• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Jelli: jag äter också mitt val kvinna och så tar jag omega 3 när jag kommer på det, vilket är för sällan, men ändå. Vi kommer att ha 3,5 år mellan våra och vi kör stenhårt på ståbräda.

Blondie: visst låter det kul när man hör att man ska vara hemma, men när det sedan blir verklighet och man inte får göra annat än sitta på röva, nej då var det inte lika upphetsande längre....
    En sallad med mangorajasås säger du... *dreggel dreggel*
    Själv fick jag nöja mig med Donken. Var tvungen att slänga i mig något när hungern tog överhanden efter rul. Bukfylla kallar jag det!

Det kanske skulle vara en ide att han var med på en träff med bm så han fick höra det av henne??

Capa: haha, jo det ska vara lite trögt ibland. Hos mig är det tvärt om, A är så överbeskyddande så jag får knappt hämta och fylla på mitt vattenglas på kvällen.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    BabyNY BF lista:Baby

6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet)
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Tack alla! Visst var bilderna fina. E kär!

Devotion: du får ta det lite lugnt. Akta kroppen, det tar lätt på ryggen, det spelar nästan ingen roll hur vältränad man är.

lillahumlan: gick det bra hos bm? Vill också höra hjärtljud. Drömmer

Tant Kerstin; va skönt att du fått en remiss till aurora! Innebär det att du har fått kejsarsnitt beviljat eller är det ett utvärderande och förberedande samtal? Kan tyvärr inte på torsdag, eller knappt någon dag till lunch den här veckan.

juliaa: lycka till med körandet! Det kommer att gå super ska du se!

Barn och baby ska jag gå på om jag så ska halta runt hela stan för att komma fram!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Greta skrev 2011-04-05 10:24:53 följande:
    Har inte varit här inne sen i fredags och jisses var många sidor det var att ta igen.

Har alla gjort RUL nu? Capa, du kanske kan lägga upp BF listan i trådstarten när alla har fyllt i den?

I söndags fick jag reda på att ännu en av min tjejkompisar är gravid, bara sex veckor efter mig. Det blir nu fyra 2011 bebisar i gänget mellan mars och september. Så himla roligt! Glad Att det kan bli så, jag trodde inte det var sant först när hon sa det.

Jag får hoppa fika och lunch i veckan. Har så otroligt mycket och göra så behöver bli distraherad från så mycket som möjligt. Eftersom jag både pluggar och jobbar hemifrån så blir det redan så att jag börjar senare på dagen än man normalt  gör på ett jobb. Jag slarvar inte med sömnen om man säger så Glad 

Angående yogan så tycker jag att den var bra. Det tar ju alltid ett par-tre gånger innan man kommer in i det och sättet man andas på. Jag ansträngde mig iaf som sjutton för att hållningen och andningen skulle vara bra och hade faktiskt träningsverk i ryggen efteråt. Min core är inte så stark så behöver all träning jag kan få där.
     Va roligt att ni är så många kompisar som ska ha samtidigt! Själv har jag min syster som ska ha sitt första i maj och det ska bli jättekul! Vi har alltid pratat om att det skulle vara kul att vara gravida samtidigt.

L86: oj, tror de att din migrän kommer att hålla i sig hela graviditeten!?!? Fy va jobbigt! En extra kram till dig!

Capa: det saknas någon/några känns det som. Jag vet att jag inte var sist längre.

Själv var jag på mitt första vattengymnastik pass idag! Gud så härligt!! 33,5 grader i vattnet och kroppen va inte det minsta tung. Det enda som fattades var en drink och lite sol i ansiktet så hade det varit ett paradis!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-04-05 13:23:19 följande:
    Hmm..... undrar om det var strömavbrott den dagen dessa bebisar blev till Flört
    *asgarv*
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    lillahumla84 skrev 2011-04-05 18:00:16 följande:
    Då har man vart på Sahlgrenska och tagit nya cellprover. Tror aldrig jag gått där ifrån så arg och ledsen som jag gjorde idag. Men de ljusa var att de inte hade blivigt värre.

Det borde vara kriminelt att vara så hårdhänt som hon var. Sa till henne flera gånger att ta de lungt tills jag blev så arg att jag bad henne sluta och ta in en annan. Men hon lugnade sig och vart lite snällare i alla fall. Men när jag ska ditt nästa gång så ska hon inte va i min närhet.

Blir en ny kontroll i vecka 28-30. Nu är det bara en evig väntan tills man får svar på om de nu verkligen var bra.

Hoppas alla ni som är sjukskrivna tar det lugnt och mår bra.

Nu ska jag krypa ner i soffan med mina två killar och se på film. Hjärta
    Va skönt att det inte blivit sämre!! Förstår att du var orolig!! Och vad var det för en jäkel till sjuksköterska du fick då?!? Bra att du sa till på skarpen.

