• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Trötthet ja... Måste köpa en ny flaska med Blutsaft imorgon för annars kommer jag att somna sittandes på jobbet i nästa vecka.

<måste  bara berätta, jättepinsamt. Vi skulle ha varit iväg ikväll och firat en kompis som fyllde år i förra veckan. Tror ni inte att vi i all stress och trötthet helt glömde av det!? Förvånad Hon fick ringa och fråga om vi inte hade tänkt att komma! Det var bara att sluta laga mat och kasta sig in i bilen med andan i halsen....
    Behöver jag säga att vi är helt färdiga?!!?

lillhumlan: va roligt med vagn och napp! Förstår att du log brett!

Myrangbg: en kjol är ju jättebra. Kommer att vara användbar i sommar. Jag har lånat en jeanskjol av en kompis på jobbet. Skönt att ha folk runt sig som man kan låna av, men lite nytt blir det allt.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-26 10:50:29 följande:
    Jisses vilket häääärligt väder!! Hoppas vi får det så imorgon med!!
    Har det pratats om tid när vi ska ses?? Plats vet jag iaf, lejontrappan hihi
    Japp, vid Lejontrappan kl 13 har vi sagt va?! Ska bli kul att träffas.

Själv har jag spenderat morgonen med att städa lite här hemma. Inte kul, men herregisses va det behövdes. Nackdelen med sol, man ser allt!

Greta, hoppas du snuffsat ordentligt på den lilla!

Ang bm så tycker jag också att det är väldigt sällan man går, men som Myrangbg skriver så finns det ju inte mycket att göra där. Kanske skulle vara bra att få tagit ett hb men det kan man säkert våldgästa dem med.

Ska sätta mig på altanen en stund innan vi får besök av en kompis och hans tjej och lilla gosse på 4 månader. Mys!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    L86 skrev 2011-03-26 11:12:41 följande:
    Den här köpte vi för 1295 kr, dom hade kampanj på den då den egentligen kostar 1795.

www.blocket.se/goteborg/Troll___Spjalsang_Lux...
    Jättefinf!! Och va bra att man kan säkna ena sidan!
    Blondie82 skrev 2011-03-26 12:20:56 följande:
    Skall bli jättekul att ses imorgon! Hoppas det är lika härligt väder som idag :)

Måste bara berätta; har blivit med barnvagn!!! Otroligt glad över att ja fått tag i en fin teutonia fun billigt. Får vänta till påsk innan föräldrarna kommer hit med den men nu vet jag ju att den är på väg :) tänk vad man kan bli lycklig för en liten vagn :D
    Wiiiiiii! Grattis, alltid skönt när det väl är avklarat.

Inda: jag har aldrig haft sjal. Hade en lågpris bärsele som gjorde jätteont i ryggen. Ska köpa en ny den här gången.

Själv har jag haft en jättebra dag idag. Fikat, shoppat, gosat med liten och tyckt att vädret gjort livet helt underbart. Ska nu vila ryggen. Ses imorgon tjejer!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

JenJen: Håller tumamarna stenhårt att ni får lägenhetern!  Skönt att eran hyresvärd tänker på er.

Greta: Kul med vagn, men visst är det jobbigt när det finns så många att välja på. Beslutsångest i mängder. Bugaboon är snygg!

L86 skrev 2011-03-27 12:04:55 följande:
    Är så ledsen tjejer! Har legat däckad av min tråkiga migrän sen igår. Är fortfarande inte bra och kan därför inte fika med er om en timme Rynkar på näsan Dumma huvudvärk.

Ska också gå på yogan på torsdag och ses gärna innan om det är nån som vill det? Man kanske bara kan mötas utanför en kvart innan eller nåt?

Hoppas ni får kul idag och att det snart blir en fika igen!

Kram på er.
    Huga va jobbigt med migrän! Hoppas du mår bättre nu. Det blir fler gånger.

Tack tjejer för en jättetrevlig fika! Salladen var verkligen jättegod! Kommer nog att drömma ljuva drömmar om den i natt!
    Dumma, dumma snö...
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

JenJen: haha, jo då har man ju nästan flyttat in när man mörblerar i huvudet. Ni får den säkert. Det är ett fint område om jag tänker rätt. Det finns en väldigt bra kinakrog i närheten. Skulle kulla bo där... Drömmer

Blondie: Skönt att du mår bättre! Inte kul med sammandragningarna! Tycker verkligen du ska prata med din BM om det. Och om du köper salladen, prova Mangoraja såsen! Helt underbar!  *dreggel dreggel*

Greta: Jag tyckte ändå att det svåra med att köpa/kolla på vagn var att just veta vad som är viktigt eller bra att ha. Vi gjortde några så här i efterhand missar med våran vagn, men det mesta går ju att leva med. Ang priset så är ju priserna inte så roliga om man ska köpa en ny vagn. Får hoppas att den du hittade är fräsch!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Myrangbg skrev 2011-03-28 10:19:45 följande:
    I vilka situationer är det du får sammandragningar? Jag har i två veckor haft mycket sammandragningar men bara när jag är fysiskt aktiv och min barnmorska sa att det var okej så länge det släppte när jag satte mig ner. Blev skickad på akut ultraljud förra veckan när jag hade haft sammandragningar i princip en hel dag men allt såg bra ut.
    Oh, läskigt! Men de sa att allt var ok antar jag?!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: härligt med en liten rackarunge. Vad är det nu man säger om hjärtslag? Hög siffra =pojke eller? T'änke se om det stämmer på er som vet vad ni väntar.

Devotion: Hmm, ja ja om hon säger det så. Lika bra kanske om du inte har några speciella frågor.

Myran: alltså jag gillar min BM! Skulle inte ha något emot att träffa henne och prata om min graviditet oftare. Men annars visst, nej det finns egentligen ingen anledning så länge man mår ok eller inte har några frågor.

Nu har jag ätit mig till en palt-koma. Sova en stund hade varit skönt.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Oj oj, mangoraja sås på allas hjärnor låter det som!! Goooooott. Får försöka svänga förbi stället någon dag känner jag också!

Har också varit hungrig hela dagen, knaprar just nu på salta pinnar. Saknas bara Nutella att doppa dem i!

Nu börjar nya avsnitt av Project Runway. Jippi.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    inda skrev 2011-03-28 20:21:29 följande:
    Salta pinnar och nutella var en udda kombination, får testa det någon dag Glad
    Salta pinnar och nutella is da shit!

Blondie: fy va jobbigt att bli sjuk också! Krya på dig.

Vero moda i Allum säger ni... Hm, på andra sidan stan för mig, men kan ju vara värt det, helt klart.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Tittade förresten snuttvis på "En unge i minuten" igår. Huga, är nog inte riktigt gjord för det där ändå, men det är nog bra att försöka komma ihåg hur det var under en förlossning. Stackars min man satte sig med datorn i knät och försökte att inte hitta eller höra. Man hörde ett litet åmande bakifrån skärmen lite då och då. "Nej, fy! Stäng av...!" Är det mobbing från min sida!?!?

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011