Blondie82 skrev 2011-03-03 13:08:11 följande:
Nej den känns inte direkt hårdare utan mer som ett sug bara, så himla svårt att förklara. Men är det vanligt att man kan ha sammandragningar redan? Är de något att vara orolig för?
Hmm, svårt att säga som sagt men jag hade gissat på växtvärk eller ligamenten men ring din bm och förklara för henne, hon är ju ändå experten!
Capa skrev 2011-03-03 13:19:26 följande:
Jag kör iväg till partille och köper, är man sushifreak så är man

Jag har också föräldradagar kvar sen Leonora. Därför tar jag ut semester efter midsommar sen när de dagarna är slut och dagis fortfarande har sommarstängt så tar jag föräldradagar för henne, efter det tar jag för lille räkan i magen tänkte jag

Blondie82 skrev 2011-03-03 12:16:26 följande:
Låter jobbigt

förstår verkligen vad du menar men att man bli deppig av att gå hemma. Men det kan ju vara smart att testa att vara hemma och om det lättar så kan du ju som Capa sa alltid gå tillbaka och börja jobba 50% igen?! (och oroa dig inte för att du gnäller av dig, det böhöver vi alla göra lite då och då så se det som att vi gärna lyssnar och peppar

)
Min plan hade också varit att ta semester i juli och sen direkt på mammaledigheten. Men nu iom brällopet på Gotland så insåg vi att vi måste åka hem ett par veckor innan för att fixa allt det sista. Så nu blir det semester i juni och sen tillbaka och jobba juli och ta föräldraledigt från och med augusti.
En liten fråga tejer: jag har känt något idag osm jag inte känt tidigare. Kanns lite som att magen drar ihop sig. Nästan lite samma känsla som när man är riktigt hungrig och man får ett sug i magen fast det sitter i livmoder istället. En gång var det hela magen som drog ihop sig och då blev jag lite rädd. Men nu är det mest på ena sidan. Kan inte säga att det direkt gör ont men det känns obehagligt och man blir lite rädd...
Något någon av er varit med om??? Tänkte på tips på vad det kan vara?!
Gisses, nej till Partille tänker jag inte köra för lunch!
Könde faktiskt Bönan för första gången ordentligt igår! Helt otroligt skönt att äntligen känna något.