Jag ligger ju sist i ledet så jag läser på allt som komma skall för min del. Inget intyg ännu här inte.
    Själv ligger jag i sängen och har ont som stryk. Tydligen hade min man svårt att förstå de första FEM gångerna jag sa att han och dottern skulle leka något annat än "jagas upp i mammas knä" för jag behövde ryta till ordentligt att ryggen inte klarade mera för att han skulle fatta. Så nu är jag lite lätt (!) sur.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    L86 skrev 2011-04-06 09:51:24 följande:
    Nu ska jag snart iväg till mvc-läkaren. Blir förmodligen en ny sjukskrivning. Tycker det är lite jobbigt att gå dit, då dom har bytt läkare och jag har aldrig träffat personen innan. Börjar bli riktigt trött på att ständigt träffa nya inom sjukvården och tjata sönder min sjukdomsbild för jag vet inte vilken gång i ordningen. Jaja, brukar kännas bättre efter jag varit där. Hinner med lite akupunktur också innan det är dags för fika i eftermiddag! Det ska bli skoj i alla fall Glad
    Lycka till hos läkaren! Det kommer säkert att gå jättebra även om jag håller med dig att det blir lite tjatigt att dra samma historia om och om igen...
    Akupunkturen, är det för huvudet?!? Hoppas det hjälper.

Är chokladsugen....
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: vilka fina bilder! Detta har jag inet sett förut. Får se om jag vågar mig på  förlossningsfliken en dag...

Ang listan så var jag helt säker på att jag inte var sist utan att någon blev flyttad in i september... men vem!?!? *kliar mig i huvudet*

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    emelielj skrev 2011-04-06 10:54:59 följande:
    haha! Jag är också såå rastlös.. ska iväg och luncha med min mamma nu och hoppas dagen går fort.
    Jag både vill och vill inte träffa doktorn imon, ifall dom inte tycker det är så allvarligt menar jag.. Om så blir fallet så går jag hemma 50% utan betalt! Trött på att mesa eller ta onödiga risker nu, tänker inte föda för tidigt pga dum jobbstress!

Funderar på att ha maraton med mig själv och nån bra serie! Någon som har tips? Skrattande
    Gärna tips på goda snacks som inte är onyttiga, känner att jag måste lägga av lite med ben&Jerryglassen ;)
    Oh, förstår dig! Du får helt enkelt vara ärlig om hur du mår och bre på lite om du måste.. Ingen ide alls att riskera som du säger, inte med tanke på att alla andra du talat med tagit såpass allvarligt på det!

Ang film så älskar jag VIta Huset (West Wing) men jag har förstått att jag är lite udda där...
    Nyttiga snacks, popcorn som man poppar själv, salta pinnar (skippa nutellan till) ordentlig fruksallad med filéad apelsin, vattenmelon, äpple och päron!
    Jelli skrev 2011-04-06 11:12:43 följande:
    Vilken skitdag. Dottern är sjuk och vaknade kl 3, efter det fick jag springa. Dtricka vatten, byta blöja, ge alvedon, ge hostmedicin, ta av pyjamas, ta på pyjamas, läsa bok, titta tv... Tillslut efter 2 timmar (!!) vaknade sambon och kom på att han kanske kunde ta hand om henne så jag fick sova eftersom jag skulle upp kl 6 för att göra mig klar för jobb (han arbetslös). Tycker inte man ska behöva be om en sån sak, det skulle han väl fattat själv så därför blev jag en fånig martyr istället för att väcka karln och säa åt honom att ta hand om ungen. Nu är jag så trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna. Men det är välbara att vänja sig, snart är väl vakennätter och skrikande barn vardag... tänk hur snabbt man glömt hur känns att inte sova.

Jag är i v 19 och har inte känt en endaste liten spark än. Trodde att de skulle kännas tidigare andra gången men jag väntar och väntar och känner efter vid minsta lilla magkurr. Sist hade jag en Angelsound och lyssnade på bebisen i tid och otid för att veta att den levde där inne. Den här gången tänkte jag vara mer cool och inte hålla på så men jäklar vad jag längtar efter dessa små livstecken. Har ni andra som får sent i tråden känt något än?
    Fy vilken jobbig natt! Försår dig med sambon, men jag har gett upp det, jag sparkar igång honom för annars vaknar han inte. Försök att vila lite när du kommer hem, det är hemskt att vara så trött.

Jag går in i v 20 imorgon och jag har kännt sparkar i några veckor, men de har varit difusa för jag har moderkaka i framvägg. Men det är så olika! Med Alicia vet jag att jag kände redan i v 17, och det ordentligt.

lillahumlan: snälla sluta städa och sätt dig ner kvinna.  jag blir nervös! *Morrar åt KK*
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    L86 skrev 2011-04-06 14:15:03 följande:
    Hemma igen från läkaren. Precis som jag misstänkte blev jag sjukskriven 100% tillsvidare... med största sannorlikhet fram till BF. Blandade känslor, men nu kan jag slappna av och bara hoppas att försäkringskassan inte ska börja strula.

Jag har också fått det konstaterat att jag ordentligt känner av min foglossning. BM vill att jag ska börja använda foglossningsbälte. Nån mer här inne som har/har haft foglossning??? Erfarenheter??
    Skönt ändå! Nu är det gjort och då får man hantera det. Ett tips, kopiera ditt sjukintyg så du själv har alla papper hemma.

Jag har både foglossning samt bälte. Vad vill du veta?!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011