• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

FIKA SÖNDAG 27/3 KL 13 (?)
    TantKerstin
    lillahumla84
    Fru R
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Nicholasmamma, Devotion och Blondie: lycka till idag!!

Tant Kerstin: nej, det fick räcka med lite glass. Var ändå svårt att äta upp allt, det var nog första gången i mitt liv som det hänt och ändå tog jag inte mycket! Förvånad Helt chockad, och mannen med.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Devotion skrev 2011-03-22 09:03:09 följande:
    Går på små moln efter lyckat RUL
    Men var är bilen och beskrivningen ??? Jag dör ju av nyfikenhet.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Blondie82 skrev 2011-03-22 10:01:10 följande:

Underbar rul och underbara bebis HjärtaHjärtaHjärta
    Man kan inte annat än att sväva runt påp små rosa moln och jag tittar konstant på bilden i min mobil och sitter med tårar i ögonen hela tiden Skrattande. Allt såg jättebra ut och hon såg alla organ och kroppsdelar som mätte helt normala mått! Vet inte om hon såg könet eller inte men hon sa i alla fall ingenting. Vi ville ju inte veta heller så jag frågade aldrig. Men hon var jättebra och berättade precis allt hon såg och pekade på på skärmen så vi förstod allt.

I början var den lite blyg och låg med ryggen till men sen i slutet fick vi se framifrån och i profil! Fick med oss en liten bild hem och givetvis skall ni också få se!

Fick 18 + 6 vilket ger oss BF den 17 aug precis som vid vul så vi fick ligga kvar på samma dag Glad känns skönt att inte bli flyttad något och nu känns det som att det inte kan bli augusti fort nog Flört

Åh, vilken fin bild! Vill också ha RUL, men jag har två hela veckor kvar. Gah!

Skönt att få svar från BM också om smärtan. Är det inte väldigt mångs som har moderkaka i framvägg här?!? Eller det kanske bara verkar så. Ja ja...
    Greta skrev 2011-03-22 09:27:24 följande:
    Jag ska faktiskt också på RUL idag Glad Men inte förrän kl 16, så jag får vänta i några timmar till. Så vi är alltså fyra idag. Det blir mycket skvaller här under dagen Glad
    Åh, va kul med RUL idag också! Det var väldigt vad alla har knött in sig på samma dag!

Devotion: hur går det med tekniken!?! Skrattade lite åt det, hade lätt kunnat gjort samma sak.

Min bm ringde nyss och ställde in min läkartid. Inte kul! Hon kunde heller inte ge mig någon ny direkt utan ska återkomma. Det är nu andra gången det händer, tror inte att läkaren vill träffa mig! Flört
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

JenJen: skönt att han mår bättre! Fy fasen, ryser bara jag tänker på det! Och att du känner sparkar också! Gött! Det är väldigt skönt att göra tycker jag för då får man ytterligare en bekräftelse på att det faktiskt är något där inne och inte bara att man har ätit för mycket.
    Oh, Caribien, vita långa härliga stränder..... *Avis*

Greta: Lycka till nu och njut!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    L86 skrev 2011-03-22 18:48:48 följande:
    En lite jobbig fråga... mina bröst har redan börjat läcka! Fler som varit med om det så här tidigt. Är i vecka 21 nu... Vad kan man göra åt det? Är det redan dags att löpa amningsbh och ilägg? Ni som redan har små knoddar hemma kan ni tipsa en förstföderska Glad
    Det har jag läst det någonstans, ja. Säkert någon gravid info men det är nog bara att köpa inlägg och köra på som vanligt. De finns på apotek och i baby affärer också tror jag.

Devotion: vilken sötnos! Förstår dig ang att inte riktigt bry sig om kön när man är där, vi tyckte samma sak med Alicia. Frågan är hur det blir denna gången...

Greta: Härligt med en liten flicka! Grattis! Skönt att bm inte tyckte att det var något att ora sig över att du inte hade blivit något rundare. Härligt att du fick bekräftat att det var buffar och sparkar du kännt också!
    Ohhhhh vad jag vill att de närmaste veckorna ska gå fort nu!!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: håller tummarna redan nu. Blir i och för sig svårt att jobba ordentligt då, men det är det värt!

Själv är jag jättetrött idag, sovit dåligt och ryckigt. Skönt att man blir lite gladare och piggare av vädret! *sjunger* "Kom igen våren, kom igen"

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Liisaa: tråkigt med sjukskrivning, men som du säger, bättre sjukskriven nu än få men för livet. Ska själv också träffa läkare ang deltidssjukskrivning för fogar, men de bara flyttar fram min tid hela tiden. Två veckor kvar nu och den var bokad till igår... Vet inte om jag orkar, inte för att jag har något val.

NicholasMamma: oj, så länge som till v 26?? Hade jag bestämt mig för att ta reda på kön så hade jag nog inte ha tålamodet att vänta så länge.

Har vi sagt något om plats att träffas på sönda? *kliar mig i huvudet och kollar febrilt bakåt i tråden*

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Greta skrev 2011-03-23 14:00:56 följande:
    Pratade precis med en av mina bästa kompisar som födde en liten tjej i söndags. Det hade tydligen varit en raketförlossning som hade tagit 40 min från att dom hade kommit in. Hon hade fått hoppa upp på britsen och börja krysta direkt eftersom hon var helt öppen. Det hela hade varit lite chockartat men ändå gått väldigt bra. Liiite skrämmande är det ju att det ska gå så fort.
    Jag hann var inne i 1 timme och 21 minuter från det att vi parkerade på vändplatsen!

Men va bra att allt gick bra för henne, och nu har du en liten du kan snuffsa på också!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-23 16:52:14 följande:
    Sådär, nu är jag hemma igen. Ultraljudet gick jättebra, fick en jättego bm som var jättetydlig och rolig. Jag frågade om man fick veta könet och visst fick vi det om vi ville och om hon kunde se. Hon satta apparaten där och lät oss gissa haha. Så jag får väl följa trenden här och lägga in mig på pojklistan,, en liten lillebror helt enkelt Solig
    BF 21 aug hihi
    Grattis till pojken!! Kul med en trevlig bm.

NicholasMamma: Fin-fin bild! Kan förstå att det var svårt att se något kön.

Ego: fick gå hem lite tidigt idag pga ryggen. Den tar verkigen kol på mig. Dags att försöka rota fram min vetekudde och släpa med mig den till jobbet. Köpte med mig sushi till middag och slängde ut mannen och dottern så jag får vila. Det låter roligare än vad det är... Men det var gott med sushi!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011