning det är. Vi fick stanna i fem dagar pga att jag förlorade mycket blod. Det finns ju familjerum, men ett fåtal och partnern får bara stanna om det finns plats.
NicholasMamma: välkommen hit! Ang anknytniga så är det svårt. Är mitt andra barn och jag känner också att jag har inte alls haft samma chans att anknyta, men jag antar att det är så.
-
Välkomna alla nya!
juliaa: kul med rul, och att få en ny skymt av den lill*. Längtar verkligen.
blondie: magen hade jag problem med fram till ett par veckor sedan bara. Stenhård och nästan som sammandragningar när man utför sina behov. Skitjobbigt! Det enda att göra är att käka fibrer i mässor och dricka vattens till man känner sig som en ihjältörstad kamel. Linfrön i vatten över natten var min sista livlina, tur att jag inte behövde det. Bakade eget riktigt grova bröd istället. Hoppas det ger sig.
Här hemma har vi sprungit på byggvaruhus hela helgen känns det som. Badrummet börjar nu närma sig! Så skönt det ska bli när allt är klart och insatt så man kan städa huset och sluta springa omkring bland allt bygg-damm. Har gett upp kampen för tillfället.
Hoppas alla har haft en bra helg!
-
inda: ang möbler så är det väldigt svårt för man vet ju inte hur den lill* kommer att vara. Men vi har i alla fall både vagga och en spjälsäng. Det funkade jättebra för lill-tjejen. Fördelarna jag har hört av andra, vet inte alls om det stämmer, är att en vagga är mindra och att barnet då känner det lite mer som i livmodern eftersom det var trångt där. Skitsnack eller inte?!!?
Sjövildabarn: det låter verkligen inte något vidare bra! Förstår att du inte vet hur man ska beskriva det för din bm eller på vc, men berätta det du skrev här. De förstår ofta bättre än vad vi tror. Svammel till trotts!
Ang fika så passar helg och kväll för mig. Och visst är det dags snart!
-
L86: va kul att ni blev nöjda med renoveringen! Alltid kul när det är klart. Jag börjar se slutet på badrumsrenoveringen också. Ska bli jätteskönt att få städat upp. (läs: mannen får städa upp!)
inda: hmm, cravings tror jag inte att jag har några direkt nej. Lite synd. Däremot har jag märkt att även om jag är sötsugen så är det inte alls till samma utsträckning och jag kan inte alls moffa i mig lika mycket i taget. På gott och ont. Och jag är ett socker moster annars.
Capa: Oj, det sambandet mellan plötslig spädbarnsdöd och en "för trång" vagga har jag inte varit medveten om. Sova i samma säng blir det inte ens tal om! Försökte med det med Alicia för alla sa att det var så bra. Sov knappt en timme per natt. Nej, här ska sovas i egen säng från början. Räknar knappt med att jag kommer att kunna amma den här gången heller så då kan jag sparka upp mannen om nätterna!
Snart är arbetsdagen slut och det är min rygg också... Huga va ont jag har. Dags att knapra ett piller eller två.
-
Ha så kul på kalaset! Se nu till att få tårta och be sedan gå hem och lägga dig.Capa skrev 2011-03-21 15:58:47 följande:Isch för ryggvärk!! Själv börjar jag få ännu ett migränanfall känns det som och jag som ska iväg på kalas nu. Måste ju kunna äta lite tårta innan det bryter ut!!
Jag vet inte om det stämmer det där med att trånga utrymmen kan öka risken för plötslig spädbarnsdöd, det är bara vad jag har hört. Haha, amningen strulade också till sig för mig rätt snabbt med Leonora, på gott och ont faktiskt. Ska försöka amma nu men skiter det sig får Daniel rycka ut som flaskexpert så mamma kan sova och få lite krafter haha -
Du ser, tårta löser allt!Capa skrev 2011-03-21 19:16:06 följande:Mådde bättre efter tårtan phuuu Nu ska jag snart gå o lägga mig istället, känner att jag inte är riktigt "frisk" i huvudet och vill inte gärna ligga med huvudvärk hela natten. Bäst att sova innan det börjar
Ska vi göra en fikalista med passande dag med dom som kan under?? Jag kan nog i helgen iaf om nån är fikasugen??
Själv funderar jag över om jag ska ta glass med polka strössel eller en skål med kellogs k. Hmm, svårt val